Bukefalos 28 år!

Vardagliga saker ni är riktigt bra på

Jobbgrejer måste ju räknas till det vardagliga..? :angel:

Jag är iaf grym på att packa cheeseburgare! :D Alltså att packa in cheeseburgarna i pappret. De blir så fluffiga och supersnygga! :love: Varje gång jag får beröm för hur fina de är så blir jag så löjligt nöjd! :laugh:

Har även lite fotografiskt minne vilket innebär att jag kommer ihåg nästan alla regnr som mina vänner och bekanta har haft samt att jag är bäst på glosor! I skolan så räckte det att jag läste igenom dem innan vi gick in och gjorde provet så hade jag alla rätt. :up: Är även väldigt bra på att stava. Det var det enda jag var bäst i klassen på! :p (Har säkert stavat fel nu bara för det :rofl:)
 
Jag har löjligt bra lokalsinne, det är helt omöjligt för mig att gå vilse även om jag går tex i en helt ny skog utan några direkta stigar. Jag har inte heller "saker jag känner igen" eller så, utan jag bara vet vilket håll som är rätt att gå åt beroende på vart jag vill.

Som jag nämnde i andra tråden så är jag otroligt bra på att känna igen folk även när de är på "fel ställe", klädda på annat sätt än vanligt eller om jag inte sett dem på många(!) år.

Min magkänsla har alltid rätt. Den dag jag lär mig lyssna på den helt och hållet så kommer livet säkert bli enklare...

Jag har hittills inte träffat ett enda djur som jag inte kommit bra överens med (vad jag kan minnas). Väldigt praktiskt i stall där det finns "otrevliga" hästar eller när hund-/kattägare behöver träningshjälp, djurpassning eller liknande. Väldigt trevligt med de egna djuren också såklart, det är alltid enkelt att kommunicera med dem.

Jag skriver väldigt snabbt på datorn.

Jag brukar få höra att jag kör bil väldigt mjukt och bra.

Jag är tokigt effektiv med städning, när jag väl städar :angel: (I andra tråden nämnde någon att det finns de som på bara några sekunder plockar undan precis rätt saker för att det ska se prydligt ut osv. Det är jag.)

Det brukar gå bra för mig att diskutera igenom saker istället för att börja tjafsa om saker, så det är väldigt ovanligt att jag hamnar i bråk med andra.

Bra tråd att starta dagen med :D
 
Jag är bra på att hitta information, som t.ex. på nätet. Vet ganska bra vad jag ska söka på och om det inte fungerar så är jag bra på att "tänka runt" det hela och söka i vidare kretsar... eller så är bara många andra fruktansvärt dåliga på det, eller lata :D
Har även (enligt andra) bra sociala färdigheter, har oftast lätt för att komma in i nya bekantskaper, åtminstone på en ytlig nivå. Antar att det beror på att jag inte är speciellt blyg, och att jag har ganska lätt för att snappa upp en del grejer, vilket gör att jag har ett ganska brett "lite om mycket"- kunnande så att man relativt fort kan delta lite i diskussioner.

Har även lätt för att åtminstone försöka se saker ur andras synvinkel, och försöka förstå dem. Det kan iofs vara ett litet problem ibland också, sådär när bara helt enkelt vill skitstövelförklara någon och vara arg på denna :p
 
@MCP: Jag är också bra på att hitta information på nätet och även att hitta bra deals på saker (vilket har gjort att jag är typ personal shopper när särbon och hans familj behöver något! :p).

Jag är också lite för bra på att nätshoppa åt mig själv :o
 
Jag är väldigt snabb på tangentbordet. En bra bit över 100 ord i minuten. Det är väldigt praktiskt i vardagen.

Har bra intuitiv känsla vad gäller datorer och mobiltelefoner och sådant. Blir ofta inkallad som IT-support här och där, både på jobbet och privat och jag brukar lyckas lösa det mesta. Kan jag inte det är jag bra på att googla lösningar ;)

Och jag är också en jefvel på svåra korsord. När jag flyttade hem från England var jag hopplös - jag kämpade seriöst med Lätta Krysset i Allers för jag hade ju helt fel tankesätt. Nu löser jag Storkrysset och Klurifaxen med nöje och utan större problem - A-korsordet lämnar jag dock till min dyre fader ;)

Så läser jag fort också vilket kanske inte chockerar kompisarna i boktråden :D

Och så är jag bra på att laga mat. Bakning not so much eftersom jag saknar tålamod och inte gillar att följa recept, vilket man ju "måste" när man bakar...
 
Och så är jag bra på att laga mat. Bakning not so much eftersom jag saknar tålamod och inte gillar att följa recept, vilket man ju "måste" när man bakar...
Det måste man inte alls, det har jag mitt surdegsbröd som ett mycket gott bevis på! :)
 
@athena_arabians
Att hitta bra deals på nätet är jag lite sämre på, inte för att jag tror att det skulle vara något problem i sig om jag väl ville, men jag blir lätt "kortsluten" om det finns för mycket saker jag vill ha, till priser jag inte kan låta bli. Så jag har litd medvetet låtit bli typ ebuy och sånt :p
Så istället slutar det med att jag när jag ska ha något köper från första bästa trovärdiga ställe, antagligen till överpris då:D:p;)
 
Jag har bra lokalsinne. Senast i måndags var jag ute i en okänd skog och sprang på stigar hit och dit utan att vara konsekvent i vägvalen, men hade inga som helst problem att hitta tillbaka :up:. Det är även väldigt praktiskt när man är på upptäcktsfärd i nya städer.

Skriver även fort på tangentbord. Himla praktiskt på föreläsningar!
 
@Anna: Aha, det är kanske därför jag inte kommer överens med jäsdegar, jag kör också freestyle i köket :idea: :D

Ja, jag vet inte - antagligen är det för att jag inte är så van vid att baka som jag tror att man måste följa recept :) men det känns som om det ju är en viss kemi bakom det där...

Det måste man inte alls, det har jag mitt surdegsbröd som ett mycket gott bevis på! :)

Jag misstänkte att ett svar som detta skulle komma ;) och såklart är det så! Jag tror dock att man måste ha vana och självförtroende kring bakning för att lyckas, och det är väl främst det jag saknar kanske.
 
@Anna: Det där med självförtroendet stämmer säkert också, min mor och mormor var enormt duktiga på att baka och jag har aldrig lyckats få till det så bra som dem.
 
Jag är bra på att lägga märke till små, och för de flesta kanske oviktiga, detaljer. Kommer t.ex ihåg vad folk säger ordagrant, något som sen irriterar folk när jag rättar dem vid återberättande av historier :o

Sen är jag riktigt grym på att städa kök. Inget annat, är kass på att städa t.ex mitt sovrum, men just kök är jag riktigt bra på.

Är även ruskigt bra på att anpassa min grönsaksskärning. Små, lätthanterliga bitar till tacos, större och ätvänliga till sallader osv :cool:
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Jag är sjukt duktig på att fickparkera. Hade det funnits VM i fickparkering hade jag lätt kvalat in, även med okända bilar. Jag vet liksom precis vart alla hörn och kanter är och vart jag har bilen. Blir aldrig fel.

Jag är även bra på att se system och hur saker fungerar. Tex lärde jag mig jättesnabbt att ifall man håller 70 km/h i Nya Allén i Göteborg så får man grön våg hela vägen. Håller man hastighetsbegränsningen får man stanna flera gånger.

Jag har också bra lokalsinne. Men förutom det vet jag vilket vädersträck som är åt vilket håll oavsett vart jag befinner mig. Jag känner det på mig liksom. Det känns inuti vilket som är norr.
 
Jag är jättebra på att hitta det positiva i olika sammanhang, att anpassa mig till olika situationer och följa magkänslan (kan vara största stoltheten i och med att jag nästan aldrig ångrar något jag gör, gör helt enkelt alltid så gott jag kan och tror kan ge bäst resultat).
 
Jag är jättebra på att säga ifrån när jag tycker att någon blir illa behandlad. Om det så är en kollega som blir utsatt av chefen, nån tjej i kassan på McDonalds som blir trist bemött av en kund eller ett gäng ungar som är elaka mot nån.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 823
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 963
Senast: lundsbo
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 038
Senast: Voeux
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 542
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp