Varför vill dom bara en sak?

Sv: Varför vill dom bara en sak?

Hur hårt det där än må låta har jag tidigare varit inne på samma spår i en annan tråd. TS tog väldigt illa upp dock, vilket jag kan förstå, men jag känner ändå att det är en återkommande grej.

TS: På det du skriver verkar det så ofta som att du blir jättteintresserad jättesnabbt om någon är trevlig/flirtig mot dig. Att minsta intresse blir En Så Stor Grej och sen sitter du och funderar över huruvida han passar för ett seriöst förhållande eller ej, även fast du egentligen inte ens fått en chans att lära känna personen ordentligt först. Och jag tror att detta är något som lägger krokben för dig - blir man väldigt intresserad och känslomässigt engagerad väldigt lätt så blir man ju också sårad väldigt mycket snabbare. När jag dejtade tog det ett tag innan jag blev så där förtjust (om jag ens blev det) och huruvida vi skulle ha nåt long term eller inte fick liksom tiden utvisa, inte yttre faktorer som jag och mina vänner satt och analyserade ihop. Hälften av de jag dejtade var säkert av smått tvivelaktig karaktär (:D) och hade kanske inte the best intentions men det var liksom ingenting som gjorde mig helt förstörd- jag hade ju inte investerat så mycket i dem.

Alltså det är svårt att förklara utan att låta som att jag gör så rätt och du gör så fel. Men jag tror verkligen att du behöver jobba på dig själv, bli lycklig med ditt, ha dina egna mål, innan du kan få det att funka med en snubbe. För som det är nu så räcker det med att nån du dejtat väldigt kort tid ska vara lite skitstövlig och då rasar liksom allt.
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Jag tycker du ska ta en paus ifrån allt vad relationer/män heter ett tag. Du har hamnat i en ond cirkel och du verkar nästan dras till män som gör dig illa. Försök hitta andra glädjeämnen i livet, ett roligt jobb, någon idrott/hobby, musik, konst, böcker, resor, vänner, god mat, snygga kläder, djur. Försök att ha roligt här och nu, så får det andra komma när det kommer.
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Sköt med någon som skriver det man tänker så jag slipper :D
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

verkligen! Ligger dessutom med feber, så ingen chans att jag skulle lyckas formulera mina tankar idag ändå :angel:


förlåt för OT :p
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Mmm jag måste hoppa in med ett feministkort här (i den medhållande andan). I filmer och böcker känns det som att det ofta beskrivs som att män blir kära i en kvinna och uppvaktar henne- då måste kvinnan falla för honom för att han tycker så mycket om henne. Som om hon borde vara tacksam och belöna honom, istället för att själv ha känslor.

(ts Jag tror/har fördomar, men vet inte såklart, men jag tror att många "vanliga män" inte uppvaktar så intensivt o proffsigt. Å andra sidan är jag knappast en sådan som "uppvaktas" lite oavsett.)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 754
Senast: Ramona
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 267
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 698
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp