Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon har blivit förkyld och jag känner att det kanske är på g för mig också... Snacka om dålig tajming! Hoppas att det går bra att genomföra snittet ändå. Får nog veta imorrn på inskrivningen vad som gäller. Vore skitjobbigt om inte sambo får vara med.
Jag har klarat mig trots både sambo o son varit sjuka. Det tackar jag för. Räcker med de problem man redan har till följd av graviditeten hehe.
Varje gång sambon klagar på lite hosta eller snuva så frågar jag om han vill byta, jag har hans förkylning och han tar min förlossning
konstigt nog säger han nej
 
Mitt första bf (dvs enligt sista mens) var idag. Stämmer nog inte det heller.
Förstår att det är jobbigt.. jag är bara en dag över men längtan börjar snart bli för stor alltså. jag hoppas lite rörelse ska få fart på det så jag försöker varva soffhäng med aktivitet. nu känner jag mig helt slut efter att ha städat lite, dammsugit soffa, matta och hundbädd. Slipper golvet för det tar roboten som för övrigt gör ett helt utmärkt jobb med allt hundhår den nu ställs inför.
Sen rengjort vardagsrumsbordet och plockat undan en hel del annat. märker att man får lite värk av det så..
 
Förstår att det är jobbigt.. jag är bara en dag över men längtan börjar snart bli för stor alltså. jag hoppas lite rörelse ska få fart på det så jag försöker varva soffhäng med aktivitet. nu känner jag mig helt slut efter att ha städat lite, dammsugit soffa, matta och hundbädd. Slipper golvet för det tar roboten som för övrigt gör ett helt utmärkt jobb med allt hundhår den nu ställs inför.
Sen rengjort vardagsrumsbordet och plockat undan en hel del annat. märker att man får lite värk av det så..
Jag börjar nästan bli orolig över att jag inte längtar efter mer än att slippa vara gravid :crazy:
 
Jag har klarat mig trots både sambo o son varit sjuka. Det tackar jag för. Räcker med de problem man redan har till följd av graviditeten hehe.
Varje gång sambon klagar på lite hosta eller snuva så frågar jag om han vill byta, jag har hans förkylning och han tar min förlossning
konstigt nog säger han nej

Hehe undrar varför... :D
 
Finns alltid nått positivt med att vara gravid och ha denna magen. Perfekt höjd som bord ;)

20180411_145501.jpg
 
Väl använd dag...

Spenderade förmiddagen på förlossningen pga minskade fosterrörelser och oro. Allt såg riktigt prima ut, vilket är skönt. Nu kan jag vila i det tills det är dags.

Maken spenderade samtidigt förmiddagen på BUMM - Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning, med lilleman. Jag anslöt vid ett, då vi skulle visas hur man använder en inhalator för luftrörsvidgande medicin.

Det slutade dock med ambulanstransport till barnakuten pga att sonen fick dålig syresättning. Inget dramatiskt, men ändå lite omtumlande. Nu har vi fått lämna akuten och är på väg hem. Sonen har ngt ettrigt virus som satt sig på luftrören. Kan vara RS-virus. Jag ska smitta mig så mkt som möjligt så lillan får antikroppar mot det sonen har. Känns onödigt att köra RS-virus första veckan! Och så ska jag försöka knipa så sonen hinner bli bättre.
 
Väl använd dag...

Spenderade förmiddagen på förlossningen pga minskade fosterrörelser och oro. Allt såg riktigt prima ut, vilket är skönt. Nu kan jag vila i det tills det är dags.

Maken spenderade samtidigt förmiddagen på BUMM - Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning, med lilleman. Jag anslöt vid ett, då vi skulle visas hur man använder en inhalator för luftrörsvidgande medicin.

Det slutade dock med ambulanstransport till barnakuten pga att sonen fick dålig syresättning. Inget dramatiskt, men ändå lite omtumlande. Nu har vi fått lämna akuten och är på väg hem. Sonen har ngt ettrigt virus som satt sig på luftrören. Kan vara RS-virus. Jag ska smitta mig så mkt som möjligt så lillan får antikroppar mot det sonen har. Känns onödigt att köra RS-virus första veckan! Och så ska jag försöka knipa så sonen hinner bli bättre.

Jösses, det lät intensivt! Fick googla rs-virus, visade sig att jag hade dålig koll.. Finns det chans att det hinner gå över innan bebis kommer?
 
@Whirlie
Oj, vilken dag! :eek: Kanske ändå tur att ni hann kolla upp både sonen och lillan i magen nu innan så kanske ni har en chans att klara det lite bättre innan hon kommer. Brukar ju vanligtvis hoppas att bebisarna ska komma ut men för er del nu så hoppas man ju ni får några dagar till innan det drar igång. Jag visste inte det där att bebisen bildade antikroppar mot viruset, är ju faktiskt rätt coolt.
 
Väl använd dag...

Spenderade förmiddagen på förlossningen pga minskade fosterrörelser och oro. Allt såg riktigt prima ut, vilket är skönt. Nu kan jag vila i det tills det är dags.

Maken spenderade samtidigt förmiddagen på BUMM - Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning, med lilleman. Jag anslöt vid ett, då vi skulle visas hur man använder en inhalator för luftrörsvidgande medicin.

Det slutade dock med ambulanstransport till barnakuten pga att sonen fick dålig syresättning. Inget dramatiskt, men ändå lite omtumlande. Nu har vi fått lämna akuten och är på väg hem. Sonen har ngt ettrigt virus som satt sig på luftrören. Kan vara RS-virus. Jag ska smitta mig så mkt som möjligt så lillan får antikroppar mot det sonen har. Känns onödigt att köra RS-virus första veckan! Och så ska jag försöka knipa så sonen hinner bli bättre.
Usch vilken dag! Krya på sonen och hoppas bebis håller sig kvar i magen ett tag.
 
Väl använd dag...

Spenderade förmiddagen på förlossningen pga minskade fosterrörelser och oro. Allt såg riktigt prima ut, vilket är skönt. Nu kan jag vila i det tills det är dags.

Maken spenderade samtidigt förmiddagen på BUMM - Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning, med lilleman. Jag anslöt vid ett, då vi skulle visas hur man använder en inhalator för luftrörsvidgande medicin.

Det slutade dock med ambulanstransport till barnakuten pga att sonen fick dålig syresättning. Inget dramatiskt, men ändå lite omtumlande. Nu har vi fått lämna akuten och är på väg hem. Sonen har ngt ettrigt virus som satt sig på luftrören. Kan vara RS-virus. Jag ska smitta mig så mkt som möjligt så lillan får antikroppar mot det sonen har. Känns onödigt att köra RS-virus första veckan! Och så ska jag försöka knipa så sonen hinner bli bättre.
Oj. Just rs virus av alla saker
Hoppas verkligen liten dröjer ett tag till så det hinner lägga sig
 
Tack för omtanken!
Barnläkaren på barnakuten sa att jag inte skulle behöva oroa mig för lillan. Just pga att hon kommer få antikroppar från mig. Dels via moderkakan nu och sedan via amningen. Så det är bättre att sonen får det nu än efter hon fötts. Det känns ändå bra.

Men de närmaste dagarna vill jag försöka fokusera på stackars sjuklingen. Han har haft en tuff dag med massa undersökningar, inhaleringar och mediciner. Så i natt får han sova mellan oss båda i stora sängen.
 
Tack för omtanken!
Barnläkaren på barnakuten sa att jag inte skulle behöva oroa mig för lillan. Just pga att hon kommer få antikroppar från mig. Dels via moderkakan nu och sedan via amningen. Så det är bättre att sonen får det nu än efter hon fötts. Det känns ändå bra.

Men de närmaste dagarna vill jag försöka fokusera på stackars sjuklingen. Han har haft en tuff dag med massa undersökningar, inhaleringar och mediciner. Så i natt får han sova mellan oss båda i stora sängen.
Hur gammal är han?
 
Börjar förstå frustrationen hos er som passerat BF när alla frågar om bebis kommit. Nu skickade farmor om vi fortfarande var kvar hemma, och då har jag ändå 5 dagar kvar till BF :meh: Chilla, vi kommer liksom säga till när bebisen kommer! Antar att de bara är nyfikna men så irriterande när man redan nu stressar över att behöva gå ännu fler dagar med denna otympliga magen!
 
Börjar förstå frustrationen hos er som passerat BF när alla frågar om bebis kommit. Nu skickade farmor om vi fortfarande var kvar hemma, och då har jag ändå 5 dagar kvar till BF :meh: Chilla, vi kommer liksom säga till när bebisen kommer! Antar att de bara är nyfikna men så irriterande när man redan nu stressar över att behöva gå ännu fler dagar med denna otympliga magen!
Ja och nu är jag 2 dagar över tiden. Man börjar räkna dagar. Men kanske är han som min son och kommer 40+4. Då blir det i helgen om jag räknat rätt hehe. fast på min journal har de skrivit 41+4 och det stämmer ju inte för han var beräknad den 4e och kom den 9e.
 
Snart två.

Mycket piggare i dag. Suveränt immunförsvar!
Låter bra. Sj drog precis en liten värk igång. De kommer ju några varje dag så nog förbereder kroppen sig allt. Men som jag läste på min app, Precis den känslan som man har att man börjar fundera om om det npgonsin kommer komma en bebis. Börkar kännas lite overkligt snart :p
 
Jag mår så bra! :) Tyckte inte själv att gravditeten påverkade mitt mående till det sämre, men det tyckte min sambo. Nu fattar jag vad han menar. Klart uppsving i humör sedan bebis föddes.

Jag har gått hemma sedan oktober samtidig som dottern gått deltid på förskola, så bebis fyller ett tomrum och livet känns nu mer komplett. Att våren kom samtidigt som bebis är nog också en bidragande faktor till ett bättre humör.

Jag upplevde det som en stor omställning och rätt omtumlande att få första barnet. Upplevelsen nu är verkligen den motsatta på ett positivt sätt. Liten omställning och det kändes så självklart och naturligt från första stund.:)
 
Börjar förstå frustrationen hos er som passerat BF när alla frågar om bebis kommit. Nu skickade farmor om vi fortfarande var kvar hemma, och då har jag ändå 5 dagar kvar till BF :meh: Chilla, vi kommer liksom säga till när bebisen kommer! Antar att de bara är nyfikna men så irriterande när man redan nu stressar över att behöva gå ännu fler dagar med denna otympliga magen!
När jag väntade tredje barnet så tröttnade jag helt nån vecka innan bf och sa "jo, barnet kom för en vecka sedan men vi kände inte för att berätta det för dig/er" Dom slutade fråga efter det ;)
 
Visst är det bara min lille som velat komma ut innan BF än så länge? Nu har det snart gått två veckor sedan vi fick några bebisar på rad. Som upplagt för ny ketchupeffekt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 977
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Liten
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
567
Senast: Enya
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 604
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp