Varför är det sååå seeegt?

C

Cronis

Jag blir så trött. Buke är så nedrans segt. Jag fattar inte. Ändå har jag bredband. Alla andra sidor jag surfar på är snabba, men inte buke. Snälla, skaffa bättre servrar!
 
Jag har precis bytt till en ännu snabbare server. Det finns inte ekonomiska möjligheter för mig att bygga ut med fler servrar för lastdelning och liknande.

Det troliga är att det inte är själva servern det är fel på utan kanske på inställningar, intrimmning och på hur scripten som hanterar forumet och kanske framförallt annonssidorna är skrivna.

Jag försöker titta på dessa saker och förbättra efter bästa förmåga.
Servern står i USA vilket möjligen kan leda till att det i vissa lägen går långsammare.

Annonssidorna kommer att göras om och hamna på en egen server om inte allt för lång tid. Detta kommer förhoppningsvis leda till att forumet går fortare och att annonssidorna fungerar betydligt bättre än idag.

Annars om du är villig att skänka mig sådar 20000 kr i månaden lovar jag att fixa till flera servar med lastdelning m.m.
Så länge inkomsterna av sidorna är obefintliga känns det fel att dra på sig sådana kostnader, jag ser inte heller att det går extremt långsamt jämt. Utan numera är det bara ibland det inträffar.
Men jag sitter och kör via isdn-modem så jag kanske inte märker det på samma sätt.

Återkom gärna med vilka sidor som går långsamt och vilken tid det inträffar. Ett tips är väl annars att låta bli sidorna mellan 20-22 då det är mest trafik och troligen mest belastning.

Som jag skrev tidigare arbetar jag på att snabba upp sidorna så mycket det är möjligt, men inte till vilket pris som helst. :)
 
Tycker också det är segt ibland, men vaddå??? Hellre det än utan buke *fasar*

Du e en klippa Gunnar! :bow: :love:

//Alice
 
Du gör ett fantastiskt arbete med att hålla oss med Bukefalos, Gunnar!

:bow: :bow: :bow:
 
Återkom gärna med vilka sidor som går långsamt och vilken tid det inträffar. Ett tips är väl annars att låta bli sidorna mellan 20-22 då det är mest trafik och troligen mest belastning.

Jag kan ha stora problem vissa dagar och jag har noterat att det är kring 14 tiden varje gång.Det är inte mina inställningar som är tokiga,det har jag redan kollat.

/Annelie
 
Kanske alla har fikarast, jag menar bukefalos-rast, på jobbet då :)

Ni andra som har problem får gärna återkomma med tider och även vilken internet-operatör ni har. Kanske det är någon som har extra problem med USA-servrar?!

Tack alla för ert stöd, vore detta inte roligt att hålla på med hade jag lagt av för länge sedan.
Jag arbetar vidare med att allt skall förbättras och att det skall komma in fler kronor än det går ut :)
Sedan 1996 är det väl ett eller möjligen två år som det faktiskt kommit in mer pengar än det gått ut.
 
Tycker du gör ett jätte jobb med att vi skall få vara här. :bow:

Vet ej vad dom andra här tycker men jag skulle kunna tänka mig att lägga en summa varje år/månad bara för att få vara här. Samt då för att hjälpa dig för att det skall bli bättre.
 
Vet ej vad dom andra här tycker men jag skulle kunna tänka mig att lägga en summa varje år/månad bara för att få vara här. Samt då för att hjälpa dig för att det skall bli bättre.

Håller helt med! Skulle helt klart kunna tänka mig att betala en "medlemsavgift" till buke (läs: gunnar) för att "sponsra" arbetet m sidan.
Med tanke på att det är 11611 medlemmar (enl första sidan) behövs det inte mycket. *spånar* Tänk 100.-/medlem och år det blir 116 110 pix på ett år. *ser dollartecken* Det borde ju hjälpa lite iaf....
100.- för att surfa på buke ger heeeeeelt klart valuta för pengarna. :D

//Alice
 
Med tanke på att det är 11611 medlemmar (enl första sidan) behövs det inte mycket. *spånar* Tänk 100.-/medlem och år det blir 116 110 pix på ett år. *ser dollartecken* Det borde ju hjälpa lite iaf....
100.- för att surfa på buke ger heeeeeelt klart valuta för pengarna. :D

//Alice

Du skulle inte få jobb hos mig iaf ;)

100*11611=1161100 alltså enmiljonetthundrasextioentusenetthundra kronor
 
:o :o piiiinit

Vadå, en nolla hit eller dit?!?! :D :cool:
Nej, jag skulle inte heller anställa mig som ekonom efter den blundern. :o :D Hade nog liiiite bråttom.

//Alice
 
Haha, den var bra. Fick mig ett ordentligt skratt. Det var välbehövligt efter en dag som denna.

Tyvärr får du inte anställning som ekonom hos mig heller ;),

Hallå Gunnar nu spånar vi åt dig TITTA HÄR & LÄS.
 
Finns det inget konto dit man kan bidra lite då? Jag skulle gärna kunna betala en liten symbolisk summa när jag har möjlighet*.




(*= Läs "direkt efter lön innan Bananen hunit slösa bort alla pluringar" :angel:)
 
[/quote]

Jag kan ha stora problem vissa dagar och jag har noterat att det är kring 14 tiden varje gång.Det är inte mina inställningar som är tokiga,det har jag redan kollat.

/Annelie


[/quote]

Jag skapade t.o.m. en tråd om detta för ett tag sen, att det varje dag blev så segt kl 14...och fick svaret av någon att det berodde på att USA vaknade då...men jag vet inte jag....
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 906
Senast: Red_Chili
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 027
Senast: Mauen
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte fattar är varför det är så jävla mycket skillnad hur JAG ska tänka motför hur allaandra är OM MIG. Som några exempel...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 385
Senast: IzeUnicorn
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp