Vårföräldrar 2016 del 5

Gaah, vilken skitmånad december är hittills! Jag och J är jätteförkylda båda två, hon verkar få fler tänder och sover typ aldrig...och igår halkade min man omkull och bröt foten så infernaliskt illa så han blir kvar på sjukhus fram till jul och sen kommer han hoppa runt med gips i 6 veckor när vi väl får hem honom. :cry::(

"Råkade"?
Säker på att han inte gjorde det med flit för att äntligen få sova ostört?
;)
Jag menar, man kan ju bli rätt desperat har jag hört!

Nej nu ska jag vara allvarlig - stackars dig! Orkar du på egen hand? Får du avlastning så du kan sova? Hojta till annars!

Styrkekramar!:heart
 
"Råkade"?
Säker på att han inte gjorde det med flit för att äntligen få sova ostört?
;)
Jag menar, man kan ju bli rätt desperat har jag hört!

Nej nu ska jag vara allvarlig - stackars dig! Orkar du på egen hand? Får du avlastning så du kan sova? Hojta till annars!

Styrkekramar!:heart

Eller hur! Nu blir han uppassad på sängen och får sömntabletter till kvällen, den jäkeln! :rage:

Jag ringde in förstärkning i form av min mamma (:love:) som nu hjälper till med hushållsarbete och julfix här hemma. Och lillan verkar sova liiite bättre de senaste nätterna, så förkylningen verkar vara på väg att ge med sig. Det ska nog gå det här! :up:
 
Usch på sjukstuga @KattenKorven skönt att det verkar vänt till det bättre nu. Jag är så jäkla tacksam att ongen än så länge inte varit sjuk eller förkyld en enda gång. Jag menar jag är trött TROTS en bebis som sover 12 timmars nätter, vill inte veta hur jag blir med nattvaken och ledsen bebis :eek:
 
I 4 veckor var vår 3 åring sjuk, gick det i vågor på honom. Under den tiden fick minstingen förkylning och hosta 2 gånger, jag och sambon blev sjuka strax efter varandra. I fredags räknade vi alla som friska ... vilket var dumt för äldsta sonen blev sjuk igår :banghead:

Dessutom sen ett tag tillbaka så har minstingen fått separationsångest delux, helst vara på mig dygnet runt. Då menar jag verkligen på, att sitta själv är katastrof och speciellt om jag måste lämna rummet för olika ärenden som han inte kan följa med på. Så här hade vi de 3 första månaderna så jag hade hoppats slippa denna separationsångest eftersom ingen av de andra barnen fått det. Men icke, vi kör allt och lite :meh: Inatt vaknade han vid halv 3 och vägrade sova i sin säng, jag fick inte ens lägga ner honom i sängen så han fick helt enkelt sova bredvid mig i våran säng. Så jag går med konstant träningsvärk eftersom jag tränar 3 dagar i veckan på gymmet samt dagligen bär minstingen D på sina stadiga 12+ kilon :laugh::p
 
I 4 veckor var vår 3 åring sjuk, gick det i vågor på honom. Under den tiden fick minstingen förkylning och hosta 2 gånger, jag och sambon blev sjuka strax efter varandra. I fredags räknade vi alla som friska ... vilket var dumt för äldsta sonen blev sjuk igår :banghead:

Dessutom sen ett tag tillbaka så har minstingen fått separationsångest delux, helst vara på mig dygnet runt. Då menar jag verkligen på, att sitta själv är katastrof och speciellt om jag måste lämna rummet för olika ärenden som han inte kan följa med på. Så här hade vi de 3 första månaderna så jag hade hoppats slippa denna separationsångest eftersom ingen av de andra barnen fått det. Men icke, vi kör allt och lite :meh: Inatt vaknade han vid halv 3 och vägrade sova i sin säng, jag fick inte ens lägga ner honom i sängen så han fick helt enkelt sova bredvid mig i våran säng. Så jag går med konstant träningsvärk eftersom jag tränar 3 dagar i veckan på gymmet samt dagligen bär minstingen D på sina stadiga 12+ kilon :laugh::p
Min lilla skrutt som varit världens enklaste bebis har också blivit mammigare än mammigast. Vill bara vara med mig, slår undan händerna på pappa när han försöker ta över och avlasta och gråter hjärtskärande om jag försvinner ur synhåll för bara en sekund. Vaknar till oftare på nätterna och vill gärna ligga på mig och sova. :meh: Är det åldersrelaterat tro, dvs någon typ av utvecklingssprång/fas? Kommer inte ihåg att sonen var så här mammig.
 
Usch på sjukstuga @KattenKorven skönt att det verkar vänt till det bättre nu. Jag är så jäkla tacksam att ongen än så länge inte varit sjuk eller förkyld en enda gång. Jag menar jag är trött TROTS en bebis som sover 12 timmars nätter, vill inte veta hur jag blir med nattvaken och ledsen bebis :eek:

12-timmar utan uppvak??:eek:
Det längsta den här plutten sovit någonsin är 5 timmar i sträck och det har hänt två eller tre gånger sen hon föddes. Hon kör fortfarande uppvak varannan/var tredje timme när hon är fullt frisk. Nu med tandsprickning och förkylning har hon sovit i 40-minutersintervall, det var lite jobbigt. :crazy:Men nu verkar vi vara tillbaka på det normala 3-timmarsschemat.
 
Min lilla skrutt som varit världens enklaste bebis har också blivit mammigare än mammigast. Vill bara vara med mig, slår undan händerna på pappa när han försöker ta över och avlasta och gråter hjärtskärande om jag försvinner ur synhåll för bara en sekund. Vaknar till oftare på nätterna och vill gärna ligga på mig och sova. :meh: Är det åldersrelaterat tro, dvs någon typ av utvecklingssprång/fas? Kommer inte ihåg att sonen var så här mammig.

Det sägs att det uppstår ofta mellan 8-10 månader då de upptäcker att man kan försvinna :)

Mina två äldre barn hoppade över den fasen helt, så du minns säkert rätt om din son. Jag har iaf märkt att det beror på vart vi befinner oss, igår hos en kompis så var det inga problem för henne att varken bära honom, busa med honom eller att jag gick iväg.
 
Förra veckan sov barnen borta en natt,
Gissa om jag sov! :cool: Hela natten utan uppvak och sovmorron till nio :banana:
Jag sover oerhört dåligt numera, eftersom jag ska vakna varje gång barnen viftar med nån tå:angel: lillebror äter en gång varje natt så båda sover ju himla vra egentligen.. Så det var så skönt att sova ostört :o

Fler som blivit sjukt lättväckta?
 
12-timmar utan uppvak??:eek:
Det längsta den här plutten sovit någonsin är 5 timmar i sträck och det har hänt två eller tre gånger sen hon föddes. Hon kör fortfarande uppvak varannan/var tredje timme när hon är fullt frisk. Nu med tandsprickning och förkylning har hon sovit i 40-minutersintervall, det var lite jobbigt. :crazy:Men nu verkar vi vara tillbaka på det normala 3-timmarsschemat.

Ja, trollet har sovit hela nätter i alla fall minst sen hon var 2 månader och sen ett par månader tillbaka så reglerade hon själv sömnen och ville sova vid 19-20 tiden varje kväll. Sen sover hon utan ett pip hela natten, ibland vaknar hon till vid 7 men somnar igen om hon får napp, vaknar vanligtvis vid 8-9 på morgonen :o:love: Vi är löjligt bortskämda med sömn här faktiskt. Sen sover hon ju nästan ingenting på dagarna någon halvtimme här och där om man har tur och är ute med vagnen :p

Förstår att det varit ordentligt jobbigt med uppvak två gånger i timmen, men 3 timmars intervaller låter också rätt tufft. Heja er som orkar!
 
God jul allihopa! Skönt att slippa tänka på blodsocker osv i år. Mysigt med första julen för småttingarna (tycker iaf jag som älskar julen).
blogger-image--858481220.jpg
 
Men vilken söt en @leia :heart

God Jul alla!

Sa just att det är så skönt att kunna äta vad som helst igen, har ju fått hoppa både ostar o laxar o annat gottgott två år i rad! :cautious::laugh:
Och så skönt att inte må illa!

Just nu sover gosse i min famn medan storebror tittar på barnprogram, om en stund ska de få på sin julutstyrsel med vit skjorta väst, fluga o chinos :D
Gosse har även firat jul med att börja krypa och börjat sätta sej upp. Så nu är de slut på lugnet :nailbiting::grin:
 
God Jul alla härliga mammor!
Minns ni hur det var vid den här tiden förra året?

God Jul !​

Ja jösses, förra året var magen som störst. Långt över högsta kurvan och vi hade precis fått veta att bebis beräknades ligga +50 % i vikt. Stor oro om hur bebisen mådde, mycket smärta då foglossningen gjorde att jag knappt kunde gå eller ligga. Mycket illamående, där jag åt mest lätt mat. I år kan jag tända julgranen själva, äta vad jag vill samt bara njuta av vilken lugn jul det blev nu när man inte är gravid :heart
 
Har ni varit ifrån era små nån längre period? Alltså flera dagar till annan person än föräldrarna? Hur har det gått? :) Vi ska åka bort över nyår, fem dagar, då barnen ska vara hos sina mor och farföräldrar vilket i sig känns tryggt och bra men lite orolig är väl naturligt att vara? :) så orolig att deras rutiner inte följs, sömnen blir så dålig då tyvärr ffa för storasyster som sover kasst även hemma.
 
Har ni varit ifrån era små nån längre period? Alltså flera dagar till annan person än föräldrarna? .

Nej, vår lille skrutt har bara haft barnvakt max några timmar vid ett fåtal tillfällen. Sist jag var barnledig en natt var natten innan lille D föddes nu 4 mars, då åkte mellanpojken till sin farmor kvällen innan snitt. Innan dess var jag barnledig en natt sommaren 2015. Så barnen är sällan, typ aldrig, bortlämnade :o
 
Båda barnen sov borta en natt nu innan jul, hos sin mosters familj.
Sen har de varit hos våra föräldrar ibland på dagen. Det har alltid gått bra, tror inte det skulle vara några problem alls att lämna längre.

Rutiner är jag inte så orolig över, alla barnvakter följer barnen så bra. Även om vi säger att de brukar sova/äta/vila den eller den tiden så är det egentligen inte nödvändigt då de är väldigt uppmärksamma på barnens behov. :)
 
Jag har ju jobbat en del sedan lille H var typ 6 veckor, så han har då varit hos sin mormor. I början kunde jag ju bara jobba typ två timmar i taget och sedan var det dags för amning, men det har ju blivit längre och längre stunder. Har även lämnat honom där när jag varit och ridit ibland. Känns inte som det kommer bli något problem att lämna honom över natt där någon gång heller, känns bra.
Idag var första dagen vi varit ifrån varandra en hel dag utan att jag jobbat. Han har varit med sin pappa (som nu är pappaledig) till farmor och farfar två timmar bort med bil. Känns väldigt tomt här hemma.

Har förresten slutat amma för typ 2 v sedan, gick rätt smidigt. H älskar ju den mesta maten han får, så rätt smidigt. Och nu tar han flaskan med välling mkt bättre också.

Och bvc besök förra veckan visade på drygt 10200 g och 73 cm.
Han är inte riktigt lika rund nu längre när han hasar runt på golvet eller springer runt i gåstolen som han verkligen älskar!

Det händer massor nu känns det som!
 
Har ni varit ifrån era små nån längre period? Alltså flera dagar till annan person än föräldrarna? Hur har det gått? :) Vi ska åka bort över nyår, fem dagar, då barnen ska vara hos sina mor och farföräldrar vilket i sig känns tryggt och bra men lite orolig är väl naturligt att vara? :) så orolig att deras rutiner inte följs, sömnen blir så dålig då tyvärr ffa för storasyster som sover kasst även hemma.
Ammar fortfarande rätt mkt och har "bara" haft barnvakt som mest ca 6h, 17-23 när vi varit på konsert. Då har han sovit tre av de timmarna.

För oss skulle det absolut inte funka. Men ni har ju andra förhållanden och andra barnvakter, så känner ni att det kommer funka så kommer det gå bra.
 
Vi hade Z hos mormor fredag-söndag för två veckor sen ungefär, det är det längsta hon varit borta och det gick hur bra som helst. Hon har sovit både hos mormor och farmor rätt så regelbundet sen hon var 6 veckor typ. Helt övertygad om att det hade funkat bra med fler nätter i rad än två också.

Imorgon blir ongen 8 månader :eek: Tiden går så jäkla fort och jag hänger fan inte med. För en vecka sen kom hon på det här med att åla/dra sig framåt så nu är ingenting säkert längre :D hade BVC-tanten på besök igår för lite säkerhetssnack och vägning och mätning. Bebis ligger nu på 8200g och är 68 lång, börjar bli stor den lille korven.

Hade ni en bra julafton allihop? Hur ser ert nyårsfirande ut? :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 229
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 113
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 975
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp