varför ger man filmjölk till hundar?

M

Malin81

Vad e det bra för? och hur mycket ska man ge per gång? mvh malin nybliven hundägare :smirk:
 
eller är det ingen som ger filmjölk till hunden? Jag ville gärna kolla upp det då jag har fått höra att jag ska göra det??????????? en undrande Malin :confused:
 
Precis som för människor, är det bra för magen. En vovve med dålig mage, mår bättre av lite a-fil.
 
Jag ger A-fil både till hundarna och katterna när de är lite dåliga i magen. A-filen stabiliserar bra.
 
Jag har även, av veterinär, blivit ordinerad filmjölk till min häst då hon var dålig i magen. Sedan tycker ju de flesta hundar att det är gott. Ha gärna i en äggula också. Det fick min ena hund när den var valp, på inrådan av uppfödaren, som "mellanmål", varje dag. Hur mycket fil man ska ge, beror dock på hur stor hunden är. Och en liten hund ska kanske inte äta en hel äggula varje dag.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
13 492
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
500
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa 3 år gammal bruksschäfer, hane. Äter idag 1 kg VOM Taste per dag + olja och gotte. Behöver gå upp mer i vikt. VOM kostar mig idag ca...
2
Svar
32
· Visningar
1 960
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Lite frågor om ensamhetsträning/upplägg :) Jag tänkte hur många timmar din hund i snitt är ensam på en vecka? Är den ensam eller med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 699
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp