Bukefalos 28 år!

Var bor ni?

Kom hit och hälsa på :D Är ofta i Sölvesborg och kan intyga att du inte kommer bli uppäten och att det finns fantastiska människor som kämpar varje dag för sin stad. SD vinner vi inte över genom att undvika skiten. Sölvesborg på sommaren är fem plus, är så ledsen över att min uppväxtort ska definieras av styret.
Jag är säker på att Sölvesborg är jättefint! För mig skulle det dock inte handla om att definiera kommunen utifrån styret, utan om vilka beslut de faktiskt fattade. Det skulle kännas fruktansvärt att bo i en kommun som gav sig på t ex konsten och prideflaggan.
 
Jag är säker på att Sölvesborg är jättefint! För mig skulle det dock inte handla om att definiera kommunen utifrån styret, utan om vilka beslut de faktiskt fattade. Det skulle kännas fruktansvärt att bo i en kommun som gav sig på t ex konsten och prideflaggan.

Ja såklart, jag håller med. Ville bara belysa att det finns ett motstånd, det är inte ett galet SD fäste där du blir skjuten vid stadsgränsen. Jag som jobbar inom kultur och mycket med Sölvesborg vet hur de vettiga kämpar och gör motstånd.
 
En nyfiken undran, tror du man som nervklen mår sämre på landsbygen? Jag vet att jag gjorde det, är också nervklen och neurotisk. Det är väl individuellt antar jag, men ändå intressant.
Jag anser mig själv vara hyfsat nervklen, men mår betydligt bättre på landsbygden. Jag upplever dock att det är ett trevligare klimat på landsbygden, från när jag var yngre.
Däremot så har jag helt klart fått mig en käftsmäll då och då (hat är så jäkla obehagligt).
 
Bor mitt i Dalsland, Trivs super, sonen går dock sista året på skolan här i byn, så sen får han börja skolan i Mellerud, då blir det nog en flytt närmare Mellerud, och till gård. Då vi bara bor i villa nu.
 
En nyfiken undran, tror du man som nervklen mår sämre på landsbygen? Jag vet att jag gjorde det, är också nervklen och neurotisk. Det är väl individuellt antar jag, men ändå intressant.

Jag vet att trädgårdsarbete enligt flera studier är lika effektivt som medicin vid lätta till medelsvåra depressioner. Och jag tror att om man är ute mycket öht är det en bra grej. Lite som att häst gör att man kommer ut och rör sig, eller hund. Såna grejer, som kanske är enklare att få in i vardagen på landet?
Jag var ute mycket i stan också, gick lååååååånga promenader dagligen. Men jag saknade lukten av jord och multnande löv rätt ofta. Vårt torp i skogen är gulligt, men det blev för sällan.
Vill du köpa det:D ?
 
Ja såklart, jag håller med. Ville bara belysa att det finns ett motstånd, det är inte ett galet SD fäste där du blir skjuten vid stadsgränsen. Jag som jobbar inom kultur och mycket med Sölvesborg vet hur de vettiga kämpar och gör motstånd.
Ja det förstår jag, men jag tror inte att någon tror att man blir skjuten vid stadgränsen. Och naturligtvis finns det motstånd, men det hjälper ju inte när besluten röstas igenom.
 
En nyfiken undran, tror du man som nervklen mår sämre på landsbygen? Jag vet att jag gjorde det, är också nervklen och neurotisk. Det är väl individuellt antar jag, men ändå intressant.
Jag tror inte så generellt.

Men när då tex @Hyacinth är nervklen, gillar städer, hatar granar och har flyttat till landet OCH nu mår mentalt bättre. Ja, då blir jag nyfiken.
 
Jag bor i hus på landet, en mil från Linköping och en km från närmsta samhälle. Jag och sambon ville ut från stan men inte behöva vara helt bilberoende så då hittade vi hit och fick allt vi ville ha.
Äldre hus med stor trädgård och många uthus, jag har cykelbana hela vägen till jobbet och sambon kan ta pendeln 10 minuter bort. Och både östgötaslätten och eklandskapet inpå knuten!

Vi har inga starka kopplingar till östergötland från början, men vi älskar vårt hus och har jobb vi trivs med så tills vidare blir vi kvar.
 
Jag vet att trädgårdsarbete enligt flera studier är lika effektivt som medicin vid lätta till medelsvåra depressioner. Och jag tror att om man är ute mycket öht är det en bra grej. Lite som att häst gör att man kommer ut och rör sig, eller hund. Såna grejer, som kanske är enklare att få in i vardagen på landet?
Jag var ute mycket i stan också, gick lååååååånga promenader dagligen. Men jag saknade lukten av jord och multnande löv rätt ofta. Vårt torp i skogen är gulligt, men det blev för sällan.
Vill du köpa det:D ?
Ja varför inte!
 
Jag vet att trädgårdsarbete enligt flera studier är lika effektivt som medicin vid lätta till medelsvåra depressioner. Och jag tror att om man är ute mycket öht är det en bra grej. Lite som att häst gör att man kommer ut och rör sig, eller hund. Såna grejer, som kanske är enklare att få in i vardagen på landet?
Jag var ute mycket i stan också, gick lååååååånga promenader dagligen. Men jag saknade lukten av jord och multnande löv rätt ofta. Vårt torp i skogen är gulligt, men det blev för sällan.
Vill du köpa det:D ?
Ja, grön rehab är rätt välbelagt som behandlingsmetod. Och hundägare lever längre och är friskare. Så det där är rimligt.
 
Ja, grön rehab är rätt välbelagt som behandlingsmetod. Och hundägare lever längre och är friskare. Så det där är rimligt.

Sen är jag rätt säker på att kulturutbudet och den allmänna stadsmiljön är bra också, jag är en stadsråtta egentligen. Men med väggen, barn och Nerver passar detta just nu bäst.
 
Jag är ju född och uppvuxen i örbyhus/vendel norr om Uppsala
Flyttade till Ljungskile för att jobba, blev gravid och bodde i Uddevalla ett år och sen köpte vi hus i ödeborg 3 mil norr om Uddevalla.
Sen efter en jävlig vårdnadstvist flyttade jag till trädet utanför Ulricehamn och sen flyttade jag till Guldsmedshyttan
Mitt ex ringde upp år 2016 och var så kär så han sålde huset och flyttade hit
2017 flyttade jag ifrån honom till storå och förra året bytte jag lägenhet för att få en fräsch med balkong.
 
Född och uppvuxen på en ö utanför Lysekil, sånt där "sommarställe" där befolkningen mer än fördubblas på sommaren. Väldigt fint ställe där föräldrarna bor kvar så hänger där en del sommartid och på helger.
Bott i Göteborg och Trollhättan men bor nu i Ytterby, Kungälv. Känns lagom ;) Nära Göteborg men lantligt och nära ut till havet.

Lite avis på tex @hastflicka som bor i den delen av USA. Jag gillar "sol och värme", men lockas av naturen med bergen :love: hade nog kunnat bli sittande någonstans och bara stirra.
 
Född och uppvuxen på en ö utanför Lysekil, sånt där "sommarställe" där befolkningen mer än fördubblas på sommaren. Väldigt fint ställe där föräldrarna bor kvar så hänger där en del sommartid och på helger.
Bott i Göteborg och Trollhättan men bor nu i Ytterby, Kungälv. Känns lagom ;) Nära Göteborg men lantligt och nära ut till havet.

Lite avis på tex @hastflicka som bor i den delen av USA. Jag gillar "sol och värme", men lockas av naturen med bergen :love: hade nog kunnat bli sittande någonstans och bara stirra.

Jag är geolog... och väldigt avundsjuk på @hastflicka :) Kaskadbergen är väldigt intressanta ur geologisk synvinkel (Mt Saint Helens!)... och enormt vackra.
 
Jag hatar att vara i stan. Har alltid gjort. Jag måste vara i naturen. Känner likadant nu som när jag var sju år. :D
Jaså. I vår familj tycker vi tvärtom om att vara i stan. Såklart, annars skulle vi inte bo här. Jag har alltid gillat stan, gillar att det är folk och händer mycket, att det finns mycket att upptäcka och är mycket på gång. Landet blir lite enahanda och tråkigt.
 
Bor utanför Hörby i Skåne i ett ”vinterbonat fritidshus” på 110kvm som vi köpte i januari i år. Älskar att bo här :love: Nära till allt men ändå i skogen.
Växte upp i Siljanbygden och behöver vacker natur för att må bra - och det får jag här! Bestämde mig för att flytta till Skåne när jag var 13 år och har aldrig ångrat mig (även om det dröjde tills jag var 22).
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 869
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Monimaker
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 935
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp