Vårföräldrar 2015 #6

Bebisen somnade under en barnvagnspromenad nu i -16 grader, sol och vindstilla. Just nu sover hon vidare utomhus. Bör jag väcka henne eller kan hon sova en kort stund där ute? Hon har massa kläder och så har jag lagt en jacka delvis över vagnens öppning mot kylan. :)

Hon sover så dåligt inomhus just nu så vore toppen om hon kan sova en kort stund iaf. Vad tror ni? :)
Jag tror också det är lugnt.

Fick också ett tips om att man kan lägga en varmvattenflaska vid fotändan om det är riktigt kallt, och hänga en filt över öppning. Då skapas det ju som ett litet inomhus. Min dotter sover också bäste ute och jag fick äntligen prata med en person med vana av barn i kyla häromdagen!
 
Ja nu kan jag gå igen iafl, igår var första dagen tillbaka på jobbet. Haltar runt med mitt stödbandage :D
Gud så kul det var att jobba igen! Men vad trött man var efter första dagen, det tar nog någon vecka innan man är i fas igen.
Och så lång en dag kändes helt plötsligt.

Spontan tanke både igår och idag när jag kom hem var: Men han har ju växt! :eek: Över dagen sådär... :grin: :laugh:

Har ni invigt pulkan då, Sinus? A älskar sin :D
Vad skönt. :)

Japp, pulkan är invigd och vi älskar den! :D Sonen blir alldeles stum och bara sitter och tittar med stora ögon. Han är ju en pratkvarn annars. :rofl: Extra roligt är när vi åker nära några små träd i trädgården för då kan han känna lite på dem.

Har upptäckt att när han är otålig, t.ex. när han får någon god fruktpuré eller gröt, krafsar han med fingrarna på bordsskivan. Typ som en hund som krafsar på ens ben när de tigger. Undrar var det beteendet kommer ifrån :D
 
Jag tror också det är lugnt.

Fick också ett tips om att man kan lägga en varmvattenflaska vid fotändan om det är riktigt kallt, och hänga en filt över öppning. Då skapas det ju som ett litet inomhus. Min dotter sover också bäste ute och jag fick äntligen prata med en person med vana av barn i kyla häromdagen!
Jag hängde över en jacka med några öppningar. Varm där inne faktiskt men nu är hon inne. :)
 
Har upptäckt att när han är otålig, t.ex. när han får någon god fruktpuré eller gröt, krafsar han med fingrarna på bordsskivan. Typ som en hund som krafsar på ens ben när de tigger. Undrar var det beteendet kommer ifrån :D

Haha samma här!
 
Vi har också bra kyligt men L fick hänga på till stallet och det blev fyra timmar ute i 15-20 minus. Hon verkar gillat till vinterälskande mammans stora glädje :banana:
 
Grattis @FengurLaugar på din dag! Själv fyller jag 30 på tisdag :nailbiting:

Jag har lite ångest över att åka ifrån E i 4 dagar/3 nätter. Ingenstans tvekar jag på min man, deras relation eller så, utan det känns bara jobbigt att åka iväg. Inte ens varit utan 5åringen så många dagar på raken, nånsin. Min man säger åt mig att det är bra träning att släppa kontrollen. Får väl tro honom :o
 
Grattis @FengurLaugar på din dag! Själv fyller jag 30 på tisdag :nailbiting:

Jag har lite ångest över att åka ifrån E i 4 dagar/3 nätter. Ingenstans tvekar jag på min man, deras relation eller så, utan det känns bara jobbigt att åka iväg. Inte ens varit utan 5åringen så många dagar på raken, nånsin. Min man säger åt mig att det är bra träning att släppa kontrollen. Får väl tro honom :o
Förstår dig verkligen, skulle ha minst lika svårt, men det kommer såklart gå bra :up:
 
Grattis @FengurLaugar på din dag! Själv fyller jag 30 på tisdag :nailbiting:

Jag har lite ångest över att åka ifrån E i 4 dagar/3 nätter. Ingenstans tvekar jag på min man, deras relation eller så, utan det känns bara jobbigt att åka iväg. Inte ens varit utan 5åringen så många dagar på raken, nånsin. Min man säger åt mig att det är bra träning att släppa kontrollen. Får väl tro honom :o

Förstår verkligen! Jag hade nog haft jobbigt med bara en natt :o. Men jag tror också det är bra att träna på att släppa kontrollen :)
 
Grattis @FengurLaugar på din dag! Själv fyller jag 30 på tisdag :nailbiting:

Jag har lite ångest över att åka ifrån E i 4 dagar/3 nätter. Ingenstans tvekar jag på min man, deras relation eller så, utan det känns bara jobbigt att åka iväg. Inte ens varit utan 5åringen så många dagar på raken, nånsin. Min man säger åt mig att det är bra träning att släppa kontrollen. Får väl tro honom :o

Tack! Jag blev 27 så jag närmar mig 30 med stormsteg :nailbiting::p
 
Spenderar min sista dag på 20talet med en kopp kaffe i en sporthall, tittande på min stora unge som tränar karate.
Hon är så duktig och rolig, barn är så härliga!

Hur skulle ni tänkt? Jag åker ju på söndag och kommer hem onsdagkväll, ska jag se det som amningsavslut: eller börja när jag kommer hem igen? Kanske hon själv bestämmer det... Eller om jag(mot mina principer) ska hålla amningen avslutad när jag kommer hem.. Känner att det är lite tidigt att avsluta vid 10 mån, men samtidigt vore det skönt..
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 230
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
377
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
607
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 370
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp