Bukefalos 28 år!

Var har han tagit vägen?

Lycanthrope

Trådstartare
Vår ena katt, kastrerad hane 6 år, är på rymmen.
Han har bott här i snart 1 år.

Han var på rymmen för ett tag sedan, men då jamade han kring stallet men ville inte komma in, bara smet iväg när vi kom. Helt plötsligt en natt ville han in, då hade han varit ute i 4-5 dygn.

Nu har han varit borta i 5 dygn och inte ett ljud. Har varit ute och ropat :(

Har kollat i diken vid grusvägen men ingen påkörd katt där, och det är nästa bara boende som kör här och dom hade nog sagt till.
Finns en del rävar här, vet inte om dom kommer ikapp och har ihjäl en stor katt?

Jag vet ju att vissa katter vandrar iväg och kommer tillbaka efter ett par veckor, men det brukar väl mest vara okastrerade?

Berätta gärna solskenshistorier, jag hoppas att han kommer tillbaka :(
 
Sv: Var har han tagit vägen?

Vi har en kisse han katt Kastrerad. För för flera år sedan, han var inte så gammal då så gick han efter oss medans vi gick till skol bussen fast vi schasade iväg honom hem åt flera gånger. De var långt mellan grannarna och vi hade fått katter på körda så vi var rädda att han också skulle bli de.
Vi tänkte väl inte mer på de, på kvällen kom Han inte hem, vi vart självklart förkrossade och undrade om han blivit på körd.
Veckorna gick och en dag ringer telefonen och de är vår närmsta granne som bodde en bit bort, där var kissen :D Han hade bott på deras veranda under några veckor, deras barnbarn hade matat honom med ost ;) Han älskar ost så de var bara för pappa att sätta sig i bilen och åka och hämta hem honom. Efter de har han aldrig gjort några längre vandringar igen!
Samma med den andra också Kastrerad var borta över 2 veckor rätt var de var stod han i stall dörren och jamade. Vi hade givit upp hoppet vid de laget. Tänkte väl att nån grävling eller räv hade tagit honom! Så klart de finns sol skens historier :)
Hoppas eran kisse kommer till rätta!
 
Sv: Var har han tagit vägen?

Kompisens ena kastrerade honkatt har varit borta ett par år i rad, 4-5 månader per gång. Alltid blivit upphittad (märkt i bägge öronen + chip) så har kommit hem. Hon verkar helt enkelt dragit iväg till bättre jaktmarker och tröttnat när det blivit höst.

Håller tummarna att er pojke kommer hem oskadd!
 
Sv: Var har han tagit vägen?

Vet hur frustrerande det är när ens katt försvinner :(
Jag sitter och väntar själv på att min lillen ska komma hem.
Han är 6år och kastrerad. Försvann för en vecka sen.
 
Sv: Var har han tagit vägen?

Vi har en kisse han katt Kastrerad. För för flera år sedan, han var inte så gammal då så gick han efter oss medans vi gick till skol bussen fast vi schasade iväg honom hem åt flera gånger. De var långt mellan grannarna och vi hade fått katter på körda så vi var rädda att han också skulle bli de.
Vi tänkte väl inte mer på de, på kvällen kom Han inte hem, vi vart självklart förkrossade och undrade om han blivit på körd.
Veckorna gick och en dag ringer telefonen och de är vår närmsta granne som bodde en bit bort, där var kissen :D Han hade bott på deras veranda under några veckor, deras barnbarn hade matat honom med ost ;) Han älskar ost så de var bara för pappa att sätta sig i bilen och åka och hämta hem honom. Efter de har han aldrig gjort några längre vandringar igen!
Samma med den andra också Kastrerad var borta över 2 veckor rätt var de var stod han i stall dörren och jamade. Vi hade givit upp hoppet vid de laget. Tänkte väl att nån grävling eller räv hade tagit honom! Så klart de finns sol skens historier :)
Hoppas eran kisse kommer till rätta!

Rekord i särskrivningar tror jag:D
 
Sv: Var har han tagit vägen?

Hur går det? Har din katt synts till något?

Tyvärr kommer inte min katt hem något mer :(

Fick höra från grannen att han fått med sig en svart vit katt i slåttermaskinen..
Han slog hö den dagen som Lillen försvann

Rip Lillen pubis kjäll :cry:

Jag håller alla mina tummar att din katt bara är på lite äventyr och kommer hem igen.
 
Sv: Var har han tagit vägen?

Han kom hem inatt igen :) Bara plötsligt sådär.

Han var rund och go, inte särksilt hungrig. Vettesjutton var han varit. Åt ena hållet ligger ett gäng hus men där hade han inte varit. Och åt andra hållet hade dom inte heller sett honom.

Kanske på äventyr i skogen :D
 
Sv: Var har han tagit vägen?

Härligt att läsa!

Han kanske har legat o tryckt i svalkan under nån buske. Så brukar mina göra.
 
Sv: Var har han tagit vägen?

Jag har en kisse som var borta i sex månader ! (hon är borta nu igen förresten).

Hon försvann på midsommarafton förra året och jag var övertygad om att jag sett henne för sista gången. Så i December jag åkte till kattstallet och bokade en ny katt, nästa morgon så satt min lilla Siri på fönsterbrädan och ville in precis som om ingenting hade hänt. Siri var i perfekt skick, lagom hull och fin i pälsen så jag är övertygad om att hon har ett alternativt hem nånstans i närheten, hon har numera ett halsband med kontaktuppgifter, konstigt nog så har ingen ringt mig nu - hon har varit borta igen sedan i maj.
 
Sv: Var har han tagit vägen?

Nu vet jag ju att TS katt har kommit hem. Och det har min också. Nu vet jag dessutom var hon håller till när hon inte bor hos oss. En granne kom med henne och sa att hon brukar hålla till hos dem.
Tyvärr så råkade sambon tappa henne så hon smet in under vårt hus - men nu är hon i allafall där och jag ska fiska fram henne senare
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 183
Senast: Skjøldur
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 248
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp