Vår bästa Cane är borta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Ytterligare ett väldigt reko trådsvar från B F M!!!!

åhhhh!

;)

( BFM brukar klampa runt i träskor på glasbord bara så ni vet)

/KT



jo, självklart har ts tappat 5 st kopplade hundar vid bilen och det är såklart bara otur att alla tappades och inget slarv alls och givetvis var alla kopplade allihopa hela tiden vid stranden och i badet.

Fortsätter tlll dig. Du retar dig tydigen på mina inlägg. vilka inlägg har gett dig mest problem och som fortfarande stör för inte har jag varit otrevlig mot just dig eller?:)
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Tråkigt det som hänt, och jag hoppas verkligen att han kommer hem oskadd. Och lyssna inte på dom som ska framstå som perfekta, en olycka händer så lätt och ingenting som går att varken förutse eller ändra på när det hänt. Hoppas det går bar för er i erat letande och att han snart är med er igen.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

En Olycka kan alltid hända och de kan tyvärr drabba vem som hélst !!! ;) Hoppas du får din vovve tebax :cry:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vår bästa Cane är borta!

tappar jag JRT som också sticker efter och tillslut kommer också Schäferhanen och den andra unghunden lös

Till B F M:
Detta tolkar jag som att hundarna var kopplade och även så inte var fallet finns det ingen anledning att sparka på den som redan ligger.
Skadan är skedd och just nu kan vi bara hoppas att Cane kommer hem oskadd.

Ts: Håller alla tummar för att det ska lösa sig. *Styrkekram*
 
Senast ändrad:
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Usch va hemskt! Håller alla tummar för att Cane kommer hem oskadd igen!

*styrkekramar*
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

men vad är det egentligen du vill få sagt med dina inlägg? att TS ska skylla sig själv? kul för dig om du åkt räkmacka genom livet, själv har jag drabbats av en osannolik otur vid ett flertal tillfällen att detta inte låter ett dugg konstigt.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Tja..

Hur lång tid tog det från att jag sa till dig att det kommer komma inlägg i stil med: Skyll dig själv! ;)

*KL*

Som vanligt finns det alldeles perfekta hundägare som aldrig råkar ut för något öht, grattis till dom!
Man kan ju iaf tycka att man inte behöver strö salt i såren på TS vars hund är borta, men tji fick jag för det var vissa som inte kunde det!

Till Ts:

Hoppas verkligen att ni hittar Cane oskadd!
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

men vad är det egentligen du vill få sagt med dina inlägg? att TS ska skylla sig själv? kul för dig om du åkt räkmacka genom livet, själv har jag drabbats av en osannolik otur vid ett flertal tillfällen att detta inte låter ett dugg konstigt.

bra då vet jag hur det förhåller sig.:)
bara otur och inget annat alls, gäller det förresten alltid med alla hundar som kommer lösa att det är alltid är otur eller gäller det bara vissa personer?

jättefult att smita men detta är såklart oxå otur:http://www.sr.se/skaraborg/nyheter/artikel.asp?artikel=2908537
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

bra då vet jag hur det förhåller sig.:)
bara otur och inget annat alls, gäller det förresten alltid med alla hundar som kommer lösa att det är alltid är otur eller gäller det bara vissa personer?

jättefult att smita men detta är såklart oxå otur:http://www.sr.se/skaraborg/nyheter/artikel.asp?artikel=2908537

Jag är inte den som vill bråka eller tjafsa om hur vida hunden/hundarna kommit lösa,men dina inlägg upprör.Det finns dåliga hundägare och det finns bra hundägare.

Efter dina inlägg tillhör jag nog den dåliga sorten.Jag har flera gånger vart ute med min hund och tappat henne.En gång bröt jag foten,flertalet gånger har hon ryckt till helt plötsligt för att slänga sig i gräset efter en mus,och ibland har jag helt enkelt hållt för löst i kopplet och av tankspriddhet bara tappat det rätt av på marken.Ingen av gångerna har min hund smitit iväg,men hon kunde ha gjort.Så visst kan man tappa en hund.O visst är det OTUR om hunden smiter iväg av egen fri vilja i det ögonblicket.

Kan du på heder och samvete säga att du 24/7 har 100% koll på din/dina hundar,så grattis i sådana fall.Det finns nog ingen som har det mer än du i sådana fall.Har du aldrig misslyckats med en inkallning,tappat ditt koppel eller helt enkelt haft din hund lös i en rastgård(ett staket går lätt att hoppa över för en större hund som vill).Har du aldrig lämnat din hund ensam där du bor och en massa faror hotar(giftiga blomkrukor,en spis som en hundnos/tass kan få på,en sladd som kan gnagas av,ett ben eller leksak som kan gå sönder och fastna i halsen/tarmarna? Det finns mycket olyckor som kan hända och jag tycker det är okänsligt av dig att skriva till en hundägare som är ledsen och förtvivlad över att hennes hund stuckit iväg,att hon får skylla sig själv.

Som jag skrev innan,så får vi verkligen inte hoppas att din/dina hundar gör något som kan uppfattas som bristande koncentration eller olydnad från ditt håll,för det skulle väl aldrig hända?

Även jag har min hund lös i skogen nu och senast igår tränade vi agility på icke inhängnat område.Dumma mig:D;)
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Jag tror inte jag sett ett enda trevligt inlägg från dig i de trådar jag varit och sett att du skrivit.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Du lägger ord i TS mun, du jämför henne med en ägare vars hund bitit ihjäl en annan hund och sedan smitit undan, vad är det som är fel med dig eg ?

:/
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

*kl

Tycker ni går hårt åt BFM...

Har läst snarlika vassa inlägg under åren från vissa här som nu helt plötsligt är så omtänksamma.

Visst det är jättetragiskt och inget jag själv vill behöva uppleva.
MEN har man fem hundar så är (tycker jag) risken är betydligt större att dom trissa upp varann eller att det kan hända nåt.
Därför bör man vara extra aktsam än om man "bara" har en hund eller två för den delen.

Nu står det inte vad alla är för raser men även fem små JRT kan göra skada (vet att alla inte va JRT).

Jag har två hundar, en stor och en liten (har egentligen ingen betydelse).
Har väldigt bra koll på dom tycker jag.
Men den stora är hundelak och just av den anledningen så är jag supervaksam överallt där det finns andra hundar, för att någon annans hund lika gärna kan komma mot min.
Spelar ingen roll om jag tycker och tror jag har koll på honom, finns det andra hundar så är det stenkontroll som gäller.
Både för min hunds skull och ev annan hund.

Och som alltid här på buke- lägger man ut en tråd så får man räkna med svar av olika slag.

Ni som "hackar" på BFM, känns det bättre då ni fått skriva trista kommentarer till h*n?
Ingen som sagt att någon är perfekt här heller.
Vet dock inte om BFM kanske tycker det om sej själv ;)
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Som det låter på folk så verkar Bloody F*ck*ng Mary enbart skriva taktlösa inlägg, de som du kallar "likadana" har då inte jag sett vara lika mentalt blinda för andras känslor som BFM..

(jo jag gissar på mellannamnet, vad skulle det annars vara :grin: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 666
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 177
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej alla hundmänniskor! Jag skulle behöva råd! Har precis blivit jourhem åt en 4 årig kille från Rumänien då de som adopterade honom...
2
Svar
33
· Visningar
3 499
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Någon gång vill jag flytta från Stockholm. Oklart när. Det måste passa jobbmässigt för både mig och partner, och viktigast av allt...
Svar
16
· Visningar
1 172
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp