Bukefalos 28 år!

varför heter alla hundar samma sak?

Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Jag måste nog hoppa in här och säga att jag har nog det mest macho namnet på min hund. :angel:
Jag har en dvärgpincher som heter Ipod, väldigt häftigt tycker jag! :rofl: :D

Haha ja och vem är det som döpt honom ;)

Rider är liksom inte lika häftigt efter att exet började kalla honom Rejdar..:crazy:
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

*KL*

Min lurv kallas "Dennis", efter sin uppfödare:D
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Vår nuvarande tik heter Stella.


Stella är så himla fint, blir det en tik nästa gång står det högt upp på listan :)

Mina hundar heter Lowa och Maja. Lowa har jag nog aldrig hört nån hund heta förut men Maja är väl inte direkt orginellt. Jag har inte döpt henne men tycker väldigt mkt om namnet!

Rocky tycker jag är klockrent, men det ska ju sitta på nån liten raggig terrier isåfall :D
Skaffar jag en hane nån gång tror jag det blir Harry, tycker det är tufft :D

Annars orkar jag inte bry mig så mkt om vad andra döper sina hundar till...
Men jag tyckte historien om schäfern Attack var kul som kom lös på torget här i stan när det var fullt med folk, gissa om folk blev nervösa när ägaren stod och skrek "Attaaack, Attaaack" efter den :D
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Jag börjar bli less på alla som döper sina småhundar till Gucci, Armani och liknande...går den trenden aldrig ur?
En av mina hundar heter Lucky, inte så himla roligt namn kanske men det är inte jag som döpt honom och han heter Happy Go Lucky i stamtavlan så jag bestämde mig för att behålla det när han flyttade hem till mig. Numera lyssnar han dock mycket bättre på Lus och Lusen :angel:
Mina andra två heter Hilda och Killian, kanske inte alltför vanliga namn även om jag tycker äldre namn som Hilda, Elsa, Inez och liknande förekommer allt oftare numera.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

*KL*

När jag döpte nya valpen blev valet Diesel för att jag tyckte att det var lite exotiskt och inte så många andra hundar som heter det, jag kände mig jätte ball att jag kommit på ett så häftigt och ovanligt namn. Ha! va jag lurade mig själv.:D Nu när jag träffar folk så verkar alla hundar heta Diesel.:angel:
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Vad sägs om DEN här OSCAR!!:laugh:
vinter-278_22041768.jpg



Dom andra två heter Ikaros och Vegas,de ända namn vi själv kommit med är Ikaros men han heter för övrigt Bismark =)

OOdie ska nästa kille heta eller Barca
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Så söt!:love:

Våran (nåja sambons) tik heter Embla, det är fint tycker jag.
Passar henne bra.
Svärföräldrarnas RB heter Stella, enda hunden jag träffat med det namnet.

Brosans hund heter Harley vilket också passar ritkigt bra:D
Schäfern vi hade hemma förut hette Nallo:love:

min morbror hade en katt förut vid namn Salvekvick haha

Praktiserade på Strömsholm förut, hon jag var hos hade två katter vid namn K1 och K2 haha

Molly verkar vara ett ganska vanligt namn på hundar också.
 
Senast ändrad:
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Hitills är det TVÅ personer som förstått kopplingen. En av dem var en 11årig skolkille. Nästa gång nån säger "Ah så du gillar också hundviskaren så kommer jag fått ett raseriutbrott....

:eek: Men den kopplingen är ju så ÖVERTYDLIG! Jag lider med dig...
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Min hund heter Lova, vilket jag förstår börjar bli alltmer vanligt (hon döptes för snart 13 år sen). Uppfödarens smeknamn på henne var Sippan (baserat på stamtavlenamnet), vilket jag inte alls kunde förlika mig med. Innan jag träffade valpen ville jag döpa henne till Tara, men eftersom hon var sobel och inte tricolour så kändes det fel med ett så mörkt namn på en ljus hund. Tycker fortfarande att Tara är ett fint namn, dock.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Haha jodu, alla valparna i kullen har fått namn efter drinkar! :)
Ants in the pants, bloody mary m.m ^^
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Jag tror det är trend, presis som namntrender går hos människor. När jag var liten för si sådär 30 år sedan hette de flesta hundar: Laban, Snobben, Karo, Ludde, Sessan, Lady, Zorro osv. Nästan inga hade människonamn eller sk tuffa namn. En cavalier kände jag som stack ut lite, han hette Amor. Men det var väl det ovanligaste namnet då. Vi hade en stor tysk Schäferhanne som hette Geston...har aldrig hört det namnet nåt mer.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

KL

Jag tycker ganska många svarta hundar heter zorro. Det är relativt vanligt här iaf. Min svarta hund heter det, men till mitt försvar så har inte jag döpt honom utan han var en omplaceringshund.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

*KL*

Jag tycker Diesel och Tyson osv är på väg ut? Iaf om man ska kika i bekantskapskretsen. Finns en del Diesel och Tyson och liknande på de hundar som är 3 - 4 år gamla. Men de unga heter tämligen vanliga namn, som Albin och liknande?

Min vets hundar heter Rune och Boris ;)

Jag har haft (stamtavlenamn/riktigt namn inom parantes)

Bella (Izabella) - egendöpt liten docksöt blandras. Jag var 13 år så jag är förlåten för z:at ;)

Bork (Rabbit Buster's Muprhys Law) - greyhoundhane, kom som omplacering med smeknamnet fixt och färdigt

Millis (Mundiz Milleniumgirl) - greyhoundtik, kom som omplacering med smeknamnet fixt och färdigt

Utter (Up Shots Utter) - riesenhane, omplacering, kom med 'smeknamnet' fixt och färdigt.

Viktor (Kari) - riesenhane. Valt smeknamnet själv, köpt som sexmånader.

Pappas riesenTIK kallas Nisse (Ociparkens Thuja). Pappa HATADE Thuja, kallade hunden Nisse i brist på annat, och sen fastnade det. Jag skämdes på MH:t ;)

Pappas tidigare riesen:
Zacke (Zarkow), egendöpt (båda namnen) hane.
Cindy (??, tror hon hette Cindy i stamtavlan med, minns inte kennel)
Dixie (Svartfälls Dixie)
Sally (Mariesens Salina)

Sen har familjen haft:

Boris (?? minns ej) - vorstehhane
Alf/Affe (Du Roi Firebird) - afghanhane
Markus/Mackan (Du Roi Fighter) - afghanhane
Gösta (??) - S:t Bernhardhane
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Min kompis Whippar heter något så tufft som Bror och Ruter.
Min Siberian husky heter Lobo, då han som valp liknade en liten varg!
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

Min borzoi hette Zalo och min drever Viktor.

Har tittat på en valp i dagarna som jag är väldigt sugen på och det är en liten Musse pga teckningen på ryggen.
 
Sv: varför heter alla hundar samma sak?

När min rottis föddes (1994) så var vi ganska ensamma om att ha en Märta, men jag har förstått att det blivit mer poppis efter hand?

Vår hund gick under smeknamnen Märtsingen, Märta smärta, Märta pärta pannkakspaj och Märtronella Vovvander.

Men numera döper folk sina barn till Märta, så tantnamnen är högsta mode.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 524
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 281
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Jag tjatar om min omplacering, förlåt. Han är 1.5 år och var först döpt till "Dot". Vem döper en icke prickig hanhund till Dot? Jaja nu...
2
Svar
21
· Visningar
1 992
Senast: purity_666
·
Tjatter Jag var hos frisören idag, ett nytt ställe. Jag hade bokat tid på nätet innan och funderade på detta med namns betydelse. Jag var ute...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
8 537
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp