Var hittar man en "Allergivänlig" sporthund?

Sv: Var hittar man en "Allergivänlig" sporthund?

jo det tycker jag. En aktiv o lättlärd hund med enorm arbetsvilja o glädje, är inte det en sporthund?

Nja... Med sporthund menar jag i detta fall en hund som lämpar sej för bruksarbete och/eller lydnadsträning/tävling.

En samojed är inte direkt den mest lämpliga hunden för de aktiviteterna - i alla fall om man vill komma någon vart i klasserna.

/Swat

Ja det beror väl på vad man jämför med.
Hellre en samojed än en pudel är min erfarenhet :)
Jag uppfattade det inte som att det var en elit hund som söktes så glöm mitt svar.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 506
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 753
Senast: ildiko
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 949
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 034
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31