varför heter alla hundar samma sak?

Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Hör kanske inte hit men min kollega hade en svart skygg katt som hette SÄPO, det är det roligaste jag har hört på länge!

Sen faller väl jag i mallen för tuffa klubben då, med min dobermann Kaos.....
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Min hund heter Gizmo, det ingår också i dom där hemska namnen tycker jag. Dock inte jag som döpt honom *pust*
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

KL

vet inte om min har ett "machonamn",
men har inte hört ngn annan som heter så i min närhet iaf.

Hans namn är Quando. Ej jag som har valt,omplacering som jag fick när han var två år.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Diesel är ju väldigt inne nu.

Våra har hetat Mysak, Elvis och Sune. Vår nuvarande tik heter Stella.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

jag vet en tax som skulle få namnet TAXI..

han fick byta namn ganska fort, då ägaren som e jägare skulle kalla in hunden efter spårning. och gick runt och ropade taxi!! mitt ute i skogen:D

tror ni det kom någon taxi??:)

:rofl:

Jag tyckte föräldrarnas hund (bodde hemma när han köptes) skulle heta Arne vilket han också nu heter. Dock registrerades han som Arnold. Arne är ett väldigt passande namn då han inte är det minsta skräckinjagande, Arnold stämmer väl mer in på TS funderingar dock.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

När jag läste det där såg jag ut såhär: :eek::eek::eek:
(det finns nämligen en saluki som heter så som vunnit en hel del på utställningar, så jag blev lite fundersam ett tag :p

Det heter även en Bengal katt! Så jag reagerade med :rofl:


/

Det här med namn är lite roligt:D

Bella-Riktigt cooooolt namn på en bastard inte sant?
Mejja, Kitty(efter kitty på p3), pippi pirat :angel:(DP)

Från min senaste kull, Freddy Falcon, Mary Margarita, Maja Mojito och Buddah Budweiser hehe
Freddy killen är tyvärr fortfarande kvar och lyssnar till tilltalsmanmet Freddy, inte alls kaxigt hehe, iof är det bara en liten underbart sööööt DvärgPinscher.:love:

Jag har en Vanda hemma, rätt ovanligt. :P
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Hehe, familjens första hund hette "Boy".
Sen min första egna kallade jag faktiskt Diesel...fick möta massor med hundar med det namnet..."åh, men så heter ju min hund oxå!" Skittrist! Hade jag vetat det så hade jag kallat han nått annat:grin:
Min lilla IG som jag har nu heter Loke. Kanske inte så ovanligt det heller.
Hans kennelnamn är lite värre "Monsieur Prosper" :crazy:

Däremot vet jag en hund, en labbe som hette Andersson. Det tyckte jag va lite småtufft:)
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

vilken ras är ig?

Tyson och rocky är de två namnen jag aldrig skulle vilja kalla en hund
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

labben och hans kullsyskon var döpta efter gladiatorerna ;). han hette ZEKE när jag fick hem honom, men det passade inte så det blev LOKE istället (loke var ju också en gladiator). MININA hette MENINA när jag fick henne, men jag hörde fel så det blev minina. dessutom är hon rätt mini, så det passar. min första hund hette HANNIBAL. det var en F-kull egentligen så i stamtavlan hette han solbo's falken hannibal ;).
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Diesel, Tyson, Bonzo... Ja vart fick de den fantasin ifrån? :p
Vanligt att det antingen är en amstaff/staff/rottweiler som bär namnet ELLER någon minihund i stil med chihuahua.
Jag har ingen aning om varför man hakar på de överpopulära namnen.

Fast jag ska väl inte säga så mycket, Sally är väl inte jordens ovanligaste namn, men jag vågar nog säga att det inte är alla Sallysar som är döpta efter Sally Santesson!
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

kom på att jag träffat väldigt många amstaffar som har hetat OZZY. någon annan som har samma erfarenhet?
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

KL

Min hund heter Xerox, vet inte om det är så macho :D
(uttalas serox, fast sambon säger exerox :rofl:)

Jag tycker det är vanligt med Diva, Lady och sådant på tikar, och har blivit vanligare med vanliga ord som namn som vild, arg och sånt där. :crazy:
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

min förra hund hette pudding mina nuvarande korven och bonnie :)
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Min pb/boxer blandis heter Alfons,går dock ganska ofta under namnet Affe. :p

Han är en omplacering,och har från början tydligen hetat Rocky... Tyckte Alfons passade så bra,för han är verkligen som Alfons Åberg, "Jag ska bara........"

Min mammas hund heter i stamtavlan "Top Toy´s Don Juan",men kallas bara för Toy.

Familjens förra hund hette Flisan,min första egna hund hette Hotshot,och kompisens hund tycker jag har ett jättefint namn,Amira.
 
Senast ändrad:
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Jag måste nog hoppa in här och säga att jag har nog det mest macho namnet på min hund. :angel:
Jag har en dvärgpincher som heter Ipod, väldigt häftigt tycker jag! :rofl: :D
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Nej, tyvärr inte, visst är det bra !

Hennes kompis heter Signe !
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 631
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 337
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Jag tjatar om min omplacering, förlåt. Han är 1.5 år och var först döpt till "Dot". Vem döper en icke prickig hanhund till Dot? Jaja nu...
2
Svar
21
· Visningar
2 002
Senast: purity_666
·
Tjatter Jag var hos frisören idag, ett nytt ställe. Jag hade bokat tid på nätet innan och funderade på detta med namns betydelse. Jag var ute...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
8 581
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp