Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som märkt av biverkningar av rota-vaccinationen? BVC-sköterskan sa att eventuella biverkningar brukar komma efter en vecka. Bebis fick vaccinationen för sex dagar sedan och nu är magen ovanligt orolig med magknip. Funderar på om det kan bero på vaccinationen.
Lite lösare i magen bara. Och den där dagen hon var så missnöjd i helgen var 5 dagar efter, om det nu kan ha varit därför. Hade inte heller hört det om en vecka.
 
Vi behövde inte använda någon säng i annat rum! Lilleman slog till med en supernatt istället! :up: Mat vid 22, lade oss vid 22,30! Sen vaknade han först 03:40! Sen gick vid upp vid 6,30!
Idag kommer en mamma från föräldragruppen hit så vi ska promenaderna och fika! Lite roligt är att hennes son föddes två dagar efter Walter och hon tog liksom över efter mig kan man säga, vi födde i samma förlossningssäng och hade samma säng på BB sen också ;)
Åh, ska komma ihåg att fråga om föräldragrupp på BVC!
Skönt med en bättre natt :)
 
Min lilla sover bättre igen. Det går upp och ner verkligen. Men den stors hemligheten är nog att hennes kusiner är på besök. Så i dag har äldsta kusinen på 16 år burit runt på henne mellan matningarna. Haft henne i famnen och i sele stora delar av dagen. Hon har stormtrivts! Och en annan kusin har lekt med storebror i lekparken. Jag har haft det supersoft! De stannar ett tag, så jag ser fram emot massor av avlastning!
 
Någon som märkt av biverkningar av rota-vaccinationen? BVC-sköterskan sa att eventuella biverkningar brukar komma efter en vecka. Bebis fick vaccinationen för sex dagar sedan och nu är magen ovanligt orolig med magknip. Funderar på om det kan bero på vaccinationen.
Massa blöjbyten har vi. Väldigt löst bajs så jag tror det är efter vaccinet
Men det är ju som en lindrig sjukdom lixom, är väl sån biverkning man förväntar sig antar jag
 
Ska till amningsmottagningen imorgon. Längtar inte.. kommer skämmas ihjäl mig 😫 men det går inte att ständigt få såriga bröstvårtor, hur vi än gööör känns det som. Men hoppas vi får ordning på detta nu. Vill som lägga bort pumpen på heltid ;)
 
Var och tog den idag, är skitskraj för eventuella biverkningar! Vår sköterska sa inget om en vecka, så det var bra att veta:) hoppas magbesvären blir kortvariga för din lilla.

Tack, det är bättre idag. Var stökigt under början av natten. Hjälpte honom med en pysventil, det gav resultat och sedan sov vi gott. :)

BVC-sköterskan sa att det flesta inte märker av något speciellt utan det faller inom vad som är normalt för en bebismage. Förhoppningsvis slipper din lilla tydliga biverkningar.
 
Hur har det gått med mjölkstockningen @Lo_?

Jag har aldrig haft mjölkstockning men när jag vaknade i dag var ena bröstet ömt på undersida och det stramade rejält i området när jag ammade. Visst låter det som begynnande mjölkstockning?
 
Min lilla sover bättre igen. Det går upp och ner verkligen. Men den stors hemligheten är nog att hennes kusiner är på besök. Så i dag har äldsta kusinen på 16 år burit runt på henne mellan matningarna. Haft henne i famnen och i sele stora delar av dagen. Hon har stormtrivts! Och en annan kusin har lekt med storebror i lekparken. Jag har haft det supersoft! De stannar ett tag, så jag ser fram emot massor av avlastning!

Vad skönt med avlastning. :)

Vi har haft besök nästan varje helg sedan bebis kom. Riktigt skönt och avlastande. I synnerhet när det varit mina föräldrar eller svärmodern, så man kan få hjälp med det allra tråkigaste som disk och städning.:angel:
 
Massa blöjbyten har vi. Väldigt löst bajs så jag tror det är efter vaccinet
Men det är ju som en lindrig sjukdom lixom, är väl sån biverkning man förväntar sig antar jag

Ja det är ju det. Ni är flera som skriver om lösare bajs. Här är väldigt löst bajs normaltillstånd, men idag är det mindre löst så på något sätt kanske det hänger ihop med vaccinet ändå. Svårt att veta. Huvudsaken är att magen verkar må bättre. :)
 
Ja det är ju det. Ni är flera som skriver om lösare bajs. Här är väldigt löst bajs normaltillstånd, men idag är det mindre löst så på något sätt kanske det hänger ihop med vaccinet ändå. Svårt att veta. Huvudsaken är att magen verkar må bättre. :)
Mm. Noah har varit lös sen i måndags ca. Tycker det borde ge sig snart....
 
Någon som märkt av biverkningar av rota-vaccinationen? BVC-sköterskan sa att eventuella biverkningar brukar komma efter en vecka. Bebis fick vaccinationen för sex dagar sedan och nu är magen ovanligt orolig med magknip. Funderar på om det kan bero på vaccinationen.
Märkte inget mer än att han började bajsa varje dag igen istället för var tredje.
Upp till två veckor sa min bvc-sköterska att biverkningarna kunde komma.
 
Idag har vi varit på skolavslutning. I två omgångar... Värdelöst när de först har förskoleklass - åk 3, och sen efter det åk 4 - åk 6. Blir rätt lång tid att sitta när man har barn i olika åldrar.
Lilleman skötte sig fint iaf, sov sig igenom första halvtimmen och sen vaken och glad i 1,5 timme. Väl hemma igen så slockna han som ett ljus :D
 
Idag har vi varit på skolavslutning. I två omgångar... Värdelöst när de först har förskoleklass - åk 3, och sen efter det åk 4 - åk 6. Blir rätt lång tid att sitta när man har barn i olika åldrar.
Lilleman skötte sig fint iaf, sov sig igenom första halvtimmen och sen vaken och glad i 1,5 timme. Väl hemma igen så slockna han som ett ljus :D

Låter jobbigt att ha det uppdelat, skönt det gick bra! Själv ska jag smita på hundkurs ikväll så maken få äran att duscha och skrubba barn inför skolavslutning i mon :D
 
Hur har det gått med mjölkstockningen @Lo_?

Jag har aldrig haft mjölkstockning men när jag vaknade i dag var ena bröstet ömt på undersida och det stramade rejält i området när jag ammade. Visst låter det som begynnande mjölkstockning?
Det släppte sen vid 22-tiden efter varm dusch och pumpning (för tredje gången). En verklig lättnad för det var inte skönt. Idag har det funkat bra och jag har låtit honom äta först från det krånglande bröstet och det verkar släppa ifrån sig mjölk bra.

Hur länge äter era små? V kan utan överdrift äta 45-60 min vartannan till var tredje timme. Och emellanåt ännu oftare. Man hinner inte mycket annat och storasyster får vänta väldigt ofta...
 
Det släppte sen vid 22-tiden efter varm dusch och pumpning (för tredje gången). En verklig lättnad för det var inte skönt. Idag har det funkat bra och jag har låtit honom äta först från det krånglande bröstet och det verkar släppa ifrån sig mjölk bra.

Hur länge äter era små? V kan utan överdrift äta 45-60 min vartannan till var tredje timme. Och emellanåt ännu oftare. Man hinner inte mycket annat och storasyster får vänta väldigt ofta...
Oj, min äter nog inte mer än 10-20 min per gång, sen är han mätt (och somnar oftast)
 
Senast ändrad:
Det släppte sen vid 22-tiden efter varm dusch och pumpning (för tredje gången). En verklig lättnad för det var inte skönt. Idag har det funkat bra och jag har låtit honom äta först från det krånglande bröstet och det verkar släppa ifrån sig mjölk bra.

Hur länge äter era små? V kan utan överdrift äta 45-60 min vartannan till var tredje timme. Och emellanåt ännu oftare. Man hinner inte mycket annat och storasyster får vänta väldigt ofta...

I början åt vår lilla så länge också, men nu är vi nere på ca 20 min, ibland kortare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 130
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: Liten
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
621
Senast: em76
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 859
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp