Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag och sambon vart på gymmet tillsammans så det blev ju första gången Walter var med! Han låg bredvid mig på golvet medans jag gjorde mina övningar! Sambon är väldigt duktig på träning så hjälpte mig att visa övningar som är bra för bäckenet och de inre magmusklerna! På tisdagar har dom mammaträning på gymmet som jag tänkte börja gå på nu! :)

I övrigt har vi lite fortsatt problem med att sambon har svårt att få honom att somna i tid! Efter gymmet duschade sambon och sen var det min tur, sa då att det var viktigt att han somnade! När jag kommer ut i duschen är han W gnällig och jag nämner för sambon att han behöver använda nappen! Sambon säger att han spottar ut den och jag säger att ja det kommer han säkert göra 50 gånger för det gör han då han vet att han somnar annars:grin: försöket hålla mig undan, fixa tvätt mm. Men sen när inte sambon klarar att söva honom ger han upp och gör annat kul som Walter gärna vill göra, stå upp på benen, göra roliga ljud, få ligga på skötbordet! Då tycket ju sambon åh vad bra han är glad och jag typ sliter mitt hår för jag vet att i vi kommer få det ännu värre sen! Ser på sambon att han tycker det är jobbigt att han inte lyckas! Vet inte hur vi bäst ska öva, eller om man ens ska det?

Vad roligt med gymmet! Funderade just hur folk gör nu efter graviditeten med träning. Jag längtar efter att jogga i skogen men antar att det får vänta...

Ang det där med att lämna över nattning, tycker också att det är svårt för mannen har ju inte lika mkt tid med bebis och lär sig då inte signalerna/knepen lika bra. I början var det samma här med nappen som bara åkte ut o sambon som sa att hon inte ville ha den (han gav dock inte upp men hon skrek en del ist..). Nu har vi båda insett att man får peta in nappen o hålla den där, alt stoppa in den varje gång den åker ut. Tror det bara kom till en punkt då han insåg att det ändå funkade bäst.
 
Här blir det ingen annan träning än promenader och att springa i paddocken med ponnyn när småttingarna rider. Och att bära runt på babyskydd med bebis i när vi är i stallet :D
 
Var på amningsmottagningen. Allt gick bättre än vad jag trodde. Men får nog ringa tillbaka dit igen sen för jag får fortfarande sår. Gör så sjukt ont så nu pumpar jag igen så det får hinna läka.
 
Vad roligt med gymmet! Funderade just hur folk gör nu efter graviditeten med träning. Jag längtar efter att jogga i skogen men antar att det får vänta...

Ang det där med att lämna över nattning, tycker också att det är svårt för mannen har ju inte lika mkt tid med bebis och lär sig då inte signalerna/knepen lika bra. I början var det samma här med nappen som bara åkte ut o sambon som sa att hon inte ville ha den (han gav dock inte upp men hon skrek en del ist..). Nu har vi båda insett att man får peta in nappen o hålla den där, alt stoppa in den varje gång den åker ut. Tror det bara kom till en punkt då han insåg att det ändå funkade bäst.
Jag längtar efter att komma igång ordentligt! Än så länge är det promenader, mammaträning på tisdagar (men blir snart sommaruppehåll... :(), en cykeltur på helgen och sen lite enkel styrka (typ knip och mammamage) hemma.
 
Här kör vi tio bajsblöjor per dygn och rätt lite sömn :p Jag har lite svårt att hinna göra något vettigt (läs; ta hand om hästarna eller rida) då fröken kräver bröst typ direkt när hon vaknar och så fort hon börjar bli trött... Jag hoppas verkligen att det lättar lite snart - jag blir en så mycket gladare och trevligare människa om jag får komma ut ordentligt till stall och hästar varje dag!

Vi verkar iaf ha fått ännu glad unge och storasyster är fortfarande helförtjust :heart
 

Bifogade filer

  • IMG_20180614_195130_637.jpg
    IMG_20180614_195130_637.jpg
    296,5 KB · Visningar: 23
Jag har verkligen inte tid för någon ordentligt träning, men kör lite enklare övningar hemma och det räcker än så länge gott för denna svaga kropp. Magmusklerna har dock dragit ihop sig väldigt bra, så när som på ett lite område precis vid naveln där jag fortfarande har 2 cm delning.
 
Jag längtar efter att komma igång ordentligt! Än så länge är det promenader, mammaträning på tisdagar (men blir snart sommaruppehåll... :(), en cykeltur på helgen och sen lite enkel styrka (typ knip och mammamage) hemma.

Låter som att du gör en del iaf:) jag promenerar än så länge bara. Laddade ner appen mammamage men har bara gjort en omgång hittills.. Tack o lov har jag kommit ihåg att göra någon knipövning då och då åtminstone. Har lite dåligt samvete för det! Det är så enkla övningar att jag blir för uttråkad för att komma ihåg dem.
 
Var på amningsmottagningen. Allt gick bättre än vad jag trodde. Men får nog ringa tillbaka dit igen sen för jag får fortfarande sår. Gör så sjukt ont så nu pumpar jag igen så det får hinna läka.

Vad bra att det gick över förväntan:) På vilket sätt hjälper de till, bara instruktioner eller rent ”handgripligen” sas?
 
Ingen riktigt bra kväll här ikväll. Mycket gråt och svårt komma till ro. Tror på magont då han ibland inte velat amma och när vi vaggar runt har det kommit nån rap tex.
Tycker så synd om honom när han blir så ledsen, nu kommer det dessutom tårar och då känns det extra jobbigt :(.
I skrivande stund har vi dock krypit ner i sängen och liggammar. Får se hur mycket sömn det blir i natt. Han har varit vaken mer än två timmar i sträck nu, närmare tre tror jag, så han borde vara trött. Om han bara får sova för sin mage.
Har precis gett minifom inför natten.
 
Ingen riktigt bra kväll här ikväll. Mycket gråt och svårt komma till ro. Tror på magont då han ibland inte velat amma och när vi vaggar runt har det kommit nån rap tex.
Tycker så synd om honom när han blir så ledsen, nu kommer det dessutom tårar och då känns det extra jobbigt :(.
I skrivande stund har vi dock krypit ner i sängen och liggammar. Får se hur mycket sömn det blir i natt. Han har varit vaken mer än två timmar i sträck nu, närmare tre tror jag, så han borde vara trött. Om han bara får sova för sin mage.
Har precis gett minifom inför natten.

Här börjar också komma nån tår ibland. Hoppas natten blir okej.
 
Nästa sön-mån blir lite av ett eldprov. Har en halt häst och då jag inte litar på kliniken här, så åker jag alltid 30 mil tvärs över landet till Ängelholm när hästdjuren inte är fräscha. Han (hästen) blev halt när Thea bara var ett par veckor och då kände jag att det inte fanns en chans att kunna åka. Nu, tre veckor senare är han fortfarande ofräsch så jag måste ju åka och har således bokat tid på måndag. (Hittar inga sår eller svullnader och hovis har även försökt klämma efter hovböld.) För att slippa åka tur och retur på en och samma dag har vi därför ordnat så att han får stå på kliniken sön-mån samt bokat hotell för hela familjen och gör det till en liten utflykt :D Vad gör man inte för djuren :grin: Kan dock inte förneka att jag känner mig lite nervös inför att resa minst fyra timmar med en lite stökig häst bakom bilen och en sexveckors bebis :nailbiting:
 
Vad bra att det gick över förväntan:) På vilket sätt hjälper de till, bara instruktioner eller rent ”handgripligen” sas?

Jag fick visa hur jag lägger till och så visade hon genom att kanske flytta lite på Noah och så. De tog aldrig i mig, vilket var bra. Om de skulle behöva så hade de nog frågat först
 
Nästa sön-mån blir lite av ett eldprov. Har en halt häst och då jag inte litar på kliniken här, så åker jag alltid 30 mil tvärs över landet till Ängelholm när hästdjuren inte är fräscha. Han (hästen) blev halt när Thea bara var ett par veckor och då kände jag att det inte fanns en chans att kunna åka. Nu, tre veckor senare är han fortfarande ofräsch så jag måste ju åka och har således bokat tid på måndag. (Hittar inga sår eller svullnader och hovis har även försökt klämma efter hovböld.) För att slippa åka tur och retur på en och samma dag har vi därför ordnat så att han får stå på kliniken sön-mån samt bokat hotell för hela familjen och gör det till en liten utflykt :D Vad gör man inte för djuren :grin: Kan dock inte förneka att jag känner mig lite nervös inför att resa minst fyra timmar med en lite stökig häst bakom bilen och en sexveckors bebis :nailbiting:
Det låter som en både jobbig och nödvändig resa. Hoppas det går bra för er!
 
Blev en körigare vecka än jag tänkt mig. Går en aggressiv variant av magsjuka på förskolan, något vi inte vill riskera att få, så dottern får vara hemma. Har en del projekt jag vill få slutförda innan sommarledigheten och har funkat rätt bra än så länge att få saker gjort med båda barnen hemma. Bebis är inne i en harmonisk fas just nu, men borde gå in i tredje språnget vilken dag som helst. Mardrömmen vore ju om dottern fick magsjuka samtidigt som bebis går in i tredje språnget.:nailbiting:
 
Alltså ibland lyckas man ju krångla till det mer än det behövs! Vår kille var verkligen övertrött ikväll och trots att ögonen gick i kors ville han inte somna! Både jag och sambon prövade allt möjligt! Gav sedan upp och tänkte han får ligga lite i sin säng, inom 5 minuter sov han! :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 890
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
638
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 249
Senast: Görel
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 699
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp