Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt ringa amningsmottagningen igen. Men jag googlar ganska mycket och läste om tipset att amma i "tvillingsposition" som bebis ligger om man skulle ha tvillingar och det verkar fungera. Inga nya sår och det jag hade verkar läka. Vore helt underbart om detta fungerade. Detta handlar bara om ett av brösten dom ständigt fick sår.

Håller tummarna!:)
 
Efter regn kommer solsken, stämmer bra på bebisar tycker jag. Efter tre riktiga skräpnätter och lika många dagar med konstant gnäll vaknade bebis på strålande humör. Jag har fått duscha och dricka varmt kaffe idag. Har kunnat amma utan skrik och missnöjdhet vid bröstet. Han skrattar och är så go att jag redan glömt gårdagen. Bara att njuta tills nästa svacka.:D
 
Efter regn kommer solsken, stämmer bra på bebisar tycker jag. Efter tre riktiga skräpnätter och lika många dagar med konstant gnäll vaknade bebis på strålande humör. Jag har fått duscha och dricka varmt kaffe idag. Har kunnat amma utan skrik och missnöjdhet vid bröstet. Han skrattar och är så go att jag redan glömt gårdagen. Bara att njuta tills nästa svacka.:D
Skönt att han är på bra humör igen :)
Min har varit hopplös vid amningarna idag. Bara massa gnäll. Misstänker att det är pga värmen. Hela ungen är klibbig trots att han bara har blöja på sig :(
 
Skönt att han är på bra humör igen :)
Min har varit hopplös vid amningarna idag. Bara massa gnäll. Misstänker att det är pga värmen. Hela ungen är klibbig trots att han bara har blöja på sig :(

Jobbigt för er båda. :(
Jag har varit så frustrerad över amningen de senaste dagarna, mest för att vi varit så mycket på språng vilket medfört offentlig amning. Har inga problem att amma offentligt när det fungerar, men när barnet skriker och mjölken sprutar hej vilt känner jag mig inte direkt bekväm med att amma offentligt,:meh:
 
Tack för era lugnande kommentarer @Pengy och @MinIan! Det kändes bättre redan efter jag fått ner det i text, lustigt att det kan vara så effektivt när man är orolig! Vi har bvc nästa vecka och då tänkte jag fråga vad de tror.
jag kan också bli sjukt orolig så då behövs det folk som kan säga att det inte är någon fara. Även om det skulle vara på tok så hjälper det inte bebis att man är nedstämd heller :)
 
Efter regn kommer solsken, stämmer bra på bebisar tycker jag. Efter tre riktiga skräpnätter och lika många dagar med konstant gnäll vaknade bebis på strålande humör. Jag har fått duscha och dricka varmt kaffe idag. Har kunnat amma utan skrik och missnöjdhet vid bröstet. Han skrattar och är så go att jag redan glömt gårdagen. Bara att njuta tills nästa svacka.:D
Och som du säger. När de väl är på bra humör så är det de bästa som finns ^^ så man glömmer det som varit i princip ;)
 
Shit.. sj har man dragit på sig en förkylning. Igår var jag överkänslig. varje rörelse kändes 10gånger mer och jag kunde knappt hålla i Noah för det var väldigt jobbigt. o inte tala om amningen så igår valde jag att pumpa mer för att slippa hålla i honom. Låter hemskt när jag säger det men mår man inte bra så gör man inte. sambon fick ta mer ansvar hehe
 
Skönt att han är på bra humör igen :)
Min har varit hopplös vid amningarna idag. Bara massa gnäll. Misstänker att det är pga värmen. Hela ungen är klibbig trots att han bara har blöja på sig :(
Jag tycket faktiskt att det blir mindre klibbigt med kläder på även om det är varmt ute!

Nu har vi bokat in dop för Walter. Fick inte tid förrän i september! Var fullbokat hela augusti när vi egentligen tänk oss! Så nu blir han ju närmare 5 månader när han döps, får se om prästen orkar hålla honom och om han kommer i dopklänningen ;)
 
Jag tycket faktiskt att det blir mindre klibbigt med kläder på även om det är varmt ute!

Nu har vi bokat in dop för Walter. Fick inte tid förrän i september! Var fullbokat hela augusti när vi egentligen tänk oss! Så nu blir han ju närmare 5 månader när han döps, får se om prästen orkar hålla honom och om han kommer i dopklänningen ;)

Håller med, sätter på en body om jag ska hålla lillan i famnen för att vi inte ska bli helt blöta o klistriga. Tycker det är att föredra.

Vilken ålder brukar de vara på dopet? Vi kör på namngivning i augusti. Det får bli en liten ceremoni här hemma tänkte vi:)
 
Misstänkt mjölkstockning. Upptäckte en knöl under vårtan. Ingen rodnad eller sånt men den är öm. Så får väl hålla kollen på den l ringa in om den inte försvinner.. kanske det min "förkylning " beror på? Bara läst om att man får feber..
 
Misstänkt mjölkstockning. Upptäckte en knöl under vårtan. Ingen rodnad eller sånt men den är öm. Så får väl hålla kollen på den l ringa in om den inte försvinner.. kanske det min "förkylning " beror på? Bara läst om att man får feber..
Men du behöver väl få det att släppa? Duscha varmt massera där det är stopp. Min släppte med hjälp av pumpning.
 
Misstänkt mjölkstockning. Upptäckte en knöl under vårtan. Ingen rodnad eller sånt men den är öm. Så får väl hålla kollen på den l ringa in om den inte försvinner.. kanske det min "förkylning " beror på? Bara läst om att man får feber..
Massera och/eller pumpa. Mitt ena bröstet var hårt och knöligt när jag vaknade idag då bebis inte ammat så mycket i natt. Pumpade ut 70ml för att få det mjukt igen.
 
Men du behöver väl få det att släppa? Duscha varmt massera där det är stopp. Min släppte med hjälp av pumpning.
Jo. Brukar låta Noah äta från det först men samtidigt har jag hört att man inte ska "vrålpumpa " för då producerar man mer o det blir värre
 
Ni som haft mjölkstockning. Vad har ni mer haft för symptom? För det är inget mer än en knöl och lite öm. Sen att jag är förkyld också kanske beror på stockningen om det nu är det. Syns bara då jag ligger ner för övrigt så såg det när jag vaknade i morse, annars hade jag nog inte upptäckt det... kanske är nått annat 😱
 
Ni som haft mjölkstockning. Vad har ni mer haft för symptom? För det är inget mer än en knöl och lite öm. Sen att jag är förkyld också kanske beror på stockningen om det nu är det. Syns bara då jag ligger ner för övrigt så såg det när jag vaknade i morse, annars hade jag nog inte upptäckt det... kanske är nått annat 😱

Jag hade början till mjölkstockning för ett tag sedan. Kände inte så mycket mer än ett ömt område och att det spände i det området när jag ammade. Det släppte innan det hann bli värre.
 
Ni som haft mjölkstockning. Vad har ni mer haft för symptom? För det är inget mer än en knöl och lite öm. Sen att jag är förkyld också kanske beror på stockningen om det nu är det. Syns bara då jag ligger ner för övrigt så såg det när jag vaknade i morse, annars hade jag nog inte upptäckt det... kanske är nått annat 😱
Mitt bröst var helt sprängfyllt, knöligt på ena sidan och väldigt ömt. Bebis lyckades inte tömma och inte heller pumpen till en början. Efter flera försök och varm dusch så lyckades jag äntligen få ett flöde med pumpen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 947
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 386
Senast: monster1
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 708
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp