Varför känner jag ingenting?

Linda.B

Trådstartare
Är idag gravid i v.19+4 och hur jag än försöker klämma/känna så lyckas jag aldrig känna bebis röra sig/sparka - Hur vanligt är det? Vid ultraljudet i v.18 var det full aktivitet på den "lille"

Är det så olika när man kan känna sparkar? Många verkar känna väldigt tidigt. :confused:

Mvh Linda
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Det är så olika. Vissa känner jätte tidigt, andra känner inte förens vid v22-23

Jag kände i vecka 17 tror jag
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Jag kände först efter att vi vart på ultraljudet. Tror det var i ca v 20.
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Ok - Då är jag inte onormal i alla fall! //Linda
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Jag kände också första gången i v20. Fast då insåg jag att jag nog känt barnet tidigare, men då kunde jag inte lokalisera om det var bebisen eller gaser. :angel:
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Är det rena sparkar/rörelser man känner? Min mage är väldigt knorrig & bubblig - Har det något med bebis att göra?
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Det kan absolut vara bebisen du känner :)

Jag kände riktiga buffar direkt.
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Är det rena sparkar/rörelser man känner? Min mage är väldigt knorrig & bubblig - Har det något med bebis att göra?

Tyckte i början att det kunde vara lite difust om ifall det var gas som passerade i tarmarna el. om det var sprattel.
Som någon sa innan så kunde man tro att att det var "fisar" och lite senare så insåg man att det var bebisen :love:
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Var i vecka 21 innan jag kände något har moderkakan i framvägg så den är väl en stötdämpare :) Nu i vecka 26 känns bebis varje dag mer och mer!
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Jag är i v 20 nu, och hos mig är det full aktivitet av och till. Ena dagen är det som ett disco där inne, sen kan det vara tyst i några dagar, och så drar det igång igen. kanske är en periodare jag har :D

Jag kände första rörelserna i typ v 17 och var helt säker på att det inte var gaser, för det kändes så tydligt på något vis..

Men du kan nog andas ut, ibland känner man efter lite för mycket tror jag;) Det vet jag själv, för när jag verkligen VILL se något på magen och ligger och tokglor, då blir det helt stilla. Sen när jag släpper det där och kanske läser en bok, då drar det igång igen..

Så andas ut..:D
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Är det rena sparkar/rörelser man känner? Min mage är väldigt knorrig & bubblig - Har det något med bebis att göra?

Kan absolut vara bebis!
Jag kände en tydlig spark när jag kände första gången. Bara två dagar senare kunde sambon känna även utanpå magen!
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Jag kände efter vecka 20. Jag hade svårt att veta om det var gaser eller bebis. Det var bebis :D
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Förstföderskor brukar man säga att de sällan känner något före vecka 20.
Jag tyckte alltid att de första rörelserna i magen liknade de man kan känna om man har en akvariefisk i en plastpåse med vatten och fisken simmar mot påsen. Förstod någon det där?
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Jag kände inget förrän i vecka 28, efter vecka 30 så önskade jag att jag aldrig hade bett om att få känna rörelserna.
Då hade jag en som klättrade runt längs mina revben & gav mig karatesparkar i sidan så hela magen blev misshandlad. :o

Men jag hade moderkakan mitt fram på magen, det dämpar mycket rörelser.
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Tack för alla svar!

Har kollat igenom mina papper jag fick vid ultraljudet och där står att moderkakan är i framvägg - Det bör väl även dämpa bebis rörelser?
Innebär moderkaka i framvägg något problem? //Linda
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Nej, inte om den sitter normalt eller högt placerad.
Sitter den däremot i framvägg väldigt lågt så finns det risk för att man inte får föda normalt utan man gör då ett kejsarsnitt av medicinska skäl!
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Jag kände bebisen första gången i vecka 19 (eller ja 18+ ngt).
Då bara på kvällen när jag låg ner avslappnat. Nu är jag i v. 21 och man känner bebisen mer och mer för varje dag som går :love:
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Jag kände v 20 buffar direkt inga guldfiskar eller fåglar här inte.

Min BM sa att de som redan känner i v 13 (som en del påstår) förmodligen är mkt längre gångna än de tror elelr helt enkelt inbillat sig att de kännt något för det gör man inte i v 13.

Lycka till det är en rolig AHA-upplevelse när man väl känner, worth waiting for !!
 
Sv: Varför känner jag ingenting?

Liten uppdatering!

Sedan två veckor är det full aktivitet där inne - Sparkar & kickar rejält väldigt ofta h*n verkar aldrig sova! Låg i ett bad tidigare idag när h*n satte igång - Badvattnet vibrerade av sparkarna!

Helt otroligt att det är en liten människa! //Linda
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 774
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 277
Senast: AraSlei
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 208
Senast: Sirap
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp