Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utvecklingssprång här . Oförändrade nätter men mer missnöjd dagtid och vill inte gärna ligga själv.

Vi ska till fjällen på semestern, får se hur bilresan går den här gången.

Hoppas resan går bra!

Tredje språnget var tuffast hittills för oss. Höll på tre dygn. Men verkar ju vara väldigt individuellt hur långa och tydliga sprången är. Tur att de brukar vara så goa och glada på andra sidan sprången.
 
Red imorse för första gången sen tidigt i graviditeten, det var härligt! Valde en segare ponny än vanligt så att jag skulle känna mig trygg men fick istället jobba en hel del med farten.. Kan ju säga att konditionen inte riktigt är densamma som sist jag red:o:p men i övrigt kändes det bra, även med nedsittning i traven som jag trodde skulle vara lite sådär med snittet.
 
Hon kan vara villig att förhandla men sträcker inte längre än till ”en rosa helikopter” eller ”crazy frog”. De blir man dessvärre minst lika knäpp av. :p
Här är det jag som får stå för musiken. Min sångröst är usel men jag har iaf ett fan. Just nu är det Pippi Långstrump och ”Tåget” som går på repeat.
 
Fick nyss galoppera hela vägen hem till stallet där ledsen bebis väntade:cry:. Tror det var en kombination av magont, (oväntad) hunger och eventuellt lite hängig. Storasyster är förkyld så mycket möjligt att nån bacill hoppat över på honom. Nu är han lugn och nöjd men lite stressigt där en stund.
 
Jag och sambon har vart på bio, W fick vara hemma hos mormor och morfar. Första gången vi var ifrån honom båda två, men det hade gått alldeles utmärkt. Så dom var inte avskräckta och var nog sugna på att ha honom snart igen ;)
 
Satt och läste i en tidning på BVC sist om sömn och barns sovrutiner mm. Även om de stod att barns rutiner var lätta att ändra om de var under 3 månader så blev jag inspirerad till att börja ha lite mer fasta rutiner. Så nu nattar vi Walter runt 20 tiden varje dag. Och herregud vad skönt det är att kunna vara lite för sig själv på kvällen, kunna städa undan lite, greja i trädgården eller bara kolla serier med sambon. Hur gör ni andra? Är ju ganska många av er som har två barn så ni kanske passar på att lägga båda samtidigt?
Jag har alltid hört att innan tre månader har de ingen dygnsrytm, så först efter det är det värt att börja styra sömnen.

Lillan börjar få lite rutiner. Hon är i den gyllene åldern 2-4 månader då de sover bra. Passar på att njuta nu!

Vår ”rutin” är att pappa tar henne i sele vid 20 när jag nattar stora. Då sover hon en stund. Sedan ammar jag henne i tv-soffan och lägger henne i babynestet. Och bär babynestet till spjälsängen. Där sover hon sedan till 3-4 ca. När hon vaknade får hon komma över till mig.

I natt somnade hon 22 i nästet, vaknade vid 4 och sov sedan med mig till 7.
 
Skit. Något har hänt med mitt snitt, nu när jag äntligen mår så bra igen och kan röra mig som jag vill så kommer det här. Igår när jag la mig var allt som vanligt men imorse plötsligt gjorde det ont från inget till hela tiden i stående position. Funderar på bråck men jag tycker det är lite konstigt att det kom nu isf, iom att jag mest vilat i helgen jämfört med tidigare veckor. Håller tummarna för att det går över under natten, annars får det väl bli vårdcentralen nästa...:down:
 
Skit. Något har hänt med mitt snitt, nu när jag äntligen mår så bra igen och kan röra mig som jag vill så kommer det här. Igår när jag la mig var allt som vanligt men imorse plötsligt gjorde det ont från inget till hela tiden i stående position. Funderar på bråck men jag tycker det är lite konstigt att det kom nu isf, iom att jag mest vilat i helgen jämfört med tidigare veckor. Håller tummarna för att det går över under natten, annars får det väl bli vårdcentralen nästa...:down:
Usch, låter inte alls kul. Hoppas att det är bättre imorgon!
 
Skit. Något har hänt med mitt snitt, nu när jag äntligen mår så bra igen och kan röra mig som jag vill så kommer det här. Igår när jag la mig var allt som vanligt men imorse plötsligt gjorde det ont från inget till hela tiden i stående position. Funderar på bråck men jag tycker det är lite konstigt att det kom nu isf, iom att jag mest vilat i helgen jämfört med tidigare veckor. Håller tummarna för att det går över under natten, annars får det väl bli vårdcentralen nästa...:down:
Usch, hoppas det känns bättre idag!
 
Idag har jag och minigrisen varit på bvc för vaccination och tillväxt. Andra dosen med rotavaccinet var inga problem att få i. Sprutorna däremot var inte roliga alls. Han som i princip aldrig är ledsen, blev riktigt ledsen nu :( Nu väntar jag bara på att febern ska komma, det gör den alltid när mina barn fått de där sprutorna :S
Växer som ogräs gör han med, 7910g och 64,6 lång.
 
Tack o lov bättre idag! Har inte rört mig utanför lägenheten dock men bara att stå upp igår kändes ordentligt. Hoppas att det håller sig borta:)
 
Idag har jag och minigrisen varit på bvc för vaccination och tillväxt. Andra dosen med rotavaccinet var inga problem att få i. Sprutorna däremot var inte roliga alls. Han som i princip aldrig är ledsen, blev riktigt ledsen nu :( Nu väntar jag bara på att febern ska komma, det gör den alltid när mina barn fått de där sprutorna :S
Växer som ogräs gör han med, 7910g och 64,6 lång.

Åh vad jobbigt att han blev så ledsen.. Vår lilla ska vaccineras på tors och då kan jag inte vara med så sambon får ta henne dit. Känns jobbigt om hon blir otröstlig o jag inte kan komma dit så snabbt. När hon blir riktigt hungrig eller övertrött fungerar inte flaska utan då vill hon bara ha bröstet. Hoppas att det inte blir så med vaccinet... Gick det bra att trösta honom efter?
 
Åh vad jobbigt att han blev så ledsen.. Vår lilla ska vaccineras på tors och då kan jag inte vara med så sambon får ta henne dit. Känns jobbigt om hon blir otröstlig o jag inte kan komma dit så snabbt. När hon blir riktigt hungrig eller övertrött fungerar inte flaska utan då vill hon bara ha bröstet. Hoppas att det inte blir så med vaccinet... Gick det bra att trösta honom efter?
Jodå, det gick bra, lite mat så blev han go och glad igen, men det var verkligen hemskt den där stunden (den var nog inte mer ett par minuter, men kändes som en evighet) han var riktigt ledsen :(

Håller tummarna att din tjej inte blir ledsen, en del säger inte ett ljud när de får sprutorna. Ofta så funkar det ju att leka lite med dem så glömmer de det onda rätt fort :)
 
Jodå, det gick bra, lite mat så blev han go och glad igen, men det var verkligen hemskt den där stunden (den var nog inte mer ett par minuter, men kändes som en evighet) han var riktigt ledsen :(

Håller tummarna att din tjej inte blir ledsen, en del säger inte ett ljud när de får sprutorna. Ofta så funkar det ju att leka lite med dem så glömmer de det onda rätt fort :)
Vår kille ska vaccineras om två veckor. Han har kort stubin och hemskt humör så fasar lite för hur han kommer reagera :crazy:. Han är inget för lekar än heller.

Är det vanligast med ett stick i taget eller två stick samtidigt?
 
Vår kille ska vaccineras om två veckor. Han har kort stubin och hemskt humör så fasar lite för hur han kommer reagera :crazy:. Han är inget för lekar än heller.

Är det vanligast med ett stick i taget eller två stick samtidigt?
Amma samtidigt eller direkt efter.
 
Vår kille ska vaccineras om två veckor. Han har kort stubin och hemskt humör så fasar lite för hur han kommer reagera :crazy:. Han är inget för lekar än heller.

Är det vanligast med ett stick i taget eller två stick samtidigt?
Oftast försöker de göra två stick samtidigt för att göra plågan så kort som möjligt. Tyvärr hade den andra bvctanten semester så min lillkille fick ett stick åt gången. Inte det minsta populärt
 
Får rådfråga er lite, har tyckt att W har vart så torr så igår smörjde vi in honom lite med babyolja! Nu på morgonen så var han väldigt prickig och rödflammig på kroppen och armarna! Tycker nästan det ser lite exemaktigt ut! Kan han ha reagerar på oljan på nått sätt? Eller är det bara att han är fortsatt torr? Smörje in ansiktet lite igår också men där ser man ingenting!
 

Bifogade filer

  • 38104B94-9103-4254-97F5-0551BA730430.jpeg
    38104B94-9103-4254-97F5-0551BA730430.jpeg
    164,9 KB · Visningar: 39
Får rådfråga er lite, har tyckt att W har vart så torr så igår smörjde vi in honom lite med babyolja! Nu på morgonen så var han väldigt prickig och rödflammig på kroppen och armarna! Tycker nästan det ser lite exemaktigt ut! Kan han ha reagerar på oljan på nått sätt? Eller är det bara att han är fortsatt torr? Smörje in ansiktet lite igår också men där ser man ingenting!

Min äldsta dotter reagerade så (såg tom ännu värre ut - utslag på hela kroppen!) på den olivolja som användes på babymassagen :cry: Det krävdes hydrokortisonkräm i några dagar för att få bort det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 139
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: Liten
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
626
Senast: em76
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 862
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp