Bukefalos 28 år!

Varför beter han sig såhär?

Sv: Varför beter han sig såhär?

Nu har jag aldrig varit ens i närheten av samboskap själv, men om man ska lita på den här tråden https://www.flashback.org/t372104 så verkar det vara rätt utbrett (åtminstone en del av det du beskriver, som ollandet och snoppanvändandet i tid och otid). :D
Jag vägrar tro på att detta beteende är utbrett över huvud taget. Oavsett om en tråd på Flashback påvisar tio exemplar, så är det statistiska underlaget extremt tveksamt.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Men oj.. vet du om det kliar på snoppen eller så? Tänker om han har nån infektion eller problem med förhuden eller nåt? :O

Om du menar för att gärna pillar på den, nej. Han tycker bara att det är skönt och avkopplande säger han :p.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Är du lite lättkränkt efter den andra tråden, undrar jag nu ängsligt? Detta var - om det inte framgick tydligt nog - ett inlägg menat lite på skoj. Självklart tror inte jag på allvar att Flashback sitter på sanningen här. Däremot är tråden bitvis ganska rolig att läsa och det finns helt klart de som står ut med liknande och värre vardagar.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Knepigt alltså. Men har du pratat med honom om det?
Det känns ju som att han tror att du gillar det?
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Eftersom du. Frågar alla män så kan jag inte svara..men förutom hålla fast kan jag bara bekräfta att javisst kan karlar göra så...

Min man säger att allt är helt normalt, men vem är normal..
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Jag vill tillägga att det hela ju beror på hur du, TS, ställer dig till det hela.

Om du tycker att det är jobbigt, obehagligt och snudd på övergrepp är det självklart inte okej och inte normalt. (Och i så fall var det oroligt osmakligt av mig att skämta om det, då ber jag om ursäkt!).

Men om det hela är helt och hållet på skoj, att du tycker att det är roligt om än lite udda, om det sker på lika villkor så att säga, då skulle jag vilja påstå att det är okej. Huruvida det är "normalt" kan jag som sagt inte riktigt svara på däremot. ;)
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Är du lite lättkränkt efter den andra tråden, undrar jag nu ängsligt? Detta var - om det inte framgick tydligt nog - ett inlägg menat lite på skoj. Självklart tror inte jag på allvar att Flashback sitter på sanningen här. Däremot är tråden bitvis ganska rolig att läsa och det finns helt klart de som står ut med liknande och värre vardagar.
Det framgick att du skämtade och tyckte det var kul.
Men det framgick inte på vilket sätt du skämtade och tyckte det var kul.
Om du förstår vad jag menar.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Om jag inte visste bättre, så låter det som om du är sambo med mitt ex...
Sjukt tröttsamt är detta beteende.
Respektlöst att hålla på och klämma en på könsdelarna när och hursomhelst.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Man ignorerar dåligt beteende. Detta känns som dåligt beteende. Jag hade aldrig orkat med det, du får känna efter om du verkligen gör det. Har aldrig hört talas om eller varit med om en man som beter sig så.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Man ignorerar dåligt beteende. Detta känns som dåligt beteende. Jag hade aldrig orkat med det, du får känna efter om du verkligen gör det. Har aldrig hört talas om eller varit med om en man som beter sig så.

Ignorerar?! Det ska föreställa en vuxen.person, inte ett djur som man klickertränar.
Jag hoppas att det är en trollttåd.
Nej det är inte ett normalt beteende hos en vuxen person.
Nej, det är inte okey att han inte respekterar DIN kropp.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

I vissa fall kan jag se att vissa av de uppräknade sakerna kan vara roliga, som del av ett pars jargong. Som ett internt skämt.

I ts fall (om du nu är på riktigt), så undrar jag ju bara om du har berättat hur du känner, eller om han på nåt konstigt sätt tror att du tycker det är roligt?
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Nä, fullt så jobbig är han inte, men vi klämmer väl på varandra titt som tätt när vi inte är i civilicerat sällskap. Han vill gärna krama mig så där riktigt hårt, men gör det inte för jag vill inte.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

I vissa fall kan jag se att vissa av de uppräknade sakerna kan vara roliga, som del av ett pars jargong. Som ett internt skämt.

I ts fall (om du nu är på riktigt), så undrar jag ju bara om du har berättat hur du känner, eller om han på nåt konstigt sätt tror att du tycker det är roligt?

Jag har sagt till honom, men han kommer alltid tillbaka med samma beteende. Vi är väldigt olika varandra, som natt och dag. Det är väl såhär han vill ha det skulle jag tro, och förmodligen finns det kvinnor som gillar det. Jag gillar det inte. Förmodligen vill han att jag beter mig lika sant mot honom. Ibland tar han fram snoppen och säger åt mig "ta på den".

*lite kl*
Blev faktisk lite överraskad att det är många som tror att jag hittar på. Har aldrig hört talas om "troll-tråd" tidigare, men gissar att det betyder så.
Kan bara tolka det som att ni inte är bekant med beteendet och att ni inte varit med om det. O_o
I mitt fall är det på riktigt.

Börjar förstå att det inte alltid är såhär. Och så här vill jag ju egentligen inte ha det...
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

:oo
Jag har funderat på lite beteende som min sambo har mot mig.
Jag vill först säg att han ALDRIG SLÅR MIG eller skadar mig.

Jag vet inte om alla män beter sig så här i allmänhet?! :confused:

Min sambo...
...juckar gärna mot mig. Speciellt om jag skulle böja mig ner eller nåt.
...håller fast mig så jag får be att han släpper. (jag brukar bli arg)
...slänger mig i sängen för att han vill mysa.
..."jagar" mig och flåsar tillgjort.
...kramar mig "hårt" på låtsas. Alltså att han tar i, men tar inte i så mkt att han skadar mig.
..."snoppar" mig. (petar snoppen på mig om jag ex vilar i soffan eller sängen)
...petar mig på musen när han ändå går förbi mig.
...klämmer mig på brösten intensivt exempel när han går förbi mig.
...låtsas göra sugmärken på mig. (jag vill inte ha sugmärken).
...håller i mina överarmar så det känns som det ska bli blåmärken (jag är ganska känslig, behövs inte hållas eller petas så hårt för att det ska ömma).
...hetsar (ex flåsande eller skrattandes/fnittrandes) för att försöka hetsa upp mig.
...pillar sig nästan jämnt på snoppen, ex när han tittar på tv, spelar datorspel mm.
...visar gärna snoppen genom att dra ner byxorna och vifta framför mig, för att sedan fnittra och springa iväg.


Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta...
Jag vet att jag är dålig på att ge uppmärksamhet, men det känns som jag vill ge mindre uppmärksamhet när han gör massa sånt här, som jag faktiskt inte är så förtjust i...

Gör alla män såhär?


Ett par av de där sakerna gör min sambo, bland annat tar mig på baken när jag går förbi dock tycker jag om det och gör samma sak på honom. I ditt fall skulle jag prata med honom om hur du upplever dessa återkommande händelser.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Först tänkte jag att "det där var väl inte så konstiga saker", men sedan började jag fundera, och läste en gång till. Tycker inte det låter som normalt beteende, så som du beskriver det hela.

Sedan finns det ju alltid gradskillnader och sådant som kan göra att det är "mysigt" eller "obehagligt".
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Varför han beter sig så där?
För att han är 13år?
För att han är efterbliven?

Herregud människa!!
Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta...

Eeeee... tolka? Det enda jag överhuvudtaget kan tolka in i detta är att han har en 13årings mognadsnivå, att han helt saknar hyfs och stil och att han är EXTREMT sexuellt omogen.

Gör alla män såhär?

Tror du själv att speciellt många män beter sig på det viset?
Jag har ALDRIG varit med om att en man beter sig så - så, nej! Alla män gör verkligen inte så.

Som en enskilld händelse så kan väl NÅN av exemplen ovan räknas som en "kul" och "crazy" grej, absolut! Men alla grejer sammantaget, och att han verkar göra dem relativt ofta - nej, inte en chans!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 435
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 989
Senast: Yrsel
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 965
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 736
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp