Bukefalos 28 år!

Varför gör katter så?

marieka

Trådstartare
Har haft katter i nästan hela livet och nu har jag några frågot som pluppade upp:D

1) varför ställer de svansen rakt upp när de kommer emot en och man tilltalar de?

2) varför lägger de sig gärna vid ens fötter och rullar runt/bara ligger på rygg och glor på en?

3) varför lägger de sig PÅ tidningen när man läser?

Det var väl mest det jag undrade.
 
Sv: Varför gör katter så?

Om katten kommer med svansen upp när du säger namnet är väl för att de hälsar? så har jag för mig. När våra katter möts på gården så åker alltid svansarna upp då de känner lukten av att det är en katt de känner.

Varför katterna alltid ska sova på tidningen undrar jag med...vår katt fifflar alltid upp dörren till duschrummet när man står i duschen, sen sitter han och tittar en stund. Går sen ut men glömmer att stänga dörren efter sig. ALLTID samma sak. ;) Sen måste vår ena katt alltid sova på husses del av sängen, sover aldrig på min del. Kanske för att det luktar husse?ibland skulle det vara bra att kunna prata med djur.
 
Sv: Varför gör katter så?

låter logiskt:D

men varför bara kastar de sig ner vid ens fötter då?
 
Sv: Varför gör katter så?

vår katt fifflar alltid upp dörren till duschrummet när man står i duschen, sen sitter han och tittar en stund. Går sen ut men glömmer att stänga dörren efter sig. ALLTID samma sak. ;) .

Det är för att katten vill göra dig uppmärksam på att gula sidorna finns på Internet..........

Nä, katten vill säga att: "du måste hålla dörren öppen så att ångan kan vandra fritt i hemmet, tänk på luft fuktigheten"
så går han vidare för att fixa alla andra fel i hemmet.




;)
 
Sv: Varför gör katter så?

OM det är ok för TS så har jag också en fråga:D

Varför spyr katter ALLTID på mattorna/i sängen eller liknande och inte bara på golvet?
 
Sv: Varför gör katter så?

Det är för att katten vill göra dig uppmärksam på att gula sidorna finns på Internet..........

Nä, katten vill säga att: "du måste hålla dörren öppen så att ångan kan vandra fritt i hemmet, tänk på luft fuktigheten"
så går han vidare för att fixa alla andra fel i hemmet.

Hahaha :rofl:
 
Sv: Varför gör katter så?

OM det är ok för TS så har jag också en fråga:D

Varför spyr katter ALLTID på mattorna/i sängen eller liknande och inte bara på golvet?

För att det är för enkelt för oss människorslavarna att torka upp det från golvet.
 
Sv: Varför gör katter så?

OM det är ok för TS så har jag också en fråga:D

Varför spyr katter ALLTID på mattorna/i sängen eller liknande och inte bara på golvet?

Därför att dom tycker att vi själva är tillräckligt bra på att spy på golvet... (då man inte hinner till toan) :angel:

"jag är katt, jag gör det på bättre sätt"
 
Sv: Varför gör katter så?

Många katter bjuder in att brottas när de slänger sig omkull, det är en jättebra attackposition faktiskt där de kan använda baktassarna för att riva upp magen på den katt som attackerar. Fast jag tror ju din katt bara vill busa. :D Den kanske inte har någon kattkompis?
 
Sv: Varför gör katter så?

hon har både katt o hundkompis att bråka med. Jag undrar varför de slänger sig ner vid ens fötter och glor på en?
 
Sv: Varför gör katter så?

hon har både katt o hundkompis att bråka med. Jag undrar varför de slänger sig ner vid ens fötter och glor på en?

Min ena gör det för att han vill brottas iaf, just slänger sig omkull och glor på mig. Om din dessutom sätter klor och tänder i dig kan man ju göra ett rimligt antagande om att den är busig (på ett sätt jag aldrig skulle acceptera).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 960
Senast: Sel
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
911
Senast: Nepenthe
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 236
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 897
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp