Var sätta tatuering?

MissFideli

Trådstartare
Jag har hittat en tatuering jag vill ha
cat-paws-tattoo.jpg


Har en kompis som tatuerar, och hon säger att den blir ungefär 25 cm lång allt som allt. Och om jag skulle sätta den där vikten stör den minst, så var det skuldran eller baksida underarm.

Vad tycker ni som har tatueringar? Jag vill ju ha den där den inte ändrar utseende om jag går ner i vikt och inte störa för mycket, samtidigt som jag vill att den ska synas lite i alla fall :p
 
På överarmen kan den inte heller ändra sig så mycket pga vikt och jag skulle nog välja där. Baksida underarm som alternativ men jag vill gärna själv också se mina tatueringar så för mig går i alla fall skuldran helt bort. Utsida underben är också snyggt tycker jag. Ändrar sig inte heller så värst pga vikten. Snyggt motiv!
 
Såvida du inte väger typ 276 kg och ska gå ner till 70 kg och därmed löper risk att få en del överskottshud så spelar det inte så stor roll var du placerar den, tatueringen följer med huden och huden är ju tämligen elastisk.
 
Jag pendlar en del i vikt pga min ätstörning och jag har en på överarmen och en på skuldran och ingen av dom ändrar utseende oavsett den vikt jag har. Men jag pendlar ca 10 kg fram och tillbaka och inga 50 kg som säkert kan ändra tatueringens utseende.
 
På överarmen kan den inte heller ändra sig så mycket pga vikt och jag skulle nog välja där. Baksida underarm som alternativ men jag vill gärna själv också se mina tatueringar så för mig går i alla fall skuldran helt bort. Utsida underben är också snyggt tycker jag. Ändrar sig inte heller så värst pga vikten. Snyggt motiv!

Överarmen går bort, gillar inte där. Underben skulle ju vara jättefint förstås! Hmm...
Visst var den fin! Enkel :love:
 
Såvida du inte väger typ 276 kg och ska gå ner till 70 kg och därmed löper risk att få en del överskottshud så spelar det inte så stor roll var du placerar den, tatueringen följer med huden och huden är ju tämligen elastisk.

Nja, inte direkt :p Men tanken är väl att inom någorlunda snar framtid gå ner 25 kg i alla fall. Den sitter ju väldigt snyggt på bilden, men det känns som att bh-band och sånt skulle störa där?
 
Jag personligen skulle satt en sån tatuering på nedre delen av magen faktiskt, eller som den sitter på bilden.
 
Jag har ett enkelt träd på insidan av vristen/nedre delen av underbenet, ca 10 cm högt. Lätt att dölja, ändrar sig inte alls med vikt och jättesnyggt till ett par låga skor :love:
 
Jag personligen skulle satt en sån tatuering på nedre delen av magen faktiskt, eller som den sitter på bilden.

Nedre delen på magen är fint, men just nu är det lite för mycket fett där för att jag tycker den ska komma till sin rätta. Och då kommer den ju aldrig synas utåt heller. Hade jag varit smal och smäcker hade den nog hamnat där dock.
 
Epilering har jag aldrig prövat så det kan jag inte orda så mycket om. Tyckte det värsta var när han kom ut mot framsidan, mot själva smalbenet, samt längst ner mot foten. I övrigt gjorde det betydligt mindre ont än vad jag trodde det skulle göra.
 
Förlåt, men varför vill man ha ett motiv som någon annan redan har?
Jag skulle inte gilla att någon annan gjorde likadana tatueringar som jag har! Folk får gärna tycka att de är snygga, men en tatuering ska vara unik, det finns en anledning till att de ser ut som de gör..

Så jag skulle rekommendera dig att göra den mer egen, ändra så att det blir ditt motiv, inte någon annans!

Annars tycker jag att den typen av motiv passat utmärkt någonstans på benen, utsida underben skulle jag nog sätta den!
Även över revbenen/sidan av magen vore snyggt, men där ville du inte någon.. :)
 
Förlåt, men varför vill man ha ett motiv som någon annan redan har?
Jag skulle inte gilla att någon annan gjorde likadana tatueringar som jag har! Folk får gärna tycka att de är snygga, men en tatuering ska vara unik, det finns en anledning till att de ser ut som de gör..

Så jag skulle rekommendera dig att göra den mer egen, ändra så att det blir ditt motiv, inte någon annans!

Annars tycker jag att den typen av motiv passat utmärkt någonstans på benen, utsida underben skulle jag nog sätta den!
Även över revbenen/sidan av magen vore snyggt, men där ville du inte någon.. :)

Om du läser allt, så ser du att jag kommer ändra den. Men jag är inte rädd för att ha nån som är lik nån annans? Dom kläderna jag har bärs ju av andra också, så varför inte en tatuering?
 
Om du läser allt, så ser du att jag kommer ändra den. Men jag är inte rädd för att ha nån som är lik nån annans? Dom kläderna jag har bärs ju av andra också, så varför inte en tatuering?
Framförallt går det ju såna trender i tatueringar att de flesta av oss går runt med samma stil på dem i alla fall.

Jag skulle aldrig tatuera mig om det gjorde mig upprörd om någon annan skaffade något liknande eller samma. Orka bry sig.
 
Om du läser allt, så ser du att jag kommer ändra den. Men jag är inte rädd för att ha nån som är lik nån annans? Dom kläderna jag har bärs ju av andra också, så varför inte en tatuering?

Mitt fel, det missade jag att du nämnt, det är bra! :up:

Mina tatueringar är "tillverkade" enbart för mig, det är tatuerarens konstverk på min kropp! Inte finns det två Monalisa!?
Kläder tillverkas i miljoner likadana exemplar, det är liksom meningen, det är inte samma sak..


Framförallt går det ju såna trender i tatueringar att de flesta av oss går runt med samma stil på dem i alla fall.

Jag skulle aldrig tatuera mig om det gjorde mig upprörd om någon annan skaffade något liknande eller samma. Orka bry sig.

Samma stil ja, inte samma motiv! Det är stor skillnad!
Tur inte alla tycker lika! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 863
Senast: SiZo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 251
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 641
Senast: Mineur
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp