Bukefalos 28 år!

Var hittade ni er partner?

Sv: Var hittade ni er partner?

KL

Tack för att ni svarar, jag var lite tveksam till att ställa den här frågan eftersom jag tänkte att den kunde vara lite för privat.
frågan är ställd ett otal gånger här genom åren...

Jag träffade min man 1999 via Kontaktsajten, som lade ner några år senare. Sen dess har vi hunnit vara gifta i 11 år och fått 4 barn.

Jag är lite främmande för begreppet nätdejting, som används nu. Det får mig att associera till att man ska leta reda på så många som möjligt som man ska gå på dejt med så snabbt som möjligt.
För oss var det mer en kontaktannons, ett sätt för oss att hitta varandra och sen utifrån det lära känna varandra. Vi mejlade och ICQade med varandra i ett par månader innan vi pratade i telefon och sen träffades. För oss var det perfekt att lära känna varandra "inifrån och ut" istället för tvärt om.

Sen är det väl som med vilken mötesplats som helst, man måste ha tur att rätt person finns på plats samtidigt som du är där. Man kan gå på krogen 1000 gånger och kanske hitta "partnerämnen" tre av de gångerna. På samma sätt kanske man kan finnas på kontaktsidor i två år och kanske hitta 5 partnerämnen på den tiden, helt beroende på vilka andra som råkar vara där just då.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Det var 1998 och jag var 18 år.
Chattade på aftonbladets sportchat och småbråkade på skoj med en kille som höll på mitt lags rivaler.
Efter några chattar så pratade vi i telefon ett par ggr, samtalen varade i flera timmar! Och så teäffades vi tillslut på offentlig plats för en promenad.
Det sa klck direkt och jag tänkte att den killen ska jag leva med hela livet!

Vi har hållit ihop sedan dess, i över 15 år nu, och har en dotter på 4 år. :love:
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Av ren nyfikenhet undrar jag om det finns några dokumenterade fall där två personer har hittat varandra här på Bukefalos?
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Jag träffade honom första gången för 41 år sedan. Då tyckte jag att han var gammal gubbe (jag var 16 och han var 22) och dessutom var han förlovad.
Sex år senare träffade jag honom igen, genom mitt jobb. Då var han lös och ledig. På något sätt visste jag direkt då att han var mannen jag ville dela mitt liv med. Jag tog kontakt, och vi blev tillsammans. Nu har vi varit gifta i 31 år.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Jag träffade min sambo på en förfest på valborg, och när vi väl gav oss iväg till studentfesten så hade åtminstone jag bestämt mig för att han var intressant... Tyvärr hade han inte riktigt insett det ännu, men sen så ;) Jag var 20 och han 22.

2 månader senare blev vi "halvsambo" (jag pendlade, men bodde 3-5 dagar/v hos honom), och sedan nyår är vi numera heltids-sambos och förlovade. Vi firade även 7 år i maj.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Mitt ex, eller min KK, eller vad jag nu ska kalla honom, träffade jag genom jobb, han var min chef. :o Jag blev blixtkär i honom ungefär direkt, och vi var mer lika i ålder och värderingar än övriga som jobbade där, så det blev ganska naturligt att vi sökte oss till varandra, och pratade mycket. Men vi gjorde inget mer förrän jag slutade där, och han inte längre var min chef. Han var inte där sista dagen jag jobbade, så jag skickade ett sms och tackade för den här tiden och skämtade lite om ett internskämt vi dragit hela sommaren, och det ena ledde till det andra. Jag var 21, han 34. Vi träffades under åtta-nio månader, men sen rann det ut i sanden.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

(kl)
Jag och min nuvarande man träffades på nån slags community, tror jag det var, skunk hette det. Då var jag 17 år och han var min första pojkvän. Nu är jag 31 och vi är gifta och har två barn. :up:
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Han jobbade i en butik som jag besökte oftare än vad jag behövde :)
Han var 38 och jag 24, det var snart 11år sedan.
Idag är vi gifta, bor på gård med våra barn och hästar.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Fritidsledarlinjen Karlskoga folkhögskola - vi blev vänner rätt så fort. På hösten på år 2 så insåg vi att det var mer än vänskap. Vår äldste son föddes nästa vinter. Han fyller 15 i år. Vi gifte oss 2006.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Vi träffades på jobbet för åtta år sedan. Eller ja vi hade ju träffats tidigare då han jobbade ihop med min pappa, men jag var bara 15 år då och han 31 och nyskild.....
Vi träffades igen sommaren 2005 när jag fick jobb där genom pappa. Jag var då 20 och han 36. Jag var redan i ett förhållande, men det var redan på väg åt skogen.
Gjorde slut med exet i oktober och blev tillsammans med min sambo i januari 2006:).
Vi har varit tillsammans i 7 1/2 år och bott ihop i 6 1/2.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

På en nätdejtingsida. Jag hade aldrig förut tyckt att det var så kul att vara singel som jag tyckte just då, trivdes som fisken i vattnet! Men om kvällarna var det rätt kul att sitta och chatta med folk - därav nätdejtingsidan. Hade ingen tanke på att faktiskt träffa någon jag chattade med på riktigt, men så visade det sig att vi gick på samma gym...

Några månader senare, efter att vi umgåtts eller hörts nästan varje dag, utan att jag fallit för honom det minsta sa det bara "klick" när han kom och hämtade mig på en nyårsfest och lät mig sova hos honom :love:
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Av ren nyfikenhet undrar jag om det finns några dokumenterade fall där två personer har hittat varandra här på Bukefalos?

Vi är inte de enda, men vi kan ha varit de första.
Jag träffade Markus på Stallet.com som var Bukes föregångare, för er ungdomar som inte vet.

Vi levde ihop i 3 1/2 år, gifta i drygt 2 år. Numera skilda och nöjda på var sitt håll.

Min nuvarande älskling hittade mig på en dejtingsite där jag hade tänkt hänga i några veckor och hitta en trevlig kk, men det fick räcka. Trodde jag. Vi träffades och är nyförälskade.

Det var sådär en månad sedan :)
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Vi träffades via sajten relation.se. Han sökte tjej och jag sökte vänner. Hade precis slutat internatskolan och alla vänner flyttade hem så jag blev själv kvar. Bestämde mig för att försöka hitta nya vänner.
Jag hittade hans profil och tyckte han lät intressant så skickade iväg ett mail. Några dagar senare så svarade han och efter det så mailade vi några veckor och bytte sen nummer och smsade ett tag. Gjorde helt klart för honom att jag inte ville ha ett förhållande eftersom jag skulle iväg på jobb i Italien några månader senare. Det var redan bestämt och jag hade redan jobb som väntade på mig.

Men frågade om han ville ses men han kunde aldrig. Sen en kväll så var jag ute med mina vänner och jag var full. Då skickar han ett sms och frågar om jag vill ses. Så han kom in till krogen där vi var. Vi var där ett litet tag innan jag, han och två av mina vänner åkte hem till mig istället. Tanken var att vi skulle kolla på film..

Vi satte oss i soffan. Jag längst till vänster, sedan mina två vänner och killen längst till höger. En efter en så somnade vi och där satt han. Efter en stund så väckte han mig och sa att han skulle gå hem och jag trodde det var det sista jag såg av honom. Så skickade iväg ett sms om att det var trevligt att träffas och fick till svar att han tyckte detsamma.
Han stack iväg på jobb i utlandet några dagar sen och vi fortsatte smsa. När han kom hem igen så träffades vi varenda dag och två veckor senare blev det vi.
Vi firar 8 år om en månad. Idag har vi 2 barn, är gifta sedan 6 år tillbaka och jag valde honom och åkte aldrig till Italien.

Jag var precis fyllda 20 år och han fyllde 22 precis innan vi träffades första gången.
 
Senast ändrad:
Sv: Var hittade ni er partner?

Träffade min sambo i klassrummet på gymnasiet ;) 9 år har vi hållit ihop nu =)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 407
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 867
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 898
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 758
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp