Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej alla!
Jag börja med att be om ursäkt att jag bara försvann! Jag skäms så mycket så jag vågar knappt komma tillbaka :o

Jag vill också Gratta Alla till sina bebisar! :heart Och hoppas det har gått bra för alla! :heart

Den 2:a april föddes min son med akut kejsarsnitt.
Han var ganska missnöjd i början så det blev inte mycket sömn, många nattliga promenader. Mitt i allt har "vi" byggt hus och flyttat (fick husleverans när vi låg på BB). Så jag har haft fullt upp med att hitta en bra balans i vardagen.
Jag har skämts och haft så dåligt samvete att jag inte har hört av mig till er. Jag är ledsen för det :heart

Åh vad skönt att höra att allt har gått bra med dig och din son :heart Kul med nytt hus också :up:
 
Hej alla!
Jag börja med att be om ursäkt att jag bara försvann! Jag skäms så mycket så jag vågar knappt komma tillbaka :o

Jag vill också Gratta Alla till sina bebisar! :heart Och hoppas det har gått bra för alla! :heart

Den 2:a april föddes min son med akut kejsarsnitt.
Han var ganska missnöjd i början så det blev inte mycket sömn, många nattliga promenader. Mitt i allt har "vi" byggt hus och flyttat (fick husleverans när vi låg på BB). Så jag har haft fullt upp med att hitta en bra balans i vardagen.
Jag har skämts och haft så dåligt samvete att jag inte har hört av mig till er. Jag är ledsen för det :heart
Skönt att det bara var livet som kom i vägen för buke :).
 
Hej alla!
Jag börja med att be om ursäkt att jag bara försvann! Jag skäms så mycket så jag vågar knappt komma tillbaka :o

Jag vill också Gratta Alla till sina bebisar! :heart Och hoppas det har gått bra för alla! :heart

Den 2:a april föddes min son med akut kejsarsnitt.
Han var ganska missnöjd i början så det blev inte mycket sömn, många nattliga promenader. Mitt i allt har "vi" byggt hus och flyttat (fick husleverans när vi låg på BB). Så jag har haft fullt upp med att hitta en bra balans i vardagen.
Jag har skämts och haft så dåligt samvete att jag inte har hört av mig till er. Jag är ledsen för det :heart

Härligt att höra från dig :) grattis till bebis och nytt hus!
 
Nu sover loppan för andra gången idag i sin egen säng!:bow::bump:
Första gången i nästan en timme. Hittills bara en kvart ;) Men ändå!
Hon gnäller lite när jag lägger henne, men så länge hon bara är lite missnöjd och inte gråter låter jag henne hållas en stund.
Fast jag känner mig som en skurk:crazy:
 
Dagens gnäll, eller kanske nattens..

Maken skulle i alla fall ut med några vänner igår. Inga konstigheter. Har dock sovit lite dåligt så jag var väl inte jättepepp på idén, men okej då.
När jag vaknar till för att mata lillan vid tre i natt är han inte hemma ännu. Fortfarande okej, lite senare än vanligt men okej.
Ser att han inte varit online på chatten på några timmar så jag ringer eftersom jag är lite oroligt lagd. Han svarar och säger att han tar en taxi om en halvtimme. Fine tänker jag. Bra att han haft rolig utekväll. När han inte är hemma efter en timme hör jag av mig igen på grund av orolig. Då är han plötsligt på efterfest. Han har fortfarande inte kommit hem ännu..
Hade jag bara varit hyfsat utvilad natten innan hade det varit lugnt. Men nu är jag faktiskt lite sur.
Skrev och sa att det var taskigt att vara ute då länge när jag är så trött. Han menar då på att han kan ta lillan på förmiddagen..
Men.. 1, jag kan inte sova på dagen, 2, han lär inte vara varken pigg eller helnykter. Så jag får helt ansvar ett dygn till.
Gissa om jag ska åka iväg en weekend när jag slutat amma!!!
 
Dagens gnäll, eller kanske nattens..

Maken skulle i alla fall ut med några vänner igår. Inga konstigheter. Har dock sovit lite dåligt så jag var väl inte jättepepp på idén, men okej då.
När jag vaknar till för att mata lillan vid tre i natt är han inte hemma ännu. Fortfarande okej, lite senare än vanligt men okej.
Ser att han inte varit online på chatten på några timmar så jag ringer eftersom jag är lite oroligt lagd. Han svarar och säger att han tar en taxi om en halvtimme. Fine tänker jag. Bra att han haft rolig utekväll. När han inte är hemma efter en timme hör jag av mig igen på grund av orolig. Då är han plötsligt på efterfest. Han har fortfarande inte kommit hem ännu..
Hade jag bara varit hyfsat utvilad natten innan hade det varit lugnt. Men nu är jag faktiskt lite sur.
Skrev och sa att det var taskigt att vara ute då länge när jag är så trött. Han menar då på att han kan ta lillan på förmiddagen..
Men.. 1, jag kan inte sova på dagen, 2, han lär inte vara varken pigg eller helnykter. Så jag får helt ansvar ett dygn till.
Gissa om jag ska åka iväg en weekend när jag slutat amma!!!

Oj, förstår att du är sur! Skulle inte lämna över bebis till ickeutsövd och bakis (möjligtvis fortf påverkad) make så förstår även att du känner att du får ta bebis trots att han säger att han ska göra det. Han får kompensera o ta nästa natt kanske o söndagen?
 
Dagens gnäll, eller kanske nattens..

Maken skulle i alla fall ut med några vänner igår. Inga konstigheter. Har dock sovit lite dåligt så jag var väl inte jättepepp på idén, men okej då.
När jag vaknar till för att mata lillan vid tre i natt är han inte hemma ännu. Fortfarande okej, lite senare än vanligt men okej.
Ser att han inte varit online på chatten på några timmar så jag ringer eftersom jag är lite oroligt lagd. Han svarar och säger att han tar en taxi om en halvtimme. Fine tänker jag. Bra att han haft rolig utekväll. När han inte är hemma efter en timme hör jag av mig igen på grund av orolig. Då är han plötsligt på efterfest. Han har fortfarande inte kommit hem ännu..
Hade jag bara varit hyfsat utvilad natten innan hade det varit lugnt. Men nu är jag faktiskt lite sur.
Skrev och sa att det var taskigt att vara ute då länge när jag är så trött. Han menar då på att han kan ta lillan på förmiddagen..
Men.. 1, jag kan inte sova på dagen, 2, han lär inte vara varken pigg eller helnykter. Så jag får helt ansvar ett dygn till.
Gissa om jag ska åka iväg en weekend när jag slutat amma!!!
Skulle också vara sur i ditt läge. Även om det är ett val vi gör att amma ger det inte männen rätt att vara iväg en hel natt och lite till om man inte kommit överens om det.
 
Dagens gnäll, eller kanske nattens..

Maken skulle i alla fall ut med några vänner igår. Inga konstigheter. Har dock sovit lite dåligt så jag var väl inte jättepepp på idén, men okej då.
När jag vaknar till för att mata lillan vid tre i natt är han inte hemma ännu. Fortfarande okej, lite senare än vanligt men okej.
Ser att han inte varit online på chatten på några timmar så jag ringer eftersom jag är lite oroligt lagd. Han svarar och säger att han tar en taxi om en halvtimme. Fine tänker jag. Bra att han haft rolig utekväll. När han inte är hemma efter en timme hör jag av mig igen på grund av orolig. Då är han plötsligt på efterfest. Han har fortfarande inte kommit hem ännu..
Hade jag bara varit hyfsat utvilad natten innan hade det varit lugnt. Men nu är jag faktiskt lite sur.
Skrev och sa att det var taskigt att vara ute då länge när jag är så trött. Han menar då på att han kan ta lillan på förmiddagen..
Men.. 1, jag kan inte sova på dagen, 2, han lär inte vara varken pigg eller helnykter. Så jag får helt ansvar ett dygn till.
Gissa om jag ska åka iväg en weekend när jag slutat amma!!!
Jag hade helt klart också varit sur. Och hade det varit min man så hade jag gjort klart för honom att jag var det också. Håller med Hemlig att det inte är ok att dra iväg hela natten och lite till om man inte är överens om det.
 
Oj, förstår att du är sur! Skulle inte lämna över bebis till ickeutsövd och bakis (möjligtvis fortf påverkad) make så förstår även att du känner att du får ta bebis trots att han säger att han ska göra det. Han får kompensera o ta nästa natt kanske o söndagen?

Det är så jag känner! Vet själv hur risig man känner sig bara av sömnbrist. Han har alltså dygnat och dessutom druckit. Never att han får ansvara för bebis då. Men imorgon... Då ska jag ha egentid några timmar i alla fall!

Skulle också vara sur i ditt läge. Även om det är ett val vi gör att amma ger det inte männen rätt att vara iväg en hel natt och lite till om man inte kommit överens om det.

Så känner jag med! Det är en sak om vi var överens eller om han frågat om det var okej att han gick på efterfest.. fortfarande har han inte kommit hem btw :cautious:

Jag hade helt klart också varit sur. Och hade det varit min man så hade jag gjort klart för honom att jag var det också. Håller med Hemlig att det inte är ok att dra iväg hela natten och lite till om man inte är överens om det.

Han ska få höra när han kommer hem! Känner inte att detta var okej! Alls!
 
Igår hade vi dop för Walter :) Det blev så lyckat, själva ceremonin gick helt strålande och prästen var så bra, var en otroligt glad W som fick plaska i dopvattnet ;) Sen hade vi fika i församlingshemmet efteråt och nästan alla vi bjudit kunde komma så vi blev ett stort härligt gäng. :)

Alltså min sambo måste ju kunna sova sig igenom ett tredje världskrig, W fick en gåstol igår som han sitter i och trycker på alla knappar som spelar olika melodier och sambon sover helt ostört i sovrummet bredvid :o Hade jag sovit hade jag väl rusat upp och dragit ut batterierna på stört ;)

Idag åker jag på barnloppis och kollar vad man kan hitta, är alltid halva priset på söndagen så man brukar kunna fynda saker till riktigt bra priser :up:
 
Min lilla tjej skrattar 😍
Igår kom första skrattet! Så himla härligt ljud!
Tydligen skitkul när mamma låtsas äta upp ens händer 😉
Och idag igen när jag pruttade henne på magen. Då fick pappa se och höra det också 😍

Igår åkte vi till mormor ca 50 minuter bort. Ditvägen gick bra och mormor är glad att fått vara med och uppleva första skrattet 😊
Hemvägen gick sämre, hon började skrika efter typ tio minuter och jag försökte trösta med napp och prasselbok, och hålla en hand på henne. Inget funkade. Stannade och försökte amma men det ville hon inte heller. Var nöjd att vara ur stolen dock. Tror hon var trött med eftersom hon slumrade precis innan vi åkte kunde hon inte somna. Till slut fick jag bara ta beslutet att vi får köra hem oavsett skrik. Det gick bra men det kändes inte så härligt att utsätta henne för det. Jag var dock inte sugen på att spendera natten på en parkering in the middle of nowhere ;)

I morse vaknade hon vid 06 och ville snutta. Dock hade ena fästet på blöjan lossnat så och sen läckte jag mjölk så hela hennes pyjamas var blöt och när allt var bytt ville hon snacka 😂 Det fick hon en stund sen "somnade" jag och då somnade hon också. Sovande mamma är tråkig!
 
Jag börjar längta efter att sluta amma och kunna äta min normala kost. Trots att bebis är 5,5 månad reagerar han fortfarande på starkt kryddad och gasbildande mat. Jag som mestadels äter vegetariskt, gärna baljväxter och bönor, har lagt om kosten rätt mycket. Igår åt jag lunch på café, en currykryddad morotssoppa. Jag tänkte att han ju ändå är snart ett halvår och borde klara lite mer i matväg, men vi ska då inte börja med att introducera curry som första krydda. Vi har nu vi bytt 7 bajsblöjor på 12 timmar (det normala är 1 per dygn).:o
 
Jag går under snart! Eller snarare VI går under snart!

I en vecka i streck har vi fått sova tre timmar per dygn! S somnar på kvällen som vanligt, vaknar kl 22 och är vaken till minst 02.30, och håller storasyster vaken under tiden också! Vi bor så litet så kan inte gömma oss så mycket! Vaknar gör han senast kl 06.. varje dag! Gnäller, "sover" 45 sekunder, börjar gnälla och skrika, slumrar till osv.. 4,5 timme VARJE natt! :banghead: Han är vaken ungefär lika mycket som vanligt på dagarna, så någon chans till vila på dagen finns inte heller.

Måtte detta gå över snart, annars går vi sönder av sömnbrist! Det här är fruktansvärt! Min sambo "skickar ut mig" nästan varje natt att sova på soffan några timmar medan han tar hand om S, så vore det inte för min sambo hade jag nog varit inlagd för hjärnkrasch! :crazy:
 
Jag går under snart! Eller snarare VI går under snart!

I en vecka i streck har vi fått sova tre timmar per dygn! S somnar på kvällen som vanligt, vaknar kl 22 och är vaken till minst 02.30, och håller storasyster vaken under tiden också! Vi bor så litet så kan inte gömma oss så mycket! Vaknar gör han senast kl 06.. varje dag! Gnäller, "sover" 45 sekunder, börjar gnälla och skrika, slumrar till osv.. 4,5 timme VARJE natt! :banghead: Han är vaken ungefär lika mycket som vanligt på dagarna, så någon chans till vila på dagen finns inte heller.

Måtte detta gå över snart, annars går vi sönder av sömnbrist! Det här är fruktansvärt! Min sambo "skickar ut mig" nästan varje natt att sova på soffan några timmar medan han tar hand om S, så vore det inte för min sambo hade jag nog varit inlagd för hjärnkrasch! :crazy:

Det låter riktigt tufft, men tänker att det bästa är väl att fortsätta att göra så som ni gjort att ni turas om att sova. Kanske ni kan ta varannan natt så i alla fall någon av er är hyfsat utvilad. Ni har ingen släkting/nära vän som kanske skulle kunna ta barnen en eftermiddag så att ni båda får sova ikapp lite?
 
Det låter riktigt tufft, men tänker att det bästa är väl att fortsätta att göra så som ni gjort att ni turas om att sova. Kanske ni kan ta varannan natt så i alla fall någon av er är hyfsat utvilad. Ni har ingen släkting/nära vän som kanske skulle kunna ta barnen en eftermiddag så att ni båda får sova ikapp lite?

Sambon jobbar ju så det är svårt att sova ikapp! Vi är ganska ensamma när det kommer till avlastning sedan min mamma dog. Svärmor finns, och ställer gärna upp men hon är inte så fräsch så känner inte att jag vill dra hit henne allt för ofta. Men det går ju ändå, fast det är på sparlåga, tufft är det dock! Det här ska väl också gå över, som allt annat!
 
Jag går under snart! Eller snarare VI går under snart!

I en vecka i streck har vi fått sova tre timmar per dygn! S somnar på kvällen som vanligt, vaknar kl 22 och är vaken till minst 02.30, och håller storasyster vaken under tiden också! Vi bor så litet så kan inte gömma oss så mycket! Vaknar gör han senast kl 06.. varje dag! Gnäller, "sover" 45 sekunder, börjar gnälla och skrika, slumrar till osv.. 4,5 timme VARJE natt! :banghead: Han är vaken ungefär lika mycket som vanligt på dagarna, så någon chans till vila på dagen finns inte heller.

Måtte detta gå över snart, annars går vi sönder av sömnbrist! Det här är fruktansvärt! Min sambo "skickar ut mig" nästan varje natt att sova på soffan några timmar medan han tar hand om S, så vore det inte för min sambo hade jag nog varit inlagd för hjärnkrasch! :crazy:
Låter jättetufft! Lyckas ni sova på soffan iaf?
 
@Sedna förstår att du börjar se fram emot amningsslut då. Jag hade en period jag var rätt less men det har faktiskt gått över. Men har inte haft några problem heller.

Insåg förresten att jag idag lämnade henne helt ostressad för första gången idag tror jag. Har varit borta nån timme per vecka länge men det går ju att bli mer och mer säker på att det går bra för sambon att ha henne själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 601
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
649
Senast: Liten
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
9
· Visningar
384
Senast: em76
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 563
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp