Bukefalos 28 år!

Varför kommer inte mensen!?

Sv: Varför kommer inte mensen!?

Det kan ju vara så att det skedde en befruktning som sedan inte utvecklades riktigt och att Hcg-halten är för låg för att mätas nu.

Därefter tar det lite tid för kroppen att få igång allting.

Det hände mig en gång. Jag tog ett tidigt gravtest som visade positivt innan BM. Efter ett par dagar åkte jag ner till gyn för att även ta deras test -för att vara på den säkra sidan. Då var det inte ett tillstymmelse till streck. Dvs. det var så negativt det kan vara.

Jag fick vänta 7-10 dagar innan mensen kom.

I vissa menstrationscyklar har man ingen ägglossning och därför uteblir mensen.
Kanske är det det som har skett för dig nu?

Brukar du känna av din ägglossning?

-Lennart Nilsson, vart är du när Thunder_rose behöver dig??? ;)
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Det här med kroppen är komplicerade grejer;):p

Nja, tror att jag kan se på flytningarna på ett ungefär. Men jag är långt från säker!
Jag känner alldrig av den..
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Ingen mens i dag heller...:cool:

Jag hade senast mens den 14 april
Ägglossning ca 4 maj

När ska jag testa igen?
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Jag har ätit p-piller i många år, började med mini-piller förra året men slutade med dom för några månader sen. efter två veckor jag slutade så fick jag min mens. Varade i 6 dagar. Kändes skönt att allt var ok att man hade fått den. Men nu snart 2 ½ månad senare så har jag fortfarande inte fått den. Gick till min barnmorska och testade mig men det visade negativt. Vi har varit noga me dkondom för vi vill inte ha barn nu. Men det är väl bara att avvakta.

Om man sitter och tänker på det hela tiden så kan det dra ut att mensen blir sen.

Mvh
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

sitter osså och väntar på mensen (men hoppas att den INTE ska komma) .....slutade med minipiller i januari-ca den 20 nåt....haft mens runt den 21 o frammåt varje mån sedan dess, hade sex 2 gg samma dag (sambon jobbar borta mkt) o jag hoppas att det tog sig, coolt om det kunde lyckas så fort....Inte för jag tror det med ändå.......
tror jag hade ägglossning då, jag känner det tydligt i ljumskarna nämligen......till helgen är det nästan 3 veckor sedan vi hade sex.....öm i brösten, molande värk i magen för någon vecka sedan, inget nu, men TRÖTT, matt i kroppen, illamående i perioder, inte alls sugen på godis längre som innan (vilket e bra) Blir öm i brösten osså vid mens men hmm känner mig inte så uppblåst som vid mens......Idag e det den 22:dra...ingen än sålänge.....:banana:

Dock har jag haft mindre flytningar nu än innan-skänt men kan det spela nån roll??

Flåt för lite trådkap :crazy:
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Kom på en sak..

Efter att vi hade haft sex så blödde jag lite, kommer inte ihåg om det var blod eller blod/flytning ( upprepades 2 gånger tror jag).
Nu vet jag inte om det bara var så att det hade "skavt sönder lite" eller om det har någon annan betydelse..tänkte bra nämna det:o::)

Så har jag haft i början av båda mina graviditeter (rosafärgade flytningar efter sex), slemhinnorna blir känsligare och blöder lättare
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

sitter osså och väntar på mensen (men hoppas att den INTE ska komma) .....slutade med minipiller i januari-ca den 20 nåt....haft mens runt den 21 o frammåt varje mån sedan dess, hade sex 2 gg samma dag (sambon jobbar borta mkt) o jag hoppas att det tog sig, coolt om det kunde lyckas så fort....Inte för jag tror det med ändå.......
tror jag hade ägglossning då, jag känner det tydligt i ljumskarna nämligen......till helgen är det nästan 3 veckor sedan vi hade sex.....öm i brösten, molande värk i magen för någon vecka sedan, inget nu, men TRÖTT, matt i kroppen, illamående i perioder, inte alls sugen på godis längre som innan (vilket e bra) Blir öm i brösten osså vid mens men hmm känner mig inte så uppblåst som vid mens......Idag e det den 22:dra...ingen än sålänge.....:banana:

Dock har jag haft mindre flytningar nu än innan-skänt men kan det spela nån roll??

Flåt för lite trådkap :crazy:

Åh vad jag känner igen mig! Man letar efter tecken och känner efter hela tiden.... :D Nu är jag gravid så det gick till sist, men kände nada förutom öm i brösten, trodde det var dumma mensen som skulle komma men när det inte släppte efter en hel vecka testade jag. + blev det! Går in i vecka 16 imorgon. :love: :laugh:
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

glömde skriva- det att jag känner mig trött o så, kan även bero på att jag har panikångest o just nu är det mkt runt om kring, då kan jag bli trött/matt av det!

Hoppas verkligen inte mensen kommer!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

skulle aldrig ha skrivit här....var på toa nyss......:cry: det var lite blod på pappret så mensen kom nu..........:cry::cry::cry:

Jaja, klart det kan ju inte slå till bara så där på första försöket...inte för oss såklart......:devil:
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Vad synd!

Just den barnet ni ska ha var inte riktigt förberedd ännu!:love:
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Shit är du redan 16 veckor? Min grav måste vara den längsta någonsin, alla andras går så snabbt :D
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

skulle aldrig ha skrivit här....var på toa nyss......:cry: det var lite blod på pappret så mensen kom nu..........:cry::cry::cry:

Jaja, klart det kan ju inte slå till bara så där på första försöket...inte för oss såklart......:devil:

Så hade jag det i 7 månader sen den 8e BIM så var allt helt annorlunda, och då var jag gravid!

Thunder_rose skrev:
Ingen mens i dag heller...

Jag hade senast mens den 14 april
Ägglossning ca 4 maj

När ska jag testa igen?
Jag hade också ägglossning runt den 3e när jag var gravid och jag plussade den 20e.
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

kan nada om detta men vad e det dem säger, 11 dagar efter mensen e det då man typ har ägglossning?? Olika på alla jag känner det tydligt...men 11 dagar efter sista dagen mens eller 11 dagar räknat från 1 dagen?? Jag som sagt va kännertydligt när jag har ägglossning, ömmar tusan då.....men e det själv ägglossningen, alltså dem dagarna man kan bli gravid på??? JAg e så okunnig :grin:
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Hur många dagar efter första mensdagen du har ägglossning beror på hur lång menscykel du har. Har du en 28-dagarscykel brukar ägglossningen vara ungefär på dag 14 efter mensens första dag.
Men som sagt, det varierar. Själv har jag ägglossning runt dag 25 :crazy:
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Hur många dagar efter första mensdagen du har ägglossning beror på hur lång menscykel du har. Har du en 28-dagarscykel brukar ägglossningen vara ungefär på dag 14 efter mensens första dag.
Men som sagt, det varierar. Själv har jag ägglossning runt dag 25 :crazy:

Jag är ännu konstigare - jag har för det mesta stegring TVÅ gånger i månaden, varav den första är fejk. Ännu svårare att göra några beräkningar... :(
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Jag är ännu konstigare - jag har för det mesta stegring TVÅ gånger i månaden, varav den första är fejk. Ännu svårare att göra några beräkningar... :(

Skumt! Är den första alltid "fejk"? Kan man ens ha två ägglossningar under en månad :confused:
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Skumt! Är den första alltid "fejk"?

Jepp, då får jag superont. Jag vet inte varför det är så. Kanske kommer hormonimpulsen att släppa ägget innan det faktiskt är moget. Sedan går det någon vecka, ibland en och en halv, sedan börjar det om igen. Därefter tar det tre-fyra dagar och sedan börjar jag att huttra och frysa. DÅ först har ägglossningen ägt rum. Ett tag åt jag progesteron för att få kortare cykler, men det är verkningslöst eftersom äggen just inte släpper efter bara 14-15 dagar. Och det gör att min cykel är cirka en vecka längre än alla andras.
 
Sv: Varför kommer inte mensen!?

Shit är du redan 16 veckor? Min grav måste vara den längsta någonsin, alla andras går så snabbt :D

Japp, det går sjukt fort. Jag plussade ju nyss... :D
Men jag märker det fortfarande inte, känns bara precis helt som vanligt. Hoppas magen ska börja växa snart, det syns nästan ingenting så länge jag inte har en tajt tröja. Än.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 711
Senast: Trissa
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 607
Senast: Suspiria
·
Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 989
Senast: Sezziyanen
·
Relationer Med risk för att detta blir väldigt långt, så ber jag redan nu om ursäkt. Jag har för några veckor sedan brutit med min särbo. Det gick...
Svar
18
· Visningar
2 829
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp