Vårbokbingo

Det är ju inte så många dagar kvar på det här bokbingot. Hur gör vi med sommarbokbingo för juni, juli och augusti? Är det någon annan som vill hålla i det, eller ska jag fixa en bricka och en tråd?
Jag har halvfunderat på ett. Men har inte alla rutor ännu och behöver hjälp av någon som ritar upp brickan. Skulle kunna PMa dig om 1-2 dagar om du har lust att fixa utifrån det?
 
20220527_201734.jpg

Mitt (troligen) sista kryss ger mig en bingorad. Jag kryssar "författarens för- eller efternamn börjar på v" med Dogsbody av Diana Wynne Jones.
En av mina favoriter som barn som jag nu läst på engelska. Stjärnan Siris döms för ett brott han inte begått och döms att leva som hund på jorden. Hittar han ett förlorat kraftobjekt kan han återfå sitt gamla liv.
 
Jag har halvfunderat på ett. Men har inte alla rutor ännu och behöver hjälp av någon som ritar upp brickan. Skulle kunna PMa dig om 1-2 dagar om du har lust att fixa utifrån det?
Det går bra :up: Du kan antingen komma på alla och så fixar jag själva brickan, eller så kan du skicka de du har så lägger jag till några fler rutor och fixar brickan :)
 
Jenny Clevström, Kirskålsgrannar, utemöbler används
Jenny Clevström, Tistlar i handelsträdgården, någon håller på i trädgården

Pommie är har i många år haft traktens finaste trädgård men får konkurrens när trädgårdsgurun Frank flyttar in i grannhuset. Hur ska hon nu kunna tillförsäkra sig vinst i årets tävling? I del två har P och F bestämt sig för att starta en handelsträdgård och köper en gård lämpad för det, samtidigt som Franks dotter dyker upp med en liten bäbis. Feel-good, inte den bästa jag läst men helt ok.
 
Avslutade kvällen, våren och bokbingot med att läsa ut Berätta tre saker av Callum Bloodworth. En ungdomsroman om Liv som är otroligt ensam och till råga på allt hamnar i isolering i början av pandemin. Av en slump hamnar Dag utanför hennes dörr och tycke uppstår. Så härlig bok, med populärkulturella referenser, bra humor och bra beskriven kärlek! Fick samma känsla som av Eleonor & Park, som är en av mina favoritböcker. Körsbärsblommor är viktiga i handlingen, finns på framsidan och även i början av varje kapitel. Fick därmed en rad och tackar för vårbokbingot. :)

5DF9CDA6-CACB-41CB-83D0-449ED095814B.jpeg
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 156
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 258
Kultur Här kommer ett bokbingo för sommaren, alla är välkomna att delta! Du väljer själv vad du har för ambition - du kan välja att bara...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
9 231
Senast: Mineur
·
Kultur Här kommer nästa bokbingo med tema Vinterns högtider. Vi kör från 31 oktober till 14 februari, dvs från Halloween till Alla hjärtans...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
9 997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vabruari
  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp