Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det samma, min mage har inte växt något sedan v.35 (om man går efter SF-måttet). Enligt Bm är det vanligt eftersom bebis ofta sjunker ner i bäckenet mer och mer. Att man inte går upp i vikt så här i slutet är också vanligt, har också läst att det finns folk som går ner i vikt lite igen så här på slutet.
Hade väldigt mycket sammandragningar igår och satt då och tänkte på att jag kände bebis typ hela tiden igår, så antar att det är trångt och att de också märker av sammandragningarna på nått sätt.
Och nu bildas väl inte mer fostervatten? Enligt appen har man 1 liter fostervatten i magen i v.38.
 
Suck nu har jag självklart hittat på ngt nytt att oroa mig för :banghead: tycker magen känns mindre, känner bebis mkt tydligare och när jag från sammandragningar så känner man tydligt konturerna av hela kroppen på bebis. Har inte gått upp i vikt på 2v upptäckte jag också... Någon annan av er som känner/känt liknande såhär framåt slutet? Nojar för att fostervatten inte längre bildas som det ska.. (kanske långsökt, men ändå).

Jag tycker det låter väldigt normalt, känner igen allt från de sista veckorna av graviditeten. Upplevde magen som mindre när den sjönk, bebis var stor och rörelserna väldigt tydliga. Inte gick jag heller upp något i vikt sista månaden.
 
Tack för era svar @Pengy och @Sedna :) känns lugnare nu! Första gången i livet man oroar sig för att inte gå upp i vikt, haha! Ska till bm imorrn så det är skönt att inte behöva vara supernojig enda till dess.
 
Hur har det gått @Whirlie ?
Hemma med sjukt barn (dvs ingen feber och superpigg i dag...) efter en halv natt med sammandragningar/förvärkar. Som slutade vid tresnåret. Lillen har hostat och bökat hela natten. Så känns som en toppendag! Nu är förvärkarna på mer normal molnivå igen.
 
La ut en bebistävling på min sambos fb. eftersom att jag typ inte använder min längre så är det roligare om vi lägger ut den där. folket ska helt enkelt gissa när bebis behagar komma ut till världen
Vinnaren får en pizza betald. Hehe tycker det är lite roligt så hoppas många lägger en gissning ^^
 
Vi har också en gissningslek igång, inte på facebook dock utan är bara släkt och vänner som gissat. De första har gissat på 13 april, tror tyvärr de kommer få helt fel ;)

Var hos barnmorskan idag, allt såg bra ut men hon tyckte han låg lite längre upp i magen än han gjorde sist :meh: Jag som hade hoppats på att han skulle vara fixerad denna gång, så nu känner jag mig lite uppgiven och nere. Känns som ett steg åt fel håll liksom :(

Fick information av den här Swepie-studien, är det något som finns överallt eller är det bara här i Göteborg? Går iaf ut på att man kan få chansen att bli igångsatt i v.41. Känns ju på ett sätt lockande, men vill ju helst inte bli igångsatt. Men om man ändå ska bli igångsatt vill man ju hellre bli det i v.41 än i v.42 ;) Om man bara hade kunnat veta när bebisen tänkt komma ut :angel:
 
Suck nu har jag självklart hittat på ngt nytt att oroa mig för :banghead: tycker magen känns mindre, känner bebis mkt tydligare och när jag från sammandragningar så känner man tydligt konturerna av hela kroppen på bebis. Har inte gått upp i vikt på 2v upptäckte jag också... Någon annan av er som känner/känt liknande såhär framåt slutet? Nojar för att fostervatten inte längre bildas som det ska.. (kanske långsökt, men ändå).
Jag hade ringt bm och pratat om din oro, oavsett om den är befogad eller inte så är det skönt att få koll så allt är som det ska!
 
La ut en bebistävling på min sambos fb. eftersom att jag typ inte använder min längre så är det roligare om vi lägger ut den där. folket ska helt enkelt gissa när bebis behagar komma ut till världen
Vinnaren får en pizza betald. Hehe tycker det är lite roligt så hoppas många lägger en gissning ^^

Roligt initiativ med pizzan:) på min baby shower fick alla fylla i gissningskort som syrran hade fixat, där alltifrån datum till hårfärg o sånt finns med! Vet dock inte om det finns ngn plan kring vinnaren.
 
Jag hade ringt bm och pratat om din oro, oavsett om den är befogad eller inte så är det skönt att få koll så allt är som det ska!

Jag ska dit imorgon så jag tänkte att det borde vara ok iom att jag inte verkar vara ensam om att känna såhär. Bebis verkar vara lika aktiv som vanligt så det talar iaf lite emot fostervattenbrist.. som verkar leda till mindre rörelser. Kanske ringer ändå, får se hur nojig jag känner mig om en stund..
 
Har fått min tid för snitt nu btw :nailbiting: redan på fredag!! Har inte hunnit sjunka in ännu, känns overkligt att få träffa bebis redan innan helgen. Blir ett annat sjukhus men fortf på rätt sida av stan så det känns ok ändå.

Åh vad spännande! Skönt att det löste sig så snabbt och du nu har några dagar att smälta det. Även om det kan kännas smått overkligt både före och kanske även efter bebis är född. :)
 
Har fått min tid för snitt nu btw :nailbiting: redan på fredag!! Har inte hunnit sjunka in ännu, känns overkligt att få träffa bebis redan innan helgen. Blir ett annat sjukhus men fortf på rätt sida av stan så det känns ok ändå.
Oj det var snabba puckar, men så spännande! :)
Hoppas fler bebisar hakar på nu, den där babyboomen verkar stå still lite
 
Roligt initiativ med pizzan:) på min baby shower fick alla fylla i gissningskort som syrran hade fixat, där alltifrån datum till hårfärg o sånt finns med! Vet dock inte om det finns ngn plan kring vinnaren.
Haha ja. Det kommer garanterat bli en vinnare iom att alla datum snart är tagna haha. Är det fler på samman tid så får de gissa klockslag också. Bara en vinnare ;)
 
Så sjuuukt härligt vårväder idag. Lite kyligt men solen gör ett gott jobb att värma upp. Fick lov att ta en promenad med hunden på 30 min blev det. Kände inte så mycket av fogarna men det gjorde jag desto mer efteråt men helt klart värt det. Hoppas att promenaderna ska påskynda förloppet lite :)
 
Vi har också en gissningslek igång, inte på facebook dock utan är bara släkt och vänner som gissat. De första har gissat på 13 april, tror tyvärr de kommer få helt fel ;)

Var hos barnmorskan idag, allt såg bra ut men hon tyckte han låg lite längre upp i magen än han gjorde sist :meh: Jag som hade hoppats på att han skulle vara fixerad denna gång, så nu känner jag mig lite uppgiven och nere. Känns som ett steg åt fel håll liksom :(

Fick information av den här Swepie-studien, är det något som finns överallt eller är det bara här i Göteborg? Går iaf ut på att man kan få chansen att bli igångsatt i v.41. Känns ju på ett sätt lockande, men vill ju helst inte bli igångsatt. Men om man ändå ska bli igångsatt vill man ju hellre bli det i v.41 än i v.42 ;) Om man bara hade kunnat veta när bebisen tänkt komma ut :angel:
Den studien finns här också. Ska läsa igenom infon men lär tacka nej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 621
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 573
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 653
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp