varför heter alla hundar samma sak?

Sv: varför heter alla hundar samma sak?

När jag var hos veterinären och vaccinerade valpen i går så var det tre stycken Smulan i väntrummet, två hundar och en katt :angel:
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Min tik heter Pepsi, men egentligen tycker jag nog att det är ett hanhundsnamn. Men det passar henne och hon har hetat det i snart sju år så hon får ha kvar det :)
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Tycker också att det verkar stämma. Lite mode i det som i det mesta annat. Inbillar mig att mina hundar har lite udda namn. Dom heter Nisse o. Ulf.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Vååan granne har en mycket skräckinjagande Rocky - världens minsta Yorkshireterrier. Dock vet han själv inte hur liten han är.

MIn hund heter Dagmar.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

*KL*

Våran hund som vi får hem i början på mars har lite roliga namn :)

Ants in the Pants i stamtavlenamnet, och Myse i tilltalsnamnet kommer han att få heta ^^


Sen vet jag en liten hund som heter Kingen, han älskar kottar, och samma ägare har en katt som heter Rulltårtan :rofl:
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

jag vet en tax som skulle få namnet TAXI..

han fick byta namn ganska fort, då ägaren som e jägare skulle kalla in hunden efter spårning. och gick runt och ropade taxi!! mitt ute i skogen:D

tror ni det kom någon taxi??:)
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Alltså min tolkning är att fido och karo är ute så nu Måste alla hanhundar heta Atlas och Tyson? Why oh why? Dessutom att ha ett namn som utstrålar lite våld och styrka sådär känns lite tveksamt (min association är atlas i gladiatorerna, om det är långsökt.)
Är det för att alla hundar ska komma när man ropar eller har ni någon teori?

Vad ska jag säga. Det är hundvärldens motsvarighet till Y-namnen.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Jag tycker att alla hanhundar verkar heta Diesel eller Eroz. Jag vet jättemånga sådana.

Håller med om de namnen..
Jag vet jättemånga flathanar som heter just Eroz och Diezel! har dock inte träffat på några andra raser med dom namnen men antar att du itne syftar på flats? så verkar vara i fler raser då kanske..
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Vi har en Atlas hemma men han kallas för Putte.

vi hade en grekisk mytologi kull på A då blev det afrodite atlas och athena :angel:

Har även en Lady hemma. Och hon heter Independent Lady så det blev ganska naturligt.


Min tik heter Bella, vilket är ganska vanligt men nästa tik funderar jag på: Vilja, Styrka, Åska, Freja. tänker lite i banorna med nordsvenskatravare nordiska namn.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Själv borde jag ha insett att folk är för taskigt allmänbildade för att till fullo uppskatta min ena hunds namn.
Jag har ju en Brutus, jag tycker det är för macho för en rottweiler men eftersom han lystrade på det när han kom så fick han behålla det. Det har dessutom visat sig vara väldigt passande då namnet betyder "klumpig/dum" (eller brutto, men det förstnämda passar bättre)

Problemet är min tibbe. Varesig stamtavlenamnet eller kennelsmeknamnet är rimligt att använda (Jag DÖR hellre än att ropa på "pössen") Jag ville döpa honom till urax - han såg precis ut som barna hedenhös lilla hund, men min amerikanska pojkvän kunde inte uttala det. För att försöka få honom lite mer involverad så bestämde jag mig för att ge hunden namnet "Mini" eftersom det var vad han sa första gången han såg den lille.

Men vilket rabalder det blev bland vännerna! Han kan väl inte heta MINI?! Han skulle få mindervärdskomplex,problem med sin manlighet och gud vet vad. Så i jakten på det ultimata MACHOnamnet istället så blev det ju givetvis
CAESAR! Mer macho än så blir det ju inte, för att inte tala om ironin i att jag har en Brutus med.

Hitills är det TVÅ personer som förstått kopplingen. En av dem var en 11årig skolkille. Nästa gång nån säger "Ah så du gillar också hundviskaren så kommer jag fått ett raseriutbrott....
 
Senast ändrad:
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Yeah jag har haft både en Atlaz och en Rocky, jäklar vad matcho jag är då :p

Rocky hette min Schnauzer som i kennelnamnet hette: Prefix Rock "n" Roller och detta var 13 år sedan

Atlaz fick heta Atlaz för att han var en jätte, alla som träffat honom kan direkt intyga att han var en jäkligt stor Grand Danois ;).
Jag ville att han skulle heta Melvin, men sambon ville annat :(

Zaga var en Saga från början, men i och med att hennes stamtavlenamn är med z så blev det bara så..
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Nu ska väl alla hundar heta namn i stil med Akta, Ilska, Bråka, Vilda osv.

Diezel och Smilla verkar också väldigt vanligt.

Jag kör nog vidare på mina bokkaraktärer jag :D Min förste hette Baloo, den nuvarande Sirius och den tredje Gandalf. Det var bara Sirius jag fick bestämma själv, så det verkar ödesbestämt att jag ska köra vidare på det temat.

Hade varit rätt coolt med en Fido visserligen ;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 631
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 337
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Jag tjatar om min omplacering, förlåt. Han är 1.5 år och var först döpt till "Dot". Vem döper en icke prickig hanhund till Dot? Jaja nu...
2
Svar
21
· Visningar
2 001
Senast: purity_666
·
Tjatter Jag var hos frisören idag, ett nytt ställe. Jag hade bokat tid på nätet innan och funderade på detta med namns betydelse. Jag var ute...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
8 579
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp