var hitta info om exe-filer?

ameo

Trådstartare
Moderator
Mitt antivirusprogram har hittat en fil i systemkontrollen som den varnar mig för och undrar om jag ska lita på programmet eller blockera åtgärden.
Jag försökte googla på filnamnet, men hittade inget som gav mig någon ledtråd om vad det är för något. Så jag undrar om någon har några bra tips om var jag ska leta för att hitta info om filen ifråga?

Eller kanske någon här vet mer om eDSLoader.exe, vad den filen pysslar med? Är det en bra eller dålig fil?

Sv: var hitta info om exe-filer?

Har vi olika Google? :p

Hittade följande info på ett flertal sidor iaf..
"edsloader.exe is a Launcher from Acer belonging to Data Security Management\r . This is a program which allows you to encrypt files on your computer."

Så du kan nog låta den vara kvar utan problem.
Är det Norton som klagar på den? Har du en Acer?

Lyckades inte redigera mitt första inlägg men lägger till en fråga här då..:angel:

Klagar den på att filen är infekterad eller bara att den är suspekt?

den påstod att filen försökte ändra något - äsch har glömt, jag fick hjälp av maken att hitta något om den... Men det kan ju vara bra att veta till nästa gång var jag ska leta...
Nej, inte Norton utan F-secure. Och ja, Acer.

Vi har nog samma google, men problemet är att jag är URKASS på engelska så jag försöker hitta information på svenska! Och där hittade jag inget.

Hmm har nog inget bra tips på svensk sida där man kan hitta bra info , tyvärr är ju många sådana på engelska :(

Har du testat att köra sökresultaten genom google translator ("översätt den här sidan" som står brevid sökresultatet)? Resultatet blir ju inte superbra men man brukar fatta ungefär vad det handlar om iaf :)
Ibland blir översättningarna väldigt underhållande om inte annat :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 594
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit... 2 3
Svar
51
· Visningar
9 779
Senast: Magiana
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 330
Senast: Lillebjörn
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka