Varför vill dom bara en sak?

Agapi

Trådstartare
Nu känns det verkligen som om det är dags för mig att beställa ett 'crazy cat lady starter kit'.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen:
- Min första pojkvän var otrogen mot mig.
- Min andra pojkvän var jag tillsammans med i nästan fem år. Var förlovade och hade en bostadsrätt ihop. När jag kom hem en dag efter jobbet hade han lämnat en lapp på köksbordet där han skrivit att han inte ville mer.
- Min tredje pojkvän gjorde slut med mig genom att säga att han aldrig tyckt om mig och att vi inte hade något gemensamt (bara nån vecka innan hade vi pratat om att flytta till Sverige ihop).
- Och i våras blev jag dumpad över facebook av en kille som försvann spårlöst i två veckor och sen skickade ett mail till mig.

Min tillit till killar är inte så hög. Det är många som visar intresse för mig, men de vill bara en, enda sak med mig.
Det är olika typer av killar jag träffar, i olika åldrar och det är inte bara genom krogen. Men det verkar inte spela någon roll, de vill ändå bara ligga.
Och nu har jag verkligen fått nog. Träffade en jämnårig kille för ett tag sen och mitt hjärta slog verkligen hårt för honom. Sedan visade det sig att han har flickvän sedan sju år tillbaka. Han sa att jag skulle ge honom lite tid, deras förhållande har inte varit bra på länge och att allt snart skulle se annorlunda ut. Jaja. Ingenting har hänt än så länge och jag har inte pratat med honom på flera veckor.

Sedan är det två andra killar som även de har flickvänner, men som ändå skickar sms till mig om hur mycket de vill ha mig. Jag påpekar varje gång att DE HAR FLICKVÄNNER men de bara "jo men du gör mig ändå galen". Och jag vet hur ont det gör när den man älskar är otrogen mot en, så jag skulle aldrig göra något med dessa killar. Och jag vill inte heller ha en kille som beter sig så fast de är i ett förhållande.
I helgen träffade jag en man som är gift och har två barn. Vi var fulla, vi kysstes och det var bara SÅ FEL. Jag har så fruktansvärt dåligt samvete och grät hela gårdagen över det. Han tjatade om att jag skulle sova hos honom, men jag totalvägrade och påpekade för honom att han är gift. "Jamen det är inte bra mellan oss, hon är sjuk och ligger på sjukhus". Men var hos henne då! Sup dig inte full och var otrogen.

Jag blir så himla ledsen. Det var redan nog svårt för mig att lita på killar men efter att ha haft fyra killar efter mig som alla är i förhållanden får mig bara att må illa. Är det såhär verkligheten är?

Varför kan ingen bli kär i mig? Duger jag inte? Visst, jag har mina problem och jag äter antidepressiva och går i terapi, men det är liksom ingenting jag säger till killar i första taget. Jag har en fin personlighet, mycket humor, är smart... Jag VET att jag är en bra person och att jag bara är värd det bästa. Men det verkar inte finnas någon för mig.

Jag brukar alltid säga att jag inte vill ha barn. Att jag vill gifta mig men enbart för att få bära en fin klänning och ha en rolig fest. Men sanningen är den att jag innerst inne vill ha en familj. Jag vill gifta mig, jag vill ha barn. Någon att dela livet med. Det känns som att jag försöker lura mig själv genom att hela säga att jag inte vill ha familj. Jag är 28 år, kanske det är min biologiska klocka som gör sig påmind, jag vet inte.

Vad gör jag för fel? :(
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Det är ju väldigt svårt att ge några råd över nätet när man inte vet hur personen är i verkligheten eller i förhållanden. Det kan kanske vara så att du dras till personer som inte är bra för dig, eller att sådana dras till dig. Men det kan också vara så att du har haft otur. Jag har kompisar som har träffat det ena stolpskottet efter det andra, blivit bedragna, dumpade hux flux med ett sms osv. Så plötsligt har det hänt. Jag vet att det är en asirriterande klyscha, men för dem har det faktiskt varit så. Jag tänker särskilt på en god vän som hade galen otur och bara verkade träffa killar som sade sig vara kära i henne ena dagen och nästa dag drog sig undan med konstiga förklaringar. Nu är hon förlovad och har en liten bäbis.

Själv träffade jag inte rätt förrän jag var äldre än du är nu. Jag hade förhållande efter förhållande men inget kändes rätt. Även om man naturligtvis kan behöva fundera över hur man själv beter sig och vilka signaler man förmedlar så ska man nog akta sig för att skuldbelägga sig själv. Det är faktiskt en hel del tur inblandat också. En sak som jag har lärt mig är att man kan behöva tänka lite utanför boxen när det gäller vilken sorts killar man söker. Det verkar vara ganska vanligt att man har en slags "kravspecifikation" och det är inte givet att den leder en rätt.
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Frågan är vilken sken du ger ut? Vad är det killarna ser? En tjej som inte vill ha barn, bara vill bära vit klänning och för festens skull. Det kan mkt väl vara så att det gör att de tror att du bara vill ha sex. Inte så mkt djup utan bara ytligt.

Sedan tror jag att killar bli skitskraja för tjejen som är smarta o som vet vad de vill. Iaf de som inte har balans i sig själv. Möter du däremot någon som har balans i sig själv, som vet sitt värde kommer personen att vilja ha någon som har något bakom pannbenet. Inget mähä. Jag har diskuterat det här med både sambon o en killkompis.

Jag var 28 när jag hittade min, o det gick över en natt...i princip. Innan dess hade jag också bara hittat "skräp".
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Du mår crap, har dåligt självförtroende men vill ändå bli bekräftad.
Tyvärr är det ett framgångsrecept för att hitta människor som är i samma sits.

Det är en gammal klyscha men den stämmer, du måste älska dig själv först.

och nej, alla är inte såna. Vi är många som lever i lyckliga förhållanden.
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Jag tror att ditt dåliga självförtroende talar här. Det är inte alla 28-åringar som har ett femårigt stabilt förhållande bakom sig - men du räknar även det förhållandet på minussidan.
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Du föreställer dig, säger saker som inte är sanna och du verkar inte tycka om dig själv. Dessa förutsättningar känns för de du möter. Det blir en konstig stämning, du är inte sann varken mot dig eller mot andra.

Visst låter det flummigt, men falskhet känns.
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Du föreställer dig, säger saker som inte är sanna och du verkar inte tycka om dig själv. Dessa förutsättningar känns för de du möter. Det blir en konstig stämning, du är inte sann varken mot dig eller mot andra.

Visst låter det flummigt, men falskhet känns.

Ja, du (ts) har skapat flera trådar där du hängt upp ditt liv och gjort val beroende på andra personer. Vänner, krävande chefer osv.

Jag tror du behöver bli tydlig med vad Du vill och för Vem du gör Vad.
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Jättesvårt förstås att svara på. Men min gissning är att du har ett stort bekräftelsebehov. Människor med stora bekräftelsebehov är ofta själva bra på att bekräfta andra och förstå vad de vill höra så de tenderar att dras till andra med stort bekräftelsebehov. Svårigheten med denna kombination av två bekräftelsesökande personer är att de är så känsligt, det blir väldigt lätt fel.

Om du vill prova på något annat så tycker jag att du ska testa att umgås med folk som INTE bekräftar dig hela tiden utan som bara är med dig. Optimalt hittar du då mer stabila relationer.
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Måste bara säga att jag känner igen mig... så mycket!
De senaste killarna jag träffat har slutat höra av sig, fått mig att sitta klar hemma o vänta, fått mig att börja gråta, dumpat mig pga att en ville lägga mer tid på crossen ... det känns som man försöker men blir bara sårad
Jag jobbar på ett ställe med BARA killar. Här hör jag mer och mer (och ser) som gör mig att tappa hoppet om att killar vill ha något seriöst och som inte är otrogna

Men, man får inte sluta hoppas.. man får fokusera på de roliga bitarna i livet och verkligen leva ut! Inte vänta på att något ska hända. Gör allt du vill och ha inte livet på "hold" lova mig det :)
Sen borde livet (sambolivet) le mot oss också, någon dag när vi minst anar det!
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Människor med stora bekräftelsebehov är ofta själva bra på att bekräfta andra och förstå vad de vill höra så de tenderar att dras till andra med stort bekräftelsebehov. Svårigheten med denna kombination av två bekräftelsesökande personer är att de är så känsligt, det blir väldigt lätt fel.

jag tror detta är extremt vanligt idag, där alla vill synas och höras. Kolla bara alla bloggar, Kiks, Instagram osv. Förut var dagboken en låst hemlighet.
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Jättesvårt förstås att svara på. Men min gissning är att du har ett stort bekräftelsebehov. Människor med stora bekräftelsebehov är ofta själva bra på att bekräfta andra och förstå vad de vill höra så de tenderar att dras till andra med stort bekräftelsebehov. Svårigheten med denna kombination av två bekräftelsesökande personer är att de är så känsligt, det blir väldigt lätt fel.

Om du vill prova på något annat så tycker jag att du ska testa att umgås med folk som INTE bekräftar dig hela tiden utan som bara är med dig. Optimalt hittar du då mer stabila relationer.
Det där tror jag är jätteviktigt och att fundera på hur man själv beter sig och framstår.

Till TS
Själv så kom jag på att jag höll alldeles för mycket distans. Visade tydligt att jag klarar mig själv och gav scen att visst kan vi träffas, men jag har inget behov... Att jag inte brydde mig egentligen. Först när jag en dag blev utsatt för det själv, så förstod jag vad ointresserad jag verkat, dessutom blev ju de jag träffade de som kände att de inte behövde ta någon särskild hänsyn till mig. Dessutom var det också de med behov för stöd och hjälp som på någotvis drog sig till mig, så många gånger de som bar på bagage och trubbel. Det de har gemensamt var att det var de som valde att ta kontakt med mig! Det jag ändrade på när jag hamnade där jag är nu är att jag valde att ta kontakt med honom själv. Det är det bästa och egentligen tryggaste förhållande jag varit i. Samtidigt har det känts väldigt otryggt just bara för att det inte följer min tidigare vanliga mall. Helt plötsligt någon som inte behöver mig mer än att han vill vara med mig. Så det kom inte som en blixt från klar himmel att det var rätt.
Det var snarare otäckt och mycket tvekande i början.

Har du valt någon av de killar du träffat? Eller är det de som tagit kontakten med dig? Upplever så i ditt inlägg.
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

När man har psykiska problem själv så drar man till sig män som behandlar en som skräp. Undermedvetet så tror man inte att man förtjänar bättre. Är en ganska vedertagen teori tror jag?

Skit i män helt och hållet, jobba på att må bra utan dem istället. Nobba ALLA förslag och kontaktförsök från sviniga killar, du tycker det är smickrande att de vill ha dig i säng men det är det inte eftersom de är just svin, och du gör dig själv illa genom att öht ha kontakt med dem. Du fortsätter i samma mönster igen och igen, så för att komma ur det måste du göra något drastisk. Bestäm dig tex för att leva i celibat ett helt år och under den tiden skall du endast göra saker som DU mår bra och utvecklas själsligt av.

När du är hel och frisk och inte känner behov av att ha någon så är jag 99% säker på att du plötsligt kommer träffa en BRA man. Jo de finns, det är bara lååååååångt mellan dem. :p
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Håller med dig och L_E, mino och bläckis.

Efter alla trådar av ts man läst så får man ju verkligen en sån bild.


Kanske ts borde jobba lite mer med sig själv först.
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Jag jobbar på ett ställe med BARA killar. Här hör jag mer och mer (och ser) som gör mig att tappa hoppet om att killar vill ha något seriöst och som inte är otrogna

Jag jobbar också på en väldigt mansdominerad arbetsplats och jag har aldrig hört något som tyder på att någon är otrogen och jag kan inte tänka mig att någon av mina vänner eller kollegor skulle vara det heller. Så det finns killar som aldrig skulle kunna tänka sig att vara otrogna, det gäller bara att du hittar rätt, så ge inte upp hoppet.
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Jag jobbar också på en väldigt mansdominerad arbetsplats och jag har aldrig hört något som tyder på att någon är otrogen och jag kan inte tänka mig att någon av mina vänner eller kollegor skulle vara det heller. Så det finns killar som aldrig skulle kunna tänka sig att vara otrogna, det gäller bara att du hittar rätt, så ge inte upp hoppet.

Min erfarenhet är väl mest pga att upptagna/gifta män stöter på en och vill följa med hem.
Men jag har inte gett upp hoppet :)
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Men är det så viktigt med en kille då? Det är liksom inte där lyckan börjar. Den börjar hos dig, när du lever ett liv DU vill ha.

Och en skitkille vill man ju ändå inte ha, bättre att vara själv och ha kul. Jag är 33 och har en radda kraschade relationer bakom mig, några bra, några halvbra och några rena katastrofer. En bedrog mig med tre andra kvinnor... Men det var ju han det. Alla är inte så och det är ju inget att vara bitter över.

Jag har också ett hov med snubbar som vill ligga. Jag ligger med dem jag vill ligga med, eller kollar film i sked. De jag inte vill höra sånt av ber jag fara åt h-vete om de inte slutar äckla sig när jag inte är på.

Livet går ju inte ut på att ha relationer och mår man kass då går det inte, eller ja, för somliga kanske, men de flesta måste ändå må bra i grund och botten.
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

Men är det så viktigt med en kille då? Det är liksom inte där lyckan börjar. Den börjar hos dig, när du lever ett liv DU vill ha.

:bow:

Brukar vara lite försiktig med amerikanska visdomsord på facebook men såg ett idag som passar bra här.

"Self love, self respect and self worth. There is a reason they all start with self. You can not find them in anyone else."
 
Sv: Varför vill dom bara en sak?

:bow:

Brukar vara lite försiktig med amerikanska visdomsord på facebook men såg ett idag som passar bra här.

"Self love, self respect and self worth. There is a reason they all start with self. You can not find them in anyone else."

Jasså , har du facebook nu ;) ....
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 754
Senast: Ramona
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 266
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 698
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp