Bukefalos 28 år!

Vår bästa Cane är borta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Snälla T.S uppdatera oss om hur det gått!!
Jag hoppas att hunden är hemma och att du bara glömt bort oss.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Hackar?

Vad gör inte hon på TS då, det är väl att hacka och strö salt i såren om något!?

Skriver man på ett forum får man nog vara beredd på att dom som inte håller med kommer att skriva det också..

BFM håller inte med TS och skriver det, några håller inte med BFM och då skriver dom det!
 
Senast ändrad:
Sv: Vår bästa Cane är borta!

fast det står ingenstans att TS "släppt hundarna för att de skulle springa av sig" eller liknande, utan på beskrivningen låter det som en ren olycka som kan hända den bäste. TS befinner sig i en mycket svår situation och klandrar säkert sig själv tillräckligt. då är det ju rent ut sagt elakt att skriva som bloody f mary gör.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

*kl*

Hoppas likt många andra att hunden kommer hem oskadd!
Uppdatering?
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

*kl*
Det är f*n skrämmande hur folk är funtade:confused:
Hur sjutton kan man komma dragandes med pekpinnar när någon har vart med om en olycka?? HUR tycker du att det bidrar?
SKÄMS!
Till TS: Hoppas din hund kommer hem oskadd!
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

*lite kl*

Jag släpper alltid min hund vid bilen innan vi ska åka hem (och ja, innan det oxå rätt ofta faktiskt) ... och VISST hade jag fått till viss del skylla mig själv om hon plötsligt en dag skulle finna en anledning att dra iväg. MEN... jag skulle ju inte bli gladare för det.

Att man (som måååååånga andra) har sin hund lös lite nu & då gör ju faktiskt inte att man älskar den mindre & mår mindre dåligt om något skulle hända den.

Det är väl DET vi som "hackar" tillbaka på BFM vill ha sagt.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Det är ju det jag skriver - att man få räkna med att få sånt man kanske inte vill höra.
"Ni" tillför ju inte heller något som då "hackar" på BFM...

BFM håller inte med TS?

H*n skriver "bara" att det är koppeltvång och tanklöst vilket jag håller med i.
Sen att det är empatilöst att skriva det är väl upp till var och en...

Hade det varit en hund det handla om hade jag tyckt att det varit en otursam händelse, men nu va det fem som drog...

Men hoppas att hunden kommer tillbaka oskadd och inom snar framtid.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Nej så uppfatta jag inte att det är DET "dom andra" vill ha sagt utan rent och slätt - empatilöst inlägg i en tragisk händelse.

Att man bara får/bör skriva - hoppas TS hittar hunden oskadd.

Tror ingen ifrågasätter om TS älskar sina hundar eller inte.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Och vad tillför du med dina inlägg ;) ( om vi nu ska hålla på så ).

Jag anser inte ens att jag hackat på BFM, jag talade bara om vad jag ansåg om hennes inlägg ( precis som du gör om "våra" ).
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

KL

Hemsk historia för alla inblandade, inte minst för lilla familjen Älg! Hoppas hunden hittar hem och är oskadd.

Klart att sådant här kan hända, men jag förstår faktiskt de som kommer med pekpinnar också. Hade det warit i stan och älgkalwen warit en liten pudel och kon en skräckslagen tant hade nog drewet här warit annorlunda. Tur att hundarna inte bet ihjäl kalwen när de lyckats skrämma kon på flykten.

Och hoppas att kon inte fått in en fullträff på ts hund.

Usch. Wäntar också på en uppdatering.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

KL

Hemsk historia för alla inblandade, inte minst för lilla familjen Älg! Hoppas hunden hittar hem och är oskadd.

Klart att sådant här kan hända, men jag förstår faktiskt de som kommer med pekpinnar också. Hade det warit i stan och älgkalwen warit en liten pudel och kon en skräckslagen tant hade nog drewet här warit annorlunda. Tur att hundarna inte bet ihjäl kalwen när de lyckats skrämma kon på flykten.

Och hoppas att kon inte fått in en fullträff på ts hund.

Usch. Wäntar också på en uppdatering.

Fast, nu måste jag inflika lite här efter att ha följt tråden. Att möta andra hundar är (oftast) vardagsmat och därav minskad risk att alla fem hundar helt plötsligt skulle dra och hoppa på en. En ko med kalv däremot - långt mer intressant och knappast något man möter på varje dag. Därav kan jag med lätthet förstå att alla hundar drog iväg. En började, resten hakade på.

Hade jag fem hundar att hålla reda på i en så kaotisk situation hade jag nog med lätthet tappat åtminstone någon av dem, speciellt om det är stora tunga hundar.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Intressant tråd.
Massor av hundägare som både berättar att de har sina hundar lösa på en massa olagliga och antagligen även olämpliga sätt samtidigt som de påpekar att det inte går att ha 100% kontroll.
En intressant kombination.

Som att en tappad hund litet då och då det får man räkna med.

Hade jag fem hundar att hålla reda på i en så kaotisk situation hade jag nog med lätthet tappat åtminstone någon av dem, speciellt om det är stora tunga hundar.

Men skall man då med fem hundar ge sig in i skogen där det faktiskt bor just älgar?
Är det inte rimligt att tycka att det varit ganska så övermodigt att tro att man skall kunna hålla ordning på hela den flocken?
Att saker kan hända kan ju inte direkt komma som en överraskning.

Även om en olycka är tragisk så blir ju inte de misstag som har lett dit mindre dumma.
I t.ex. SL-trafiken så finns det en regel att man bara får ha med sig två hundar då det anses att man inte kan hålla reda på flera på ett säkert sätt.
TS tog med sig fem st ut i skogen och schabblade till det.

Och nu så springer det kanske en lös hund ute i naturen och jagar runt de vilda djuren på alla möjliga vis.
Och allt som alla kan tänka på är den "stackars" hunden.

Hunden har faktiskt valt det här alldeles själv.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

*kl

Tycker ni går hårt åt BFM...

Har läst snarlika vassa inlägg under åren från vissa här som nu helt plötsligt är så omtänksamma.

Tack.:)

och jag håller med, ex calazyria är faktiskt en av dem som jag minns från en tråd nyss som jag läste i..

KL

jag förstod bara inte varför alla innan jag skrev helt plötsligt tyckte bara sånt händer när det uppenbart är så stora problem för även er i tråden med dessa lösspringande hundar som finns överallt. Om det nu är sånt som bara händer och otur det kan alla ha , varför har då vissa av er förfasat sig över andras löspringande hundar annars??, varför skriver ni inte alltid det är sånt som bara händer??:cool:

och så saknar jag empati. Ja, det är väl bara jag som skrev att det var synd om älgen????:cry:, var har ni andra för empati om det?? nä se det skiter ni i ,men tänk om det var er lilla vovve som istället blev stressad av detta hundgäng???
Jag har förstått det som så på buke att det är inte händelser i sig som upprör, gapa över lösspringande hundar och kräva hundförbud, det gör ni när ni själv bestämmer att ni vill, precis som ni bestämmer att ibland är det otur, allt tydligen beroende på vem som tappar..
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Och nu så springer det kanske en lös hund ute i naturen och jagar runt de vilda djuren på alla möjliga vis.
Och allt som alla kan tänka på är den "stackars" hunden.

Hunden har faktiskt valt det här alldeles själv.


Tack I-U. En till som tydligen som jag har uppenbart fel sorts empati.:)
en till som har empati för de vilda djuren.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Me yadi yadi yadi ungefär ...

Jag skriver det som jag känner och tycker, no more no less!
Jag tyckte du gick hårt åt TS och då påpekade jag det, precis som andra är fria att påpeka för mig om jag går hårt åt någon ..

Jag har aldrig påstått att du är empatilös!
Jag undrade vad som var fel när du la ord i mun på TS och jämförde hennes handlande med någon vars hund bet ihjäl en annan och ägaren smet från platsen och det tyckte jag var galet!
 
Senast ändrad:
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Det är inte olagligt per automatik att ha sin hund lös..

Jo om man inte har 100% kontroll.
Det är det där med kontrollen som det hela tiden landar på.

Så att samtidigt berätta att man har hunden lös och att det inte går att ha 100% kontroll gör ju lösgåendet olagligt.
Vissa beskriver även ett lösgående som inte är lagligt.
Och det dessutom i någon sorts triumferande trotsighet.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Me yadi yadi yadi ungefär ...

Jag skriver det som jag känner och tycker, no more no less!
.


ja, jag förstod bara inte skillnaden alls mellan vissas lösa hundar och andras,då vissa i tråden av er råkat ut för lösa hundar som kommit mot era hundar och stört. så mitt inlägg var det tydligen egentligen inget fel på , det var bara i fel tråd, det skulle ha varit ihop med era å liknande inlägg i andra trådar för att smälta in, och vem vet, antagligen så hade ni andra säkert oxå bockat mitt inlägg- bara det varit i en tråd där ni skrivit ungefär samma sak och bara det hade varit en av er som haft bekymmer med den lösa hundflocken-nu så var det bara en älg och fy vad hemsk jag är som har empati för den.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Fortfarande har jag aldrig skrivit att du är empatilös !

Jag ser en stor skillnad mellan ägarens beteende och händelse i artikeln du la in och TS, men att det skulle vara skillnad på lös hund och lös hund tycker jag inte och det är väl inte det jag försöker få sagt heller.

Nu säger TS att hennes hundar inte var lösa och då får man välja att tro på henne, eller tro att hon ljuger och hade alla sina 5 hundar lösa så att dom kunde jaga den stackars älgen.

Jag väljer att tro på det TS skriver eftersom jag inte har någon anledning att misstro henne helt enkelt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 817
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 366
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej alla hundmänniskor! Jag skulle behöva råd! Har precis blivit jourhem åt en 4 årig kille från Rumänien då de som adopterade honom...
2
Svar
33
· Visningar
3 590
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Någon gång vill jag flytta från Stockholm. Oklart när. Det måste passa jobbmässigt för både mig och partner, och viktigast av allt...
Svar
16
· Visningar
1 198
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp