Bukefalos 28 år!

varför heter alla hundar samma sak?

imported_gerbera

Trådstartare
Alltså min tolkning är att fido och karo är ute så nu Måste alla hanhundar heta Atlas och Tyson? Why oh why? Dessutom att ha ett namn som utstrålar lite våld och styrka sådär känns lite tveksamt (min association är atlas i gladiatorerna, om det är långsökt.)
Är det för att alla hundar ska komma när man ropar eller har ni någon teori?
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Jag tycker att alla hanhundar verkar heta Diesel eller Eroz. Jag vet jättemånga sådana.
Sedan känns det som om många tikar heter Troja.

Tacka vet jag Wahidah :p
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Hahaha, jag håller med och lägger även till "Rocky". Tikar ska heta "Diva" har jag märkt eller Lady mm..

Atlas tycker jag dock passar jättebra på en stor hund!

Blev väldigt positivt överaskad en dag när jag skulle gå till jobbet. Då kommer en lösspringande rottis/amstaff som jag fångar in (hör ägarna ropa låååååångt bort). Jag ropar "Han är häääär!" varpå en ung kille, typiskt sterotypägare för denna hund och jag blev genast irreterad när jag såg hur han macholikt stampade fram till hunden..sen kom det ut:

"Men Bruno FY! Fy Bruno vad dum du har varit, mamma letade ju efter dig! Kom nu!" *tar i halsband lugnt och hytter lite med fingret*

"Tusen tack! Han lyder inte min mamma så bra så han stack när dom va ri skogen"...

Där fick man tji för sina fördomar :rofl::bow:
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

hahahahahahahahaha diesel? Vad är det för namn? Gud så roligt.

Jag gillar gubbnamn eller konstiga namn. Känner några som har en katt som heter kronofogden, det är bra!
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

hihi, vad rart.

Och hur kunde jag glömma rocky?
Det är ju också sånt machonamn. styrka och våld.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Sen har man ju själv fått sota för att man har en hund med endera ett ovanligt eller ett rätt amerikanskt namn.

"Titta! Där kommer Grimma och Hardy!"..

öh..just det.

Häromdagen var vi och sålde en gammal bur.

"Å fin! Vad heter hon, får man hälsa?"

"Ja hälsa på du, hon heter Grima"

"Men hej Grina!"

Hm, smickrande namn på en hund.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Min hund heter Warrior i stamtavlan, visst är det ett passande namn för en elvaårig Cavalier King Charles Spaniel hane ;)? Till vardags heter han dock Warro :D.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Haha, vad kul!

Jag kommer ihåg en gång när jag var på hundcafé.. Då kom det in en stor (på alla håll och kanter!) man med långt hår i hästsvans, skinnkläder och allmänt.. motorcykelmänniska var han iaf, så ni förstår nog ungefär hur han såg ut.
Med sig hade han en liten långhårig chihuahua med harley davidsontröja på :p Den var SÅ otroligt liten i förhållade till den enorma mannen, men den var supertrevlig och nog den vänligaste chihuahua jag träffat. Den hade något väldigt roligt namn också, dock minns jag inte vad.


imported_gerbera: Du vet, de där knäppa vinthundsmänniskorna har lite tokiga namn på sina hundar ;)
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

precis dit jag vill komma. vinthundsmänniskor alltså! *skakar på huvudet*
Nej men allvarligt talat är din hund något av det sötaste jag sett på den här sidan och vad jag ser av bilderna har hon ett kroppssppråk som jag tycker verkar "normalt". Men när en hund har svansen mellan benen tror jag att något är fel. är jag vilse då?
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

"Jag vill att ni byter namn på era hundar till nästa gång vi ses. Hundar förstår inte ironi så vi ska inte ha nåt pliutteludd här. Jag vill ha korta, intensiva namn som: Rocky, Zita, Jack, Hero, King, Boss som min egen heter. Är det förstått? Braaååååh!"

Görel i "Mia och Klara" Underbart! :rofl::rofl:
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Haha :D
Kul att du gillar henne! Nu har jag dessutom hennes mor hemma, så jag har två vita damer.
Min unga, Wahidah, har ett otroligt fint kroppspråk. Hon är dessutom väldigt säker i sig själv och fungerar fint i alla situationer. Det är underbart.
Hennes mor är mer osäker (mkt pga bristande socialträning som ung) men är även hon fin i kroppspråket - dock har hon börjat gå med svansen mellan benen nästan hela tiden efter en svansoperation (var tvugna att kapa av ca 10cm när hon klämde svansen i dörren).

Många gånger är det nog något "fel" när hundarna har svansen mellan benen, dock har vinthundar väldigt lågt ansatt svans och i viloläge är den rakt ned eller in lite mellan bakbenen. Där är oftast ingenting "fel" förrän svansen är uppdragen mot buken. Men, jag ska ärligt säga att jag tittar väldigt lite på svansen när jag tittar på hundar. Resterande kroppspråk säger så otroligt mycket mer än "en liten svans".
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Sen har man ju själv fått sota för att man har en hund med endera ett ovanligt eller ett rätt amerikanskt namn.

Jotack. :cry:

Jag har ju, lite på skoj, valt ett i engelsktalande länder klassiskt hundnamn à la Karo och Fido - Rover. De flesta britter som träffat min hund tycker att det är jättekomiskt. De flesta svenskar som träffat min hund kallar honom antingen Roger eller Robert.






(ok då, jag kanske överdriver... ;))
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

aha, lågt ansatt svans. Det kan ju förklara varför jag tycker de kan se underliga ut. Men även om man ser till övrigt kroppsspråk har jag tyckt att de ser stressade och ihopkrupna ut. Jag har träffat En vinthund av mindremodell som var kaxig och framåt och supergo, men det var en unghund så det var nog mycket valpighet.

Men de små korthåriga som skakar jämt? Är det kyla eller kan de skaka av nervositet?
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Mina hanar har så "hårda" namn som Ior och Ådi :crazy:
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Själv är jag väldigt less på alla dessa märkesnamn på chihuahuorna och andra mer hm rosa och fjolliga namn där nog Gucci är det vanligaste... Uppfödarnamnen brukar dessutom vara änn värre än smeknamnen *hu*
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

chihuahuor skulle behöva heta rocky lite oftare...
Mmmm, för mig symboliserar det något galet att döpa hundar till armani eller liknande. Alltså som att det är en accesoar.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Jag tycker att alla hanhundar verkar heta Diesel eller Eroz. Jag vet jättemånga sådana.
Sedan känns det som om många tikar heter Troja.

Tacka vet jag Wahidah :p

Hade faktiskt aldrig hört någon heta Diezel innan=) Men nu heter min Rotta det. Men till vardags kallas han Lilleman;)

Diva heter mammas hund=)
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Har en jättetuff Abbe här hemma. Egentligen heter han Albin, men folk ser så underliga ut när man ropar det så vi förkortade till Abbe. Gamla hunden hette Lufsen. Väldigt macho för pappa när han skulle kalla in sin tuffa jakthund: "Luuufseeeen! Luffe puffe plutt komsi komsi" (så ropade jag nämligen, funkade bättre på honom, lät inte så hotfullt liksom). :rofl: Annars så verkar jägarna jag haft kontakt med döpa sina hundar väldigt omacho, typ: Tasso, Fidde, Snobben, Lady (nu vet ni varför Lufsen hette Lufsen. ;)), Fritte... Det mest macho är väl Rex.

Katterna heter Essi och Skrutten. Också väldigt macho namn. ;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 524
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 281
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Jag tjatar om min omplacering, förlåt. Han är 1.5 år och var först döpt till "Dot". Vem döper en icke prickig hanhund till Dot? Jaja nu...
2
Svar
21
· Visningar
1 992
Senast: purity_666
·
Tjatter Jag var hos frisören idag, ett nytt ställe. Jag hade bokat tid på nätet innan och funderade på detta med namns betydelse. Jag var ute...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
8 538
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Willes bilköpstråd
  • Tips för att reda ut hår
  • Pysseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp