Bukefalos 28 år!

varför heter alla hundar samma sak?

Sv: varför heter alla hundar samma sak?

min schäfertik heter Mette-Marit, och min 4-vägskorsning heter Lilleman. Han fick heta så för när han var valp så trodde vi att han skulle bli jättestor, för han har stora tassar, men tji fick vi! Han når mej inte ens upp till knäna:)

Schäfrar vi hade när jag var liten hette bla: Argo, Bellami och Zita.

Hade en Utterhund också, den hette Bonzo!
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Jag tänker direkt på tikar med namnen Bixi,Trixie och Dixie. kanske inte lika vanligt numera men frågar man så tycker jag att var och varannan hundägare någongång har haft en tik med något av de namen.

Min träningskompis tik heter Bixie och min chefs pappas hund heter Dixie :-)
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Min mosters fyrvägskorsning hette Thorsten:D
Till folk som undrade vilken ras han va sa hon "Borländsk bläser" :idea: :p
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Vår hund heter Luna (för hon ser ut som en becksvart natt som månen skiner på ;D), och pappas hund heter Mozart (till vardags "Mosse"). ^^
Våra förra hundar hette Charlie och Basse.
ovanliga namn har vi inte direkt haft på våra hundar... måste väl döpa nästa vovve till nåt häftigt. :idea:
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Mina hundar heter/har hetat

Jaffa Bapelsin
( för hon var så klyftig :angel:) blr
Pepsi Pepsodent blr
Turbo Turbulent DSG

Sen hade jag "valparna"
Bengtsson (J's Belong to me)
Figo (J's Be my Guest)

Buster ( kommer inte ihåg hans stamtavlenamn )Leonberger
Nalle blandras
Jocke blandras
Bella New Foundland

by the way finns det ven en ganska framgångsrik travare som heter Antzinthepants
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Jaaa, och vad trött man blir när man har ansträngt sig för att komma på riktigt fina namn till valparna och var tredje valpköpare ska kalla sin hund för Bamse *suck*

Mina nuvarande fem hundar kallas Spurten, Gimmie, Boogie, Speed och Soleil.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Jaaa, och vad trött man blir när man har ansträngt sig för att komma på riktigt fina namn till valparna och var tredje valpköpare ska kalla sin hund för Bamse *suck*

Är Gurkan nå bättre tycker du? ;)

*****************************

Mina hundar kallas Kittie, Ginger & Iver.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Min hund heter Gizmo, det ingår också i dom där hemska namnen tycker jag. Dock inte jag som döpt honom *pust*

Måste tyvärr hålla med där gumman :D:crazy:

På senare tid så kryllar det av Gizmosar överallt. Senast för tre kvällar sen mötte jag en stor svart blandras, några månader tidigare var det en Kuvasz med samma namn. Innan dess har det varit några Schäfrar och en Collie.

Du får trösta dig med att, som sagt, du inte gav honom namnet. Och om vi ska försvara förra ägaren så kan vi ju säga att det inte var ett lika utbrett namn för 7 år sen när han fick sitt ;)
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Vet en som heter Kvinna, vilket kan bli lätt komiskt första gången : Sitt Kvinna, Ligg Kvinna, gå och lägg dig Kvinna !

Gissa är väl även en klassiker: Vad heter hunden? Gissa :angel:

Ursäkta, men det var så bra så tårarna började rinna på mig :bow::rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 588
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 313
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Jag tjatar om min omplacering, förlåt. Han är 1.5 år och var först döpt till "Dot". Vem döper en icke prickig hanhund till Dot? Jaja nu...
2
Svar
21
· Visningar
1 998
Senast: purity_666
·
Tjatter Jag var hos frisören idag, ett nytt ställe. Jag hade bokat tid på nätet innan och funderade på detta med namns betydelse. Jag var ute...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
8 552
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp