Varför vill inte män vara föräldralediga/ vabb/ gå ner i arbetstid etc?

Det mest intressanta är varför regeringen gav kvinnliga egna företagare samma villkor som män och kvinnor med anställningar har när föräldrapenningen räknas ut, medan manliga egenföretagare räknas ut på annat sätt.
Hur ska regeringen få det jämställt när de inte efterlever det själva?!
Vilken reglering syftar du på?
 
Haha.. . Jag tänkte en intressant diskussion om tex könsroller men hamnade i att män blir lurade av onda kvinnor som vill ha barn

Ja, och inte nog med det, när de blivit lurade, påtvingade barn och därefter avvärjt att ta hand om dem så får de heller inte enskild vårdnad eller blir boendeförälder i Tingsrätten! Allt är en komplott skapad av kvinnorna. Det är riktigt sorgligt!
 
Jag provocerar lite men jag vill försöka få fram att vill man ha jämställdhet måste man som kvinna ta tag i saken själv och inte tro att samhället ska lösa problemet åt dem .

Till de unga kvinnor som överväger att skaffa barn och samtidigt göra karriär vill jag säga att ta diskussionen innan ni sitter där med två ungar och en man som skiter i dem.

Sedan måste man inte göra karriär heller utan vill man prioritera familjen så ska man naturligtvis göra det. Inget är rätt eller fel, alla behövs. Det är viktigt att man känner efter vad man verkligen vill.
 
Jag provocerar lite men jag vill försöka få fram att vill man ha jämställdhet måste man som kvinna ta tag i saken själv och inte tro att samhället ska lösa problemet åt dem .

Till de unga kvinnor som överväger att skaffa barn och samtidigt göra karriär vill jag säga att ta diskussionen innan ni sitter där med två ungar och en man som skiter i dem.

Sedan måste man inte göra karriär heller utan vill man prioritera familjen så ska man naturligtvis göra det. Inget är rätt eller fel, alla behövs. Det är viktigt att man känner efter vad man verkligen vill.
Eh... är det det du vill ha fram?
Du har ju skrivit om män som blir lurade till barn.
 
Fast måste vi ta den diskussionen här. Kan du inte starta en annan tråd då?
För det är en annan diskussion. Vill man inte ha barn som man kan man använda kondom, sterilisera sig, låta bli att ligga. Om man väljer att ha sex finns alltid en risk för graviditet, könssjukdomar etc. Vill man inte ta den risken får man låta bli att ligga.
Väljer man att inte ha kondom själv utan enbart gå på kvinnans version av att hon använder preventivmedel får man vara beredd att ta smällen.
Dessutom kan man bli gravid med ppiller även om man inte luras. Lite kass i magen tex.
Jag hade aldrig haft sex utan kondom eller sterilisering om jag vore man.
Never ever
 
Dessutom kan man bli gravid med ppiller även om man inte luras. Lite kass i magen tex.
Jag hade aldrig haft sex utan kondom eller sterilisering om jag vore man.
Never ever
Ja precis. Jag tycker diskussionen om stackars män som blir pappor mot sin vilja blir lite märklig. Läste tex om en man som haft ett ONS utan skydd då hon sagt att hon åt p-piller. En kvinna han träffat en timme innan. Sen var han arg att hon inte gjorde abort.
Om jag hade varit man hade jag aldrig någonsin litat på att kvinnan i det läget om jag absolut inte vill ha barn.

Och min erfarenhet av att dejta män är att vissa säger att de inte vill ha barn samtidigt som man inte är speciellt intresserad av kondom. Jag fattar det verkligen inte!
 
Jag vet om ett fall där ett av barnen "lurades" på fadern (helt säker). Nu tycker jag inte speciellt synd om honom för det, vill man inte ha barn är det kondom eller sterilisering som gäller.

Att lita på att ett ONS inte har någon STD eller faktiskt tar p-piller är totalt vansinne.
 
Jag vet om ett fall där ett av barnen "lurades" på fadern (helt säker). Nu tycker jag inte speciellt synd om honom för det, vill man inte ha barn är det kondom eller sterilisering som gäller.

Att lita på att ett ONS inte har någon STD eller faktiskt tar p-piller är totalt vansinne.
Vart är världen på väg egentligenO_o
 
Jag provocerar lite men jag vill försöka få fram att vill man ha jämställdhet måste man som kvinna ta tag i saken själv och inte tro att samhället ska lösa problemet åt dem .

Okej, så en aktör när det gäller jämställdhetssträvanden är kvinnan. En annan är samhället. Det känns som att det borde finnas en tredje aktör här, jag kan bara inte komma på vem han är?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 029
Senast: _Taggis_
·
C
Ridning Här kommer artikeln, hoppas det är ok att jag lägger in den? Frågan låg ute så jag avvaktade men fick inget nej, så här kommer den! Håll...
Svar
14
· Visningar
2 183
Senast: -moa-
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 486
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp