Varför trycka ner andra här på buke?

B

blue_sky

Har läst endel trådar i olika forum här på buke och har redan insett att många skriver och ställer frågor för att lära sej mer. Men tråkigt nog så får dom många nertryckande svar av folk som tycker det är rent självklart.

Ett ex är: En tjej har precis skaffat sej en häst. Hon undrare då om hålen längst ner (i trakten) var broddhål. Ja det är självklart att det är det, för oss som kan, men denna stackars tjej visste inte det och ville därför veta vad det var för hål. Alltså det var inte självklart för henne.
Många tyckte inte hon borde ha häst om hon inte ens visste vad dessa hål var. Men seriöst. Det är väl inte så viktigt att kunna innan man skaffar egen häst. (Jag har häst, men hon behöver inte skor, så jag har ingen aning om alla sorters skor och dess inverkan. Det tar jag reda på när jag behöver, vilket hon också kanske gör) Man ska väl lära sej något även när man skaffat häst.
Jag tror inte alla (som tycktes sej vara bäst och tryckte ner denna tjej) kan allt om alla 100 tals olika bett, skor, skydd och övrig utrustning. Jag tror till och med att dom inte kan allt om foder och sjukdommar m.m
Alla är vi här för att lära oss och alla har vi något att lära ut.

Varför inte hjälpa varandra istället för att mobba?
 
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Varför inte hjälpa varandra istället för att mobba?

Jag tycker då att den stora merparten hjälper varandra, i alla fall på ÄU och Senior. Fast det är klart, att bara ge "medjamsande" svar, det är inte alltid till mycket hjälp det heller.
 
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Fast det är klart, att bara ge "medjamsande" svar, det är inte alltid till mycket hjälp det heller.

Fast att trycka ned någon till fotknölarna är väl inte heller till någon hjälp?
 
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Jag tycker då att den stora merparten hjälper varandra, i alla fall på ÄU och Senior. Fast det är klart, att bara ge "medjamsande" svar, det är inte alltid till mycket hjälp det heller.

Fast nu menade jag ju inte ebart på detta forum utan har mest sett detta på de mer hästinriktade trådarna eller vad jag ska kalla det.
Sen säger jag inte att alla gör det, men man ser ju några här och var som är väldigt nedtryckande och då oftast samma personer i olika trådar.
Lite synd tycker jag då många gärna vill ha hjälp av alla duktiga här. Och all heder till dom som ställer upp ocg hjälper till så gott dom kan. :bow:
 
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Hm, nej. Jag missuppfattade nog ditt inlägg ganska ordentligt. Haha, ursäkta!
 
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Tycker faktiskt att man ser rätt mkt sånt på hästforumen. Väldigt tråkigt tycker jag.
 
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Ja.. jag vågar inte skriva något där knappt. Och gör jag det är jag alltid beredd med ett försvar för vad jag skrivit.. Så nu skriver inte jag något där längre, för jag känner att jag inte är tillräckligt mycket "expert" eller säker på min sak. Vilket är synd..
För frågar man inget lär man sig inget heller..
så jag håller med trådskaparen; en trevligare attityd dör ingen av. Alla var vi nybörjare i början!
 
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Jag måste vara blind, jag ser aldrig detta som folk snackar så jävligt om.
Däremot ser jag ofta folk som brusar upp och inte kan ta kritik.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Måste hålla med Räkan lite. Visst händer det att folk är onödigt taskiga, men det är betydligt mer vanligt att folk vänder taggarna utåt och blåvägrar att ta råd och kritik trots att de bett om det.
 
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Om det nu gäller hästforumen, varför lägger du tråden här?

(bara en undran)
 
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Ett och annat rötägg finns det väl överallt, annars så tycker jag ofttast att stämningen är trevlig här på buke.:D
 
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Jag håller med om att det är mycket översitteri på flera av hästforumen. Skittråkigt att det är så! Framför allt när det faktiskt finns så enormt mycket kunskap hos många av Bukefalos användare. Men istället för att hjälpa och lära de som inte kan, så verkar vissa tydligen tycka att det är viktigare att så fort tillfälle ges håna och trycka ner andra användare... Skittråkigt, som sagt.

Dock får man absolut inte glömma att det trots allt är långt ifrån alla användare som är sådana, utan att de flesta faktiskt är guld värda som tålmodigt sprider sin kunskap i tråd efter tråd! :bow:
 
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Dock får man absolut inte glömma att det trots allt är långt ifrån alla användare som är sådana, utan att de flesta faktiskt är guld värda som tålmodigt sprider sin kunskap i tråd efter tråd! :bow:

:bow::bow: Absolut inte. Men det finns ju rötägg överallt
 
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Måste hålla med Räkan lite. Visst händer det att folk är onödigt taskiga, men det är betydligt mer vanligt att folk vänder taggarna utåt och blåvägrar att ta råd och kritik trots att de bett om det.

Lite så tycker jag oxå att det är.
Ganska illa åt båda hållen.

Det är inte speciellt vänligt att idiotförklara nån som man ibland kan se på forumet.

Jag tror att folk kan bli sårade åt båda hållen.
Antingen den som ger ett vänligt inlägg med lite invirkad tips-kritik till en trådskapare, men som får ett snorkigt svar tillbaka.
Eller den som blir dumförklarad som hästägare för att den inte vet nåt som är så självklart för nån annan.

Det är synd.
 
Sv: Varför trycka ner andra här på buke?

Jag håller med om att det är mycket översitteri på flera av hästforumen. Skittråkigt att det är så! Framför allt när det faktiskt finns så enormt mycket kunskap hos många av Bukefalos användare. Men istället för att hjälpa och lära de som inte kan, så verkar vissa tydligen tycka att det är viktigare att så fort tillfälle ges håna och trycka ner andra användare... Skittråkigt, som sagt.

Dock får man absolut inte glömma att det trots allt är långt ifrån alla användare som är sådana, utan att de flesta faktiskt är guld värda som tålmodigt sprider sin kunskap i tråd efter tråd! :bow:

Du är fan (nästan) lika korrekt som jag är. :D
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 495
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 872
Senast: Rie
·
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 260
Senast: Grazing
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
18 031
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp