Vara bekväm eller spara pengar?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såå... Som jag skrivit tidigare så ska jag och min pv åka till Sverige här i sommar. Det blir hans första gång utanför Australien! :eek::D

Grejen är den att vi vill väldigt gärna åka till Skottland några dagar när "vi ändå är i närheten" :rofl: (australien-mått).
Vi har vänner från Australien som råkar vara i Skottland just då så det vore kul att åka dit och träffa dom och även se Skottland. Jag har heller aldrig varit där men det är på min bucket-list!

Så nu har jag suttit och kollat flyg :cool: ( :cool::cool::cool: ) typ...

Vi kommer att behöva vara väldigt hard core i våra reseplaner då vi inte har så mycket tid på oss. Så (tyvärr) det kommer bli så att vi landar i Sverige kl typ 21.30 på kvällen efter att ha rest i ca 28h från Australien.
Vi kommer att bli upphämtade på flygplatsen och det tar ca 1h att köra samt lite tid att komma genom flygplatsen, så säg att vi är hemma hos min bror runt klockan 23 (naivt räknat). Då kommer det nog finnas lite mat/snacks och nån öl redo och beroende på hur vi mår om vi kommer somna eller inte.

MEN. Vi kommer behöva flyga till Skottland dagen därpå! :crazy:
Och då finns det 2 alternativ.

Ryanair från Skavsta eller Norwegian från Arlanda.

Skavsta = 2.5h att köra till samt långtidsparkering kommer gå på 500kr för 4 dagar.
Arlanda = 45 min att köra till = vi kan få skjuts dit och hämtning när vi kommer hem.

Ryan air måste vi flyga med mellanlandning i London (vi måste boka t/r Skavsta-London- -London-Skavsta samt London-Edinburgh- -Edinburgh-London eftersom du inte kan boka hela resan med fler flyg med ryan air :cool: )

Men detta betyder att vi kan faktiskt göra en hel dag i London :love:
Skavsta - London 06.35-07.55
HÄR I MELLAN KAN VI SE LITE LONDON!
London - Edinburgh 16.30 - 17.50

Och sedan hem igen 4 dagar senare och landar 21.40 på Skavsta igen samt köra hem, hemma runt kl 01 på natten kanske...

Dessa flyg samt parkering går på totalt ca 2500kr per person.

ELLER så kan vi flyga Norwegian från Arlanda direkt till Edinburgh och sen hem igen. Det är lite bättre flygtider dessutom som gör att vi kan få skjuts/bli hämtade.
De flygen går dock på 4700kr per person.

VAD SKA MAN VÄLJA??
Jag hade nog helt klart tagit Ryanair OM det varit så att flygtiderna hade varit bättre. Det är just att vi rest så långt dagen innan, bara några timmars sömn samt jag kan inte låta min pv köra bilen missinatta genom Stockholm. Han har aldrig kört vänsterstyrd bil eller på "fel sida av vägen" som han säger...

Ett alternativ är ju att ta ett senare Ryanair flyg från Skavsta och missa dagen i London förstås... Men om vi nu ändå ska mellanlanda där så vore det ju kul att se det.
Och vi kan inte tumma på dagarna heller då vi har viktiga saker i Sverige att styra upp...

Galen blir man.
Finns det fler alternativ? Flygbolag? Flygrutter?

Ska googla Easy Jet nu.. har inte jämfört med dom än...


FOTO från ridtur här om dagen! Det gör mig lite lugnare och gladare :grin::love:
20170521_094212_zpsmklwqqf9.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min farmor fyllde 97 förra fredagen. Vi samlades i min fasters trädgård och åt tårta och pratade gamla minnen, precis som vi brukar göra...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 043
Tjatter Måste bara skriva av mig om den smått osannolika situation som uppstått... Jag bokade för några månader sedan biljetter för att flyga...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 953
Senast: Mineur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det mindre än 3 veckor kvar tills vi åker till Europa! Sååå kul!! Vi reser Från Magnetic island till Townsville till Brisbane...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Seabaz
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Är det någon som har varit i Skottland på en roadtrip och tittat på slott och grejer? Vi kommer landa i Edinburgh på kvällen och har...
Svar
13
· Visningar
1 698
Senast: shadde77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp