Vårbokbingo

__sofia__

Trådstartare
Här kommer nästa bokbingo med fokus på dels våren i allmänhet men även lite just denna våren.

Vi kör från 1 mars till 31 maj, dvs de klassiska vårmånaderna. Liknande förra bokbingot kan ni själv välja hur ni vill göra - hela bingot, bara de gröna rutorna, bara de rosa rutorna eller hur ni vill.

Vårbokbingo.png
 
Kan lugnt säga att jag inte hade några ”vårböcker” i min bokhylla i alla fall :p

För någon som inte varit med innan, innebär rosa/gröna rutor något särskilt?
 
Kan lugnt säga att jag inte hade några ”vårböcker” i min bokhylla i alla fall :p

För någon som inte varit med innan, innebär rosa/gröna rutor något särskilt?
Jag tror själv att jag kommer ha ganska svårt för flera av rutorna :p

De olika färgerna betyder egentligen inget, möjligtvis att de rosa kanske är något svårare (enligt min väldigt subjektiva uppfattning ;) ). Färgerna är främst för att skapa två olika förslag på bingon - att man kan välja bara de gröna om man inte läser så mycket eller alla (gröna och rosa) om man läser mer :)
 
Här kommer nästa bokbingo med fokus på dels våren i allmänhet men även lite just denna våren.

Vi kör från 1 mars till 31 maj, dvs de klassiska vårmånaderna. Liknande förra bokbingot kan ni själv välja hur ni vill göra - hela bingot, bara de gröna rutorna, bara de rosa rutorna eller hur ni vill.

Visa bifogad fil 86604

Tack för att du fixade detta! Fin bricka med roliga rutor! :) Ska se om boken jag håller på kan passa in på någon av rutorna. Borde egentligen plugga nu men har kört fast så sitter här istället, inte bra. :angel:
 
Senast ändrad:
Jag tror själv att jag kommer ha ganska svårt för flera av rutorna :p

De olika färgerna betyder egentligen inget, möjligtvis att de rosa kanske är något svårare (enligt min väldigt subjektiva uppfattning ;) ). Färgerna är främst för att skapa två olika förslag på bingon - att man kan välja bara de gröna om man inte läser så mycket eller alla (gröna och rosa) om man läser mer :)
Och jag tyckte de rosa var lättare att hitta till :p
 
4BA504AB-CF32-43A6-84AD-6CBA300EB6CF.png


Hittade en snabbläst bok :angel:

”Tistou, pojken med de gröna fingrarna”. En ungdomsbok om en pojke som får växter att spira på alla möjliga ställen. Trevligt med en bok om fredsbudskap dessutom i dessa tider.
 
Jag skulle ta tag i läsandet/lyssnandet igen så detta är ju en bra spark i röva! Får se hur det ser ut med böckerna jag har på min "Att läsa lista" var de kan passa in! Kul!
 
Här kommer nästa bokbingo med fokus på dels våren i allmänhet men även lite just denna våren.

Vi kör från 1 mars till 31 maj, dvs de klassiska vårmånaderna. Liknande förra bokbingot kan ni själv välja hur ni vill göra - hela bingot, bara de gröna rutorna, bara de rosa rutorna eller hur ni vill.

Visa bifogad fil 86604
Vilka roliga rutor, kan bli en utmaning :D
 
Jag börjar med att kryssa En bok där någon städar med boken Den sista sommaren i Cornwall av Liz Fenwick. Tyckte bättre om den än jag trodde jag skulle göra när hag började, den var lite rörig precis i början innan jag greppade upplägget.

20220301_190110.png
 
Första krysset! Bok där någon är ute och går i naturen. Det är nästan det enda de gör i den här boken som utspelar sig till allra största delen i Costa Ricas djungel. Boken heter The Secret Path och är skriven av Karen Swan. Inte en fantastisk bok men underhållande för stunden. Handlar om Tara vars familj är extremt rik och en kille som svek henne när de var ca 20 år. Tio år senare träffas de halvt av en slump i Costa Ricas djungel. Lite fånig emellanåt men som sagt, underhållande och lättsmält.

Vårbokbingo 2022.png
 
Jag kryssar "där huvudpersonen jobbar på ett jordbruk" med En piga bland pigor av Ester Blenda Nordström.

Ester var en journalist i början av 1900-talet som under en månad 1914 jobbade "undercover" som piga på en bondgård och skrev en artikelserie om det och artiklarna sattes ihop till en bok.
Då den inte är skriven som en bok från början hoppar den lite fram och tillbaka och har ingen tydlig handling. Men ändå läsvärd och intressant.
 
Gretelise Holm, Funnen död, någon går i naturen
Dansk deckare av den mer samhällsanalyserande och oblodiga typen. Gillar författarens skrivsätt. Väldigt långt in i handlingen så vet polisen fortfarande inte om det är ett mord de har att göra med eller inte. Vid ett tillfälle så är en person ute och går långt i skogen, mer kan jag inte säga utan att spoila.
 
Nästa kryss, en där någon äter tårta. Skymning över Cornwall av Liz Fenwick. En berättelse om mörka hemligheter som avslöjas i samband med mormoderns död. Helt ok, om än lite rörig i början precis som förra boken.

20220305_133218.png
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
387
· Visningar
9 099
Senast: doppler
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 257
Kultur Här kommer ett bokbingo för sommaren, alla är välkomna att delta! Du väljer själv vad du har för ambition - du kan välja att bara...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
9 229
Senast: Mineur
·
Kultur Här kommer nästa bokbingo med tema Vinterns högtider. Vi kör från 31 oktober till 14 februari, dvs från Halloween till Alla hjärtans...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
9 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp