Vår bästa Cane är borta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Men herregud :eek:
Så strongt av dig att slåss med en älgko :eek: Det skulle jag aldrig göra, de är ju jättefarliga med sina framben. Att du vågade, det finns inte många jägare som skulle våga göra detta du gjorde.

Hoppas verkligen att din hund hittar hem igen, skadd.
Styrkekramar !

Glömde en bokstav på oskadd :o
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

men nej va hemskt!! hoppas han hittar hem oskadd! :cry:
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Inte heller där får man ha hundarna lösa nu enligt mina norska bekanta.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Två tips har kommit in under lördagen kl. 18.30 då han setts ca 1 mil iväg ifrån vårt hus. Vid liv, verkade oskadd och "tusslade" tillbaka, nosande åt vårt håll. Efter det har vi inga spår. Men, jag är glad och tacksam att han i alla fall lever!
Det verkar lovande, han har sprungit sträckan själv och borde ha lättare att orientera sig hem, han verkade oskadd och pigg, han har smitt under rätt årstid, det är varmt och gott om mat i skog och mark.
Jag tror att det där ordnar sig.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Så har det hänt. Något som jag vet att andra varit med om, men aldrig tidigare upplevt i den omfattningen.

och du hade sluppit det hela om du haft dina hundar i koppel, verkligen slött och man blir verkligen inget annat alls än mörkrädd att det finns hundägare som har 5!!! hundar som inte har varken vett eller förstånd eller kunskap om att hundar nu ska vara i koppel eller så nära sin ledare och så lydiga att de är som i koppel.:mad:
Hur faan kan du träna spår med hund denna tidpunkt???:mad:
jag blir sällan arg men tvi för sånna hundägare som du.och stackars älgko.
nonchalant och slött beteende.:mad:
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

öhh återigen, var exakt kan du läsa att hundarna varit lösa?:confused:
herrejösses vart det taggtråd till frukost eller?
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

och du hade sluppit det hela om du haft dina hundar i koppel, verkligen slött och man blir verkligen inget annat alls än mörkrädd att det finns hundägare som har 5!!! hundar som inte har varken vett eller förstånd eller kunskap om att hundar nu ska vara i koppel eller så nära sin ledare och så lydiga att de är som i koppel.:mad:
Hur faan kan du träna spår med hund denna tidpunkt???:mad:
jag blir sällan arg men tvi för sånna hundägare som du.och stackars älgko.
nonchalant och slött beteende.:mad:


Varför så okänslig? Visst,det är koppeltvång,men de flesta som släpper,har sina hundar lösa eller litar på dem har pli.En olycka händer så lätt och går på ett par sekunder.Jag hoppas du aldrig behöver uppleva att din/dina hundar smiter förbi i ett oövervakat tillfälle med den åsikt du har.Du kan ha en hund med 99 % konrolll,men den sista procenten kan du aldrig ta ifrån hunden hur duktig du än är, och detta kan hända vem som helst.En glömd lägenhetsbalkong,en glömd grind till gården eller en trasig hundgård du inte visste om,En hund är smart och hittar sina lösningar själv om du inte finns där 24/7 (och sova gör vi -6-8 timmar).


Och du Diplomaten....Hoppas du snart hinner "ikapp" din Cane och får hem honom.Lycka till och vi väntar på att få höra ett lyckligt slut:)Tröst-kramar
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

och du hade sluppit det hela om du haft dina hundar i koppel, verkligen slött och man blir verkligen inget annat alls än mörkrädd att det finns hundägare som har 5!!! hundar som inte har varken vett eller förstånd eller kunskap om att hundar nu ska vara i koppel eller så nära sin ledare och så lydiga att de är som i koppel.:mad:
Hur faan kan du träna spår med hund denna tidpunkt???:mad:
jag blir sällan arg men tvi för sånna hundägare som du.och stackars älgko.
nonchalant och slött beteende.:mad:


Det förekommer spårtävlingar även dessa årstider, så det är inget konstigt att man tränar spår nu. Vid spår är hunden kopplad.

Och ni som klagar, står ingenstans att hundarna var lösa, utan att de kom lösa vid insläppet i bilen. En sån sak kan faktiskt hända vem som helst.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

*KL*

Som vanligt är det moralbuke som är igång. Även om hundarna var lösa, hur många kan svära på sitt liv att dom ändå inte haft hundarna lösa under denna period?

Jag kan börja bekänna;

Jag körde sök häromdagen med Bråka, hon var lös :eek:

Jag tog en långrunda igår runt sjön med båda hundarna lösa, i 2½ timme :eek:
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

och du hade sluppit det hela om du haft dina hundar i koppel, verkligen slött och man blir verkligen inget annat alls än mörkrädd att det finns hundägare som har 5!!! hundar som inte har varken vett eller förstånd eller kunskap om att hundar nu ska vara i koppel eller så nära sin ledare och så lydiga att de är som i koppel.:mad:
Hur faan kan du träna spår med hund denna tidpunkt???:mad:
jag blir sällan arg men tvi för sånna hundägare som du.och stackars älgko.
nonchalant och slött beteende.:mad:

Ytterligare ett väldigt reko trådsvar från B F M!!!!

åhhhh!

;)

( BFM brukar klampa runt i träskor på glasbord bara så ni vet)

/KT
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Och jag hade TVÅ hundar lösa i lördags på stranden.....
Jag hoppas verkligen att hunden kommer tillrätta och bry dig inte om tråkiga kommentarer!
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

*KL*

Hoppas hunden kommer tillbaka oskadd, hundar brukar kunna lösa det mesta.

Och ang "koppeltvång" så finns en väldigt vettig krönika i just detta ämnet i nyaste HUNDSPORT. FÖ har jag mina hundar lösa varje dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 665
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 174
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej alla hundmänniskor! Jag skulle behöva råd! Har precis blivit jourhem åt en 4 årig kille från Rumänien då de som adopterade honom...
2
Svar
33
· Visningar
3 497
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Någon gång vill jag flytta från Stockholm. Oklart när. Det måste passa jobbmässigt för både mig och partner, och viktigast av allt...
Svar
16
· Visningar
1 172
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp