Bukefalos 28 år!

varför heter alla hundar samma sak?

Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Min heter Ozzy, och jao det är väl ganska vanligt, egentligen inte så "kul" namn heller, men det passar min lilla kille helt enkelt! :love:
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Vet en som heter Kvinna, vilket kan bli lätt komiskt första gången : Sitt Kvinna, Ligg Kvinna, gå och lägg dig Kvinna !

Gissa är väl även en klassiker:Vad heter hunden? Gissa :angel:
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Min hane lyssnar till namnet Taggen, jag har inte hört att nån annan vovve heter så, än iaf....
Tiken kallas för Tiffy, Tiffany i stamtavlan
Mammas tikar heter Dagny och Agnes, gammeltiken kallades för Lotta.
Tiffy är väl den som har minst originelt namn tycker jag:D
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

nej det visste jag inte! jag har faktiskt googlat på hennes namn för att få reda på vad det betydde. vilket språk är det?
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Jag har en machotik, hon kallas Kaxa (inte egenvalt, hon är omplacering) passande på en menlös beagle? :P
Sen så finns ju min Ådi också, och han kunde aldrig någonsin passat i något annat :P

Mamma har haft en papillon som hette PLUTO, hehe.

Pappas hundar Vera och Bella
Farfars hundar Nina, Titti, Bessie oc Cissi (orginella, ellerhur??)

Men håller med om att det är ganska vanligt, iaf häromkring att dom vill ha korta, snabba och "effekfulla" namn. T.ex. Rex, Zorro osv.

=)
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Mina 2 hundar heter Cinderella Andorra och hon är en blandis mellan labrador/dobermann och finsk lapphund. Den andra heter Murmästartorps Kharma och hon är en Lurcher. :love::love:

Mammas hund: Rigo, korsning labrador/sibirisk huskey

Syrrans hund: Lord Diesel Af Småland och han är en 4vägskorsning mellan Shizu/papillon/ihasa apso och en till som jag inte kommer ihåg :angel:
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Mina 2 hundar heter Cinderella Andorra och hon är en blandis mellan labrador/dobermann och finsk lapphund. Den andra heter Murmästartorps Kharma och hon är en Lurcher. :love::love:

Mammas hund: Rigo, korsning labrador/sibirisk huskey

Syrrans hund: Lord Diesel Af Småland och han är en 4vägskorsning mellan Shizu/papillon/ihasa apso och en till som jag inte kommer ihåg :angel:

bichon havannais va den rasen jag inte kom ihåg :idea:
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

kl

Min vovve kallades Goliat när jag köpte honom. Jag tyckte det var ganska originellt och gillade det, så han fick ha kvar det. Nu har jag insett att det är jättevanligt namn, speciellt på småhundar.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

*KL*

Balder heter våran rottis.
Har faktiskt inte sett i princip någon alls som heter likadant som honom.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

nej det visste jag inte! jag har faktiskt googlat på hennes namn för att få reda på vad det betydde. vilket språk är det?

Det är spanska. En av spaniens mest kända målningar heter "Las Meninas" av Velasquez.
Minino är slang i samma klass som "kisse", och när det är flicka blir det minina.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Knapplån.

En kompis till mig hämtade sin tikvalp igår. Hon bestämde sig för att kalla den Diva. Det måste vara väldigt vanligt!
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Ja, Diva verkar vanligt.

Våra hundar heter Totte och Mysak. Vet inte hur vanligt det är?
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Min schäfer/labradorblandning heter Wolf. Var det enda han lyssnade till när vi provade olika namn när han var valp. De flesta har reagerat positivt o tycker det är ett komiskt namn.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Vår gamla hund hette Tyson, han var född 96 och det var pappa som valde namnet har jag för mig :p Tyson var liten, svart och knubbig och tyckte att han var allra störst, bäst och vackrast i stan!
Lilla tusse-tajs :love:
Åh gud älskade vovve vad jag saknar honom :love: :cry:
Hette i stamtavlan Body Rocks Papa Dee (syskon Pandora och Powerplay)
Tänker inte alls på boxaren när jag hör namnet nu utan bara den lilla svarta gose-bollen till vovve.

Min hund, f.2000, heter Tintin. Han är blond som seriefiguren med samma namn, men det är inte efter honom han är döpt utan jag såg namnet i en tidning.
Är väldigt nöjd med det och tycker det är jättefint :) Han passar verkligen i det.
I stamtavlan heter han Body Rocks Kent.. :crazy: (syskon Kitaro, Kid Creole och Kayo)
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

*kl

Min hund hette Baloo, antar att det också är rätt vanligt.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Jag tänker direkt på tikar med namnen Bixi,Trixie och Dixie. kanske inte lika vanligt numera men frågar man så tycker jag att var och varannan hundägare någongång har haft en tik med något av de namen.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

*KL*

Balder heter våran rottis.
Har faktiskt inte sett i princip någon alls som heter likadant som honom.

Mitt ex hade en rottis/schäferkorsning som hette Balder. Godmodig och så cool att du hade kunna spränga en bomb brevid honom och han hade bara viftat lite på öronen. Han såldes sen till en som skulle ha honom som tjänstehund om han klarade L-testet (han hade redan en hund, väktare).

Har träffat på en hel del "balder"hundar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 586
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 313
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Jag tjatar om min omplacering, förlåt. Han är 1.5 år och var först döpt till "Dot". Vem döper en icke prickig hanhund till Dot? Jaja nu...
2
Svar
21
· Visningar
1 997
Senast: purity_666
·
Tjatter Jag var hos frisören idag, ett nytt ställe. Jag hade bokat tid på nätet innan och funderade på detta med namns betydelse. Jag var ute...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
8 552
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hög matskål
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp