Bukefalos 28 år!

Varför beter han sig såhär?

Sv: Varför beter han sig såhär?

Då borde du kanske helt enkelt säga till honom att du inte godkänner detta mera. Om han inte respekterar dig i den frågan tycker jag du borde se dig om efter en man som passar dig bättre.

För om eftersom du ogillar det han gör blir det ju rena övergrepp.:yuck:
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Börjar förstå att det inte alltid är såhär. Och så här vill jag ju egentligen inte ha det...

Men wtf!
Om jag varit du skulle jag nästa gång jag ser killen säga att från och med nu är det slut på det här tramset. Han får växa upp och börja bete sig som en vuxen man från och med NU!

Sen skulle jag VARENDA gång han gör nått sånt trams ryta ifrån och läsa lusen av honom, och helt enklet inte acceptera ett sånt töntigt beteende.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Jag ser inte fel på beteendet men på kommunikationen. Sej nej och gör det ordentligt om det inte passar sej att han beter sej så!


Beteendet är kanske inte så normalt men såna som jag skrattar åt galenskaper och vill gärna bo med en pajas som inte är så som faller alla andra i smaken. (inte sagt att han gör det ts sambo gör). Men hade min sambo gjort dylika saker hade jag nog snarare skrattat. Men det är jag och jag tycker att ingen ska behöva ha det så som inte vill! Nej är ett väldigt vackert ord!
 
Senast ändrad:
Sv: Varför beter han sig såhär?

Nu utgår jag från att tråden är på riktigt. Om du undrar varför så många ifrågasätter det, beror det på att din sambos beteende inte är normalt eller okej. Du måste sätta ner foten, direkt. Om han inte lyssnar eller tar dig på allvar i situationen, markera kraftigt (ta bort hans händer, gå därifrån, säg sluta), ta upp det vid ett annat tillfälle då han lyssnar. Det är inte på något sätt okej, oavsett relation till den som utsätts, att göra så här mot andra.

Om du vill fortsätta i relationen även om han inte respekterar dina gränser direkt, behöver han prata med ett proffs (och kanske även ni som par). Han gör fel, punkt.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Varför sätter du inte gränser? Om folk i din omgivning beter sig på ett sätt du inte gillar, får du ju säga ifrån! Detta gäller även en sambo. Hans beteende är väldigt omoget, men så är även ditt när du inte säger ifrån.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

ehh.. va? :crazy: Jag hade nog gett honom en rak höger och bett honom växa upp.. Min sambo brukar klämma/klappa med på rumpan ibland om han går förbi, men han gör det kärleksfullt och alltid med en komplimang och verkligen inte jämnt..

Skulle min sambo dra ner kalsongerna, vifta med snoppen och sen springa iväg och fnittra så skulle jag nog ringa psyket..:cautious:

Mvh Domino_s
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Alltså :eek:
Vilket himla märkligt beteende.

Nog för att jag och min man kan vara både larviga och barnsliga emellanåt, men det är liksom baserat på någon slags överenskommelse - och det är inte vårt normaltillstånd eller en del av vår vardag. :crazy:

Om jag var i din sits och hade pratat med honom om det och ändå någonstans känner att "This is my man. Det är honom jag vill ha och leva med" så hade jag inför en douchebag jar. Han får fortsätta larva sig bäst han vill, men det är inte längre gratis. Väldigt effektiv och konkret variant av handling och konsekvens. Det borde ge resultat ganska snabbt :sneaky:

thumb.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=oIrFhZe_dD4
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

KL

min make var en riktig pajas emellanåt. Han gjorde en massa saker jag absolut inte gillade. T.ex. att ställa sig bakom mig, klämma på i mina bröst och säga tut eller kittla mig så jag tappade andan.

Det tog faktiskt flera år innan han begrep att jag blev ledsen. Jag fick tala allvar med honom och berätta hur jag kände, vad det gjorde med mig och då först begrep han. Han tog mina nej och avvisanden som skoj... Som en del i leken.

Jag kan tänka mig att TS man faktiskt inte begriper att han inte är rolig. :mad:
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Spelar det nån roll om alla män gör så? Räcker det inte med att din snubbe gör det, trots att du inte tycker om det, och dessutom fortsätter trots att du uttryckligen bett honom låta bli?
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Tråden var längre än jag trodde och har inte läst än, så tog bort.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Tror du själv att speciellt många män beter sig på det viset?
Jag har ALDRIG varit med om att en man beter sig så - så, nej! Alla män gör verkligen inte så.

Som en enskilld händelse så kan väl NÅN av exemplen ovan räknas som en "kul" och "crazy" grej, absolut! Men alla grejer sammantaget, och att han verkar göra dem relativt ofta - nej, inte en chans!

Skriver under på detta. Låter som ett extremt märkligt beteende över lag...en "man" som höll på så skulle inte bli långvarig i min närhet :eek:


kl, alla som jämför med 13-åringar...jag känner många killar i den åldern, egna och andras, och ingen av dem är ens i närheten av så barnsligt beteende som beskrivs i TS' inlägg :cautious:
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Jag skulle bli rätt orolig om jag hade en trettonårig son som visade så konstigt beteende när det gäller kroppslighet och kroppskontakt. För mig framstår det som en väldigt konstigt förhållningssätt till sex, den egna kroppen och andras kroppar.

("Rätt orolig" ska nog bäst förstås som panikslagen, faktiskt.)
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

kl

Igårkväll när jag läste detta skrattade jag så jag grät. Situationen är absurd och hysteriskt roligt beskrivet av dig, men jag förstår att du undrar över vad han håller på med. Jag och min sambo kan busa och härja på ett rätt barnsligt sätt ibland, men vi är ju då på samma plan.

Men nej, alla beter sig inte såhär. Men HAN gör det. Lyssnar han inte på dig och accepterar att du inte gillar detta och slutar med sina förehavanden så får du avgöra om du vill leva med en man med detta beteende, eller avsluta relationen i så fall.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Samma här, den där mannen låter inte riktigt frisk..... :crazy:

Tycker det han utsätter oviktigt för är vidrigt. Har varken träffat eller hört talas om någon man som beter sig så, inte ens hormonstinna tonåringar håller på så!
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Jag skulle bli rätt orolig om jag hade en trettonårig son som visade så konstigt beteende när det gäller kroppslighet och kroppskontakt. För mig framstår det som en väldigt konstigt förhållningssätt till sex, den egna kroppen och andras kroppar.

("Rätt orolig" ska nog bäst förstås som panikslagen, faktiskt.)

Mmm men om en fem/sexåring höll på att dra i snoppen när han var nervös skulle jag inte vara direkt orolig (har hört av kollegor att det kan bli så). Däremot berätta att man får göra det ensam. (80% av tiden skulle göra mig om inte orolig så tja vet inte, däremot)
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Gör alla män såhär?

Nej. Och bara att du ställer frågan antyder att du bör på något sätt skaffa dig insikt i varför du är sambo med den man du beskriver, och varför du med det valet inte tror att du kan träffa någon bättre.

Ibland tror jag att 'folk' tar första bästa villiga, i någon slags oerfaren naiv tro att ingen annan vill ha en. Tragiskt kan jag tycka att man inte har bättre självkänsla än så och godtar vad som helst.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Jag hade en sån sambo. Inte nu alla punkter, men att dra fram snoppen i tid och otid och vifta med den och klämma på en i förbifarten. På mig hade det ingen annan effekt än att jag blev sjukt avtänd och avståndstagande. Men det var han helt immun mot.
Men så hade han en mental mognadsgrad som en 3-åring också. Jag menar.. vilken vuxen kvinna går igång på "helikoptern"? :yuck:

Så nej, det är tyvärr inte bara din sambo som beter sig sådär. :D
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 983
Senast: Yrsel
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 941
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 707
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp