Varför "Bara ett foto, ingen förklaring"

Det är ett kedjebrev som alla andra på FB . Många älskar sånt, därför sprids det. Finns inget syfte eller mystik bakom i sak.
 
Det är ett kedjebrev som alla andra på FB . Många älskar sånt, därför sprids det. Finns inget syfte eller mystik bakom i sak.
Alltså, jag fattar ju att det är ett kedjebrev. Grejen är vad får folk ut av en bild helt utan text? Det brukar ju inte vara mästerfotografer som postar dom där inläggen.
Är folk i gemenen mer bildfokuserade än text intresserade?
 
Just nu har det i mitt flöde kommit åter en som gick runt för flera år sen - att "man" ska lägga upp en bild på en bok man har älskat, typ. Bara omslaget, ingen förklaring. Men så värdelöst! Man vill ju verkligen veta varför personen gillade den boken. (Dessutom ska det vara "7 dagar, 7 bokomslag, ingen text", så det upprepas ju i flera dagar.) Min spaning är att det är för att folk ska idas göra det. :D Och kanske ska det låta lite mystiskt.

Tror att jag hakade på sånt här i början när jag hade Instagram, för att jag gjorde som jag blev tillsagd, ungefär. Men insåg hur förbålt tråkigt det var att se inläggen.
Precis mina tankar!
 
Alltså, jag fattar ju att det är ett kedjebrev. Grejen är vad får folk ut av en bild helt utan text? Det brukar ju inte vara mästerfotografer som postar dom där inläggen.
Är folk i gemenen mer bildfokuserade än text intresserade?

nej - det är bara ett kedjebrev som sagt . Ingen mening bakom - men många nappar och gillar sånt. Men ja - rent allmänt på sociala media som FB intresserar sig mottagare mer för bildmaterial i kombo med text. Men att folk deltar har ju inte så mycket med mottagaren att göra i sak. Majoriteten delar inte saker bara för att de tar del av det .
 
Blir så jefla stressad av dessa "utmaningar" även om jag knappt får utan enbart ser på folks inlägg. Jag älskar nostalgibilder men riktigt jäkla trist när folk inte ens kan skriva att det är Hugo på bilden/var det är tagen/VEM som är på den...
Precis! Bara en ordinär bild på häst/bil ect är "meh" den blir ju mycket mer intressant om man får reda på varför nån valt just den bilen, storyn bakom.
 
Varit hyfsat förskonad från sånt på sistone, men bara för att jag gick härifrån Buke till FB så dök givetvis ett sånt inlägg upp direkt...
20200328_222633.jpg
 
Varit hyfsat förskonad från sånt på sistone, men bara för att jag gick härifrån Buke till FB så dök givetvis ett sånt inlägg upp direkt...Visa bifogad fil 47752

Instruktionerna är också alltid så "översatta".

Jag tror att de som går igång på att hålla igång kedjebrev har funnit att det är lättare att få med folk om de slipper skriva något. Foton finns alltid tillgängliga.
 
Jag deltar inte i något sådant, gillar att skriva något litet till mina bilder jag lägger upp. Likadant gillar jag inte alla dessa "kopiera och dela", om det är något jag verkligen vill göra kan jag lägga upp det men brukar ta bort texten att mina vänner ska kopiera och dela vidare.

Lite är jag extremt skeptisk mot, då jag läste en artikel där de använder bilder på hur man såg ut som yngre till något program hur människor åldras och sparar datan, inte för jag vet va de ska med det till, men kändes lite suspekt.

Program för ansiktsigenkänning lär sig att bli bättre på den uppgiften genom tillgång på bilder på samma person som ung och som äldre. Finns privata företag inom branschen som sålt tjänster till ex.vis polisen, men de har så klart andra kunder också.
Man är aldrig skyddad för att man har begränsat behörigheten till "sin info" till bara "familj och vänner".
 
Program för ansiktsigenkänning lär sig att bli bättre på den uppgiften genom tillgång på bilder på samma person som ung och som äldre. Finns privata företag inom branschen som sålt tjänster till ex.vis polisen, men de har så klart andra kunder också.
Man är aldrig skyddad för att man har begränsat behörigheten till "sin info" till bara "familj och vänner".
Jo, men man kan välja vad man laddar upp, det gör man inte indirekt om man är med i en sån där utmaning, den bilden man laddar upp då hade man troligtsvis inte lagt upp annars, t ex. de här barndomsbilds utmaningarna som cirkulerar nu.
 
Jo, men man kan välja vad man laddar upp, det gör man inte indirekt om man är med i en sån där utmaning, den bilden man laddar upp då hade man troligtsvis inte lagt upp annars, t ex. de här barndomsbilds utmaningarna som cirkulerar nu.

Alltså va? Tror inte att du förstår vad Verandi skriver om....

Ditt svar på hennes inlägg var typ Goddag yxskaft vi säljer rosa Lemonad
 
Jag är lite dålig på att göra sådant. Det är något jag glömt, märker jag nu... Fick en siffra av en person, men minns nu inte riktigt vad det handlade om...? Att jag skulle kopiera inlägget och lägga in siffran och så skulle folk välja det fotot i sitt album? Ibland kommer jag i håg att delta, men ofta glömmer jag eller struntar i det. En gammal klasskamrat la upp ett inlägg om att man skulle skriva sitt bästa minne med henne och så skulle man kopiera inlägget också, jag lät bli, inte bara för att jag inte vill kopiera utan för att jag när jag funderade en stund inte riktigt kom på något bra minne, jag minns knappt henne trots tre år ihop på gymnasiet... hon hade blont hår och ritade med en blyertspenna i ett block?! Tja, bäst att inte kommentera!

Men så är jag också så tråkig att jag lägger upp lite för mycket filmklipp på djur och bilder på hundar med nån rolig eller sorglig text som i sig enbart visar hur mycket jag saknar att ha hund just nu. Jag är en rätt tråkig FB-vän, om jag tänker efter!
Är du inte alls :heart
 
Upplever det bara som en form av kedjebrev och många tar alla chanser till att
få visa upp sina bilder 😍
Jag orkar aldrig haka på sånt där även om jag blir taggad men det är roligt att se andras bilder bland all onödig reklam som. Facebook annars mest består av 🤗
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 132
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Ja, jag vet inte vart jag ska börja... Kanske ska börja med att be om ursäkt, för det lär bli ett långt inlägg. Några av er kanske har...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: moster
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 308
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp