Bukefalos 28 år!

Varför kommer inte mensen!?

Thunder_rose

Trådstartare
Nu har det gått 37 (!) dagar sen jag hade mens förra gången:confused:
Mensen därinnan var sen den oxå men kom på 36:e dagen...

För att vara på säkra sidan gjorde jag ett test i går- neg.
sambon och jag körde en stund utan kondom och jag tror att vi lyckades pricka in ägglossningen.
Förra veckan var jag väldig trött på mornarna ( varje dag, torts att jag inte brukar vara det) va även lite yr och hade en dåv huvudvärk.
Men det har försvunnit nu, visst det kan ha varit så att jag va påväg att bli sjuk eller bara va trött. Men det blir ju lätt att man letar efter tecken:cool:

Kan jag vara gravid eller är mensen bara väldigt sen?
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Har ni kört utan P-medel så är ju chansen stor att du är med barn, gör ett nytt test om några veckor.
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Slutade med mina p-piller för några månader sen pga av att jag inte mådde bra av dem..

Shit, jag är 20 år och vill verkligen ha barn. Men jag vill ju ha att barnet ska ha en så trygg och säker uppväxt som möjligt.
Inte för att åldern har så stor betydelse, men ni kanske fattar vart jag vill komma?

Känns som om det är för tidigt, men längtan är stor!
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Testen är ju oerhört säkra så det troliga är väl att den är sen,men vänta en vecka och ta ett nytt,det kanske hände något med det du tog nu.:)
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Ja exakt. Troliggtvis är den bara himla sen. Men man kan ju inte låta bli att hoppas;)
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Är du orolig så kan mensen komma sent bara för det.

Försök vara lugn, och gör ett nytt test om några dagar.
Min mens kommer oxå med 35-38 dagars mellanrum *seeeegt* och jag var skengravid 7/8 gånger, den 8e gången kände jag inget och då var jag gravid!

Jag var också 20 när vi startade bebisverkstan. Helt perfekt enligt mig. Vi uppfyllde alla krav vi hade. (jobb, boende osv)
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Innan jag började med p-pillren så hade jag ca 28-30 dagar.
Men efter att jag slutat med p-pillren så har den varit lite varierande. Första var det 30 dagar sen 36 och nu 37 dagar men utan mens i sikte. Det känns inte ens som om den ska komma...knepigt.
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Ja du, det är inte alls ovanligt att mensen blir oregelbunden när man ätit p-piller. Jag åt mitt sista piller i slutet av november, mensen kom 31/12. Nästa mens kom aldrig för jag blev gravid, men det var ett rejält hopp för 19/2 testade jag fortfarande negativt. Hade ägglossning nånstans i mitten/slutet av februari gissar jag, är i vecka 15 nu, alltså 1½ månad efter mens...
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

oj då!

Då är det ganska sannorlikt att min mens är lite ur balans med andra ord..
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Jag slutade med p-piller för 6 år sedan och har fortfarande inte fått någon regelbunden mens. :grin: Den var regelbunden innan. De där hormonerna kan rubba kroppen mer än man tror.
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Kom på en sak..

Efter att vi hade haft sex så blödde jag lite, kommer inte ihåg om det var blod eller blod/flytning ( upprepades 2 gånger tror jag).
Nu vet jag inte om det bara var så att det hade "skavt sönder lite" eller om det har någon annan betydelse..tänkte bra nämna det:o::)
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Ibland hoppar den över en gång sådär, det har hänt mig några gånger, speciellt i samband med omställningar, stress eller annat. När jag började träna så hoppade mensen över en gång så det behöver inte vara något fel.
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Kom på en sak..

Efter att vi hade haft sex så blödde jag lite, kommer inte ihåg om det var blod eller blod/flytning ( upprepades 2 gånger tror jag).
Nu vet jag inte om det bara var så att det hade "skavt sönder lite" eller om det har någon annan betydelse..tänkte bra nämna det:o::)

Precis detta blev det för mig med! Lite blod flytning sådär efter sex. Undrade varför och har nu en massa veckor senare konstaterat vad det var... ägglossning!!! Glad över att ha konstaterat det blev jag, å gravid!!! :idea:
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Åh Grattis:bump::banana::banana:

Kom på en sak till! ( minnet är ibland inte det bästa;))
Jag har haft vita lite tjocka flytningar ett tag, nu har det dock slutat.
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Tack! :laugh:

Det är bara till att pröva ett grav test till! :D
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Visst är det jobbigt när mensen inte kommer :( när man inte alls vill bli gravid.

Jag var jätte orolig för ett tag sen...min mens började dra ut på tiden, jag sprang på toa och kollade hela tiden:crazy:
Men efter att jag gjort ett grav.test som visade att jag inte var gravid så kom mensen efter en dag...;)

Tror man kan "stressa upp sej" så mycke att man inte får nån mens...jag brukar ha mens värk innan men inte ens det fick jag, antagligen för att jag var så orolig :confused:

Gör ett grav.test till om nån dag.... Lycka till :bump:
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Det konstiga är att jag inte stressar upp mig knappt alls...visst det finns i bakhuvudet, men jag känner mig lugn o så:)

Ja, ett till test blir det om 1 vecka tror jag:D om inte mensen har kommit dvs.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 711
Senast: Trissa
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 607
Senast: Suspiria
·
Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 997
Senast: Sezziyanen
·
Relationer Med risk för att detta blir väldigt långt, så ber jag redan nu om ursäkt. Jag har för några veckor sedan brutit med min särbo. Det gick...
Svar
18
· Visningar
2 829
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp