Bukefalos 28 år!

Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

skogsridmulle

Trådstartare
Har sett på Bukes annons del att flera annonserar efter medryttarhäst anonymt, varför? Inge nummer, ingen mejl, bara skriv till mig så kontaktar jag dig om det låter intressant.

Personligen skulle jag aldrig svara på en sån annons, har nästan börjat men så känner jag bara inombords att -nej tack, det känns väldigt oseriöst(tycker jag iaf) men eftersom det verkar rätt vanligt undrar jag hur ni tänker? Man vill ju kontakta någon som finns på andra linjen!

Så: Förklara er, tack!
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

tycker inte de är så konstigt, finns dom som har svårt för att prata telefon osv och då är mejlen bra...och varför skulle de vara så jobbigt att skriva ett mejl om vem man är och vad man vill?
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

Men det finns inte ens en angiven e-postadress, den är också hemlig i många fall. En så försiktig människa, vill man ha det till en häst? Eller är det bara jag?
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

vad är de för mening med att veta mejlen? mejlen har ju annonssidan endå så de oftast bara är att skriva så kommer de ju rätt.
vad får du liksom ut av att veta vad männskan har för mejl som du dessutom endå får när annonsören har svarat?

jag är så extrem försiktig med de mesta, hatar telefoner och vill helst inte att folk ska veta nummer och namn förren jag vet vilka de är...skulle jag va en sämre hästägare/hästskötare för de? dom annonser jag svarat på har vart mest intresserad av hur man är med hästen..inte om man är försiktig och nervös eller inte..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

Då gissar jag hej vilt att du är en sådan, varför vill du vara okontaktbar?
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

gillar helt enkelt inte att folk jag inte känner eller vet vilka de är vet vem jag är eller mitt nummer o mejl.
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

När jag sökte medryttare svarade jag inte på några anonnser där inte telefonnummer fanns, jag tycker inte det är seriöst då. samtidigt vet jag att vissa vill vara lite hemliga, men jag svarade bara på dem som hade med telefonnummer.

Lika när jag sålde valpar, svarade jag inte på några mail, vill man ha ett djur tyckerj ag man kan ringa inte mejla tycker jag inte heller är serisöt.

men sån är ju jag.
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

vilken tur då att de finns folk som har förståelse för dom som inte fixar telefoner...annars hade nog jag vart utan häst.
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

Håller med om att telefonummer är mest seriöst. Jag har slagit på stort o svarat när epost varit angivet. Men när det står:
-Jag kontaktar dig om det verkar intressant,
då är det för mig HELT ointressant. Människan vill att jag ska lägga ner tid på att skriva, och jag kan inte ens förvänta mig ett svar, känns väldigt nonchalant.

En annons kan dessutom innehålla önskemål, har man inte exakt det vill man ju fråga om det kan vara intressant ändå; telefon = snabbt svar och klarhet. Men att då sitta o skriva vad man har och inte ens kunna få svar? Då lägger jag hellre ner den tiden på hästarna!
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

Men att då sitta o skriva vad man har och inte ens kunna få svar? Då lägger jag hellre ner den tiden på hästarna!

men jösses..vad tar de för tid att skriva ett enkelt kortfattat mejl..typ 1-2 min?
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

Jag är en av dem som aldrig lägger ut fullt namn och framför allt inte telefonnummer. Jag avskyr att tala i telefon och har faktiskt skitit i att ringa på ett antal intressanta annonser för att jag vill göra ett bra första intryck och bekvämt kunna ställa/svara på frågor. Inte sitta och kallsvettas och glömma hälften av vad jag ska säga.

Så av samma anledning skiter jag i nummer i mina egna annonser. Jag vill i lugn och ro kunna gå igenom alla svar och se vilka som kan erbjuda något bra och inte. Är dessutom enklare att hålla koll på och minnas alla som skrivit.
Som tur är har de flesta annonsörer jag pratat med varit av samma åsikt. Annars hade jag varit utan ganska många av mina älskade djur idag.
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

Men jösses, hur lång tid tar det att svara nej tack? Fem sekunder...
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

vadå svara nej tack? ska man inte säga mer än nej tack?
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

Fullt namn spelar ingen roll, förnamn är trevligt men inget krav. Telefonkontakt inget krav från början heller, tycker mejl är utmärkt eftersom jag arbetar knäppa tider. Man kan ha anonym e-post. Men då känner iaf jag att det finns någon där, är du med?
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

om de är en anomyn mejl så vad spelar de då för roll? men jo ja kanske fattar..däremot så förstår jag inte vad de spelar för roll eftersom de är lika anonymt endå..
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

Om det är ointressant räcker väl det? Citatet du klippte handlade just om det, varför ska jag lägga ner 1 - 5 minuter på någon där jag inte ens kan förvänta mig ett svar av denna hemliga människa? Bortkastad tid anser jag.
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

Jag förstår inte riktigt hur du menar angående mailen, "ingen mejl, bara skriv till mig så kontaktar jag dig". Finns det ett kontaktformulär i annonsen är det väl bara onödigt att lägga in sin mailadress också? Eller missförstår jag dig?
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

man borde nog lämna en mailadress i alla fall, så att man visar att det faktiskt finns ngn bakom annonsen... eller:confused:
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

då antar man ju att man inte passade och då är de antagligen lika bra att den inte svarade.

men e ju klart om man ska vara trevlig att man kan skicka att de inte passa...men förstår inte vad de spelar för roll.
 
Sv: Varför annonserar ni anonymt? *förklara er!*

om de är en anomyn mejl så vad spelar de då för roll? men jo ja kanske fattar..däremot så förstår jag inte vad de spelar för roll eftersom de är lika anonymt endå..

Fast det blir det ju inte, finns det en e-post kan jag svara från min e-post, jag kan vara lika anonym. Vill jag mejla via Buke så måste jag logga in, vill jag då vara cyber-anonym måste jag skapa ett nytt nick. Det blir för mycket, jag kanske vill separera mitt cyberliv från mitt irl liv. Det blir då en hel process för en annons. Som jag inte kan vänta mig ett svar på.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 570
Senast: karl_h
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 599
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 849
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej ! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har börjat söka medryttarhäst eller ja jag ska lägga ut en annons snart och undrar lite vart...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 141
Senast: Signe9
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp