Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag väntade tredje barnet så tröttnade jag helt nån vecka innan bf och sa "jo, barnet kom för en vecka sedan men vi kände inte för att berätta det för dig/er" Dom slutade fråga efter det ;)

Sa till sambon precis att jag typ skulle svara nått liknande i stil med, jo han kom för 2 veckor sedan, men det visade sig att jag var rätt fet också så magen ser fortfarande likadan ut :angel: Mormor skickade iaf ett snällt, peppande sms förut så det gjorde mig på bättre humör :D
 
Jag mår så bra! :) Tyckte inte själv att gravditeten påverkade mitt mående till det sämre, men det tyckte min sambo. Nu fattar jag vad han menar. Klart uppsving i humör sedan bebis föddes.

Jag har gått hemma sedan oktober samtidig som dottern gått deltid på förskola, så bebis fyller ett tomrum och livet känns nu mer komplett. Att våren kom samtidigt som bebis är nog också en bidragande faktor till ett bättre humör.

Jag upplevde det som en stor omställning och rätt omtumlande att få första barnet. Upplevelsen nu är verkligen den motsatta på ett positivt sätt. Liten omställning och det kändes så självklart och naturligt från första stund.:)

Härligt att höra, jag hoppas det blir liknande här!
 
Var på extrakoll hos bm igår för att mäta magen, den hade inte växt nåt förra gången.Troligtvis för att magen sjunkit ner så pass men nu hade den växt lite iaf :up:

På lördag fyller sonen år, vi ska ha kalas för hans kompisar i en sporthall. Blir helt slut av bara tanken :crazy: Min mamma och systerdotter kommer hit och hjälper till förutom maken då förstås! Tur man har familjen :heart

Annars känns ryggen mycket bättre sen jag slutade jobba! Däremot ilar det och känns obehagligt i underlivet och jag är konstant kissnödig...
 
Var på extrakoll hos bm igår för att mäta magen, den hade inte växt nåt förra gången.Troligtvis för att magen sjunkit ner så pass men nu hade den växt lite iaf :up:

På lördag fyller sonen år, vi ska ha kalas för hans kompisar i en sporthall. Blir helt slut av bara tanken :crazy: Min mamma och systerdotter kommer hit och hjälper till förutom maken då förstås! Tur man har familjen :heart

Annars känns ryggen mycket bättre sen jag slutade jobba! Däremot ilar det och känns obehagligt i underlivet och jag är konstant kissnödig...
Samma känsla här, beräknad 29 maj. Ilar emellanåt och så kissnödig (tror jag, kommer inte många droppar om jag går för ofta, bm sa att han nog trycker på blåsan).
 
Haft glesa svaga värkar hela kvällen. Får se vad som händer senare. Men har lixom inte så höga förhoppningar just nu. Man tror alltid att det är falskt alarm då behöver man inte bli missnöjd :p
 
Haft glesa svaga värkar hela kvällen. Får se vad som händer senare. Men har lixom inte så höga förhoppningar just nu. Man tror alltid att det är falskt alarm då behöver man inte bli missnöjd :p
Hoppas nått är på gång! Kanske sätter igång lite mer under kvällen/natten? :)
Själv skulle jag bara vilja känna nått litet, även om det är några dagar kvar till BF känner jag absolut ingenting. Vet liksom inte ens vad en värk är :meh: Vet att många skriver att de inte kände av något innan men hade ju vart roligt om kroppen började förbereda sig lite iaf :grin:
 
Hoppas nått är på gång! Kanske sätter igång lite mer under kvällen/natten? :)
Själv skulle jag bara vilja känna nått litet, även om det är några dagar kvar till BF känner jag absolut ingenting. Vet liksom inte ens vad en värk är :meh: Vet att många skriver att de inte kände av något innan men hade ju vart roligt om kroppen började förbereda sig lite iaf :grin:
Ja jag kan bara beskriva det som kraftig mensvärk. Men det har redan lugnat ner sig typ. Så det är väl som vanligt. Falskt alarm :p jag känner ju varje dag men jag tänker: jag borde ju känna meeeeer! Trots allt över tiden, borde vara nära nu och nått sånt.
 
Blev nått knas när jag skrev så fortsätter här: man börjar ju undra om det ska komma någon bebis alls. :p
Men det blir väl som med sonen. Vaknar med värk och sen drar det igång. Än så länge har jag haft bra nätter
 
Funderade tidigare ikväll vad som hade varit bäst: att inte känna nåt alls eller att ha dessa förvärkar som blir falskt alarm var och varannan kväll. Vet inte svaret där. Börjar räkna med igångsättning känner jag, blir väl en diskussion imorgon men möjligheten finns ju annars att det drar igång självt kommande veckan.

Idag har jag varit ute i skogen ett par timmar. Känns i fogarna.
 
Funderade tidigare ikväll vad som hade varit bäst: att inte känna nåt alls eller att ha dessa förvärkar som blir falskt alarm var och varannan kväll. Vet inte svaret där. Börjar räkna med igångsättning känner jag, blir väl en diskussion imorgon men möjligheten finns ju annars att det drar igång självt kommande veckan.

Idag har jag varit ute i skogen ett par timmar. Känns i fogarna.

Det är som du säger, jag hoppas ju på att känna nått men om man var och varannan kväll tror det är på gång och sen går det över så blir man väl lika frustrerad! Pest eller kolera helt enkelt ;) Har du fått någon tid för igångsättning om det inte skulle dra igång?
 
Funderade tidigare ikväll vad som hade varit bäst: att inte känna nåt alls eller att ha dessa förvärkar som blir falskt alarm var och varannan kväll. Vet inte svaret där. Börjar räkna med igångsättning känner jag, blir väl en diskussion imorgon men möjligheten finns ju annars att det drar igång självt kommande veckan.

Idag har jag varit ute i skogen ett par timmar. Känns i fogarna.
Jag som bara känt förvärkar under en graviditet av fem möjliga, kan säga att jag helt klart föredrar när det bara drar igång.
Jag hade bara förvärkar i någon dag nu när O föddes, men det var hemskt! Man hinner ju bli lika frustrerad och irriterad över att det bara är falsklarm som när man går över tiden
 
Jag som bara känt förvärkar under en graviditet av fem möjliga, kan säga att jag helt klart föredrar när det bara drar igång.
Jag hade bara förvärkar i någon dag nu när O föddes, men det var hemskt! Man hinner ju bli lika frustrerad och irriterad över att det bara är falsklarm som när man går över tiden

Haha ja men bara det drar igång så där pang boom nån gång. Så man inte sitter där till igångsättning! ;) Jag vet jag börjar bli otålig. Ska försöka njuta lite mer och ta det som det kommer! Är ju ändå inget man kan påverka :)
 
Det är som du säger, jag hoppas ju på att känna nått men om man var och varannan kväll tror det är på gång och sen går det över så blir man väl lika frustrerad! Pest eller kolera helt enkelt ;) Har du fått någon tid för igångsättning om det inte skulle dra igång?
Nej. Ska till SÖS imorgon för UL och kontroll (och diskutera swepi) så jag antar att jag får det då. Om det nu bokas eller man bara får ringa på morgonen, vet inte hur det funkar? Bokade tider verkar inte tillämpas så mycket överlag här tycker jag.
 
Har iaf känt lite mer längtan även efter bebis idag. Och planerat in lite saker i allmänhet, trots att jag knappt sovit inatt.
 
Okej, Swepi studien fick man ingen bokad tid om jag förstod de rätt. Då kunde man i princip bli igångsatt på studs om det fanns plats. Frågade barnmorskan sist och här fick man iaf en tid för igångsättning i V.41 (så sätts man igång i v.42!) Så då har man ju iaf ett slutdatum att luta sig mot!
 
Nej. Ska till SÖS imorgon för UL och kontroll (och diskutera swepi) så jag antar att jag får det då. Om det nu bokas eller man bara får ringa på morgonen, vet inte hur det funkar? Bokade tider verkar inte tillämpas så mycket överlag här tycker jag.

Jag blev igångsatt på SÖS 2016. Fick datum för igångsättningen innan och sen fick jag ringa på morgonen och se vilken tid som var bäst att komma in. Minns inte om vi fick datumet på ultraljudet eller på posten nån dag efter. Tror de oftast sätter igång överburenhet på bf+15 men kan nog variera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 977
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Liten
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
567
Senast: Enya
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 604
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp