Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
En liten fråga angående träning, har gått på mammaträning nu kanske 6-7 gånger i höst och har utöver det bara gått på spinning då jag inte vågat mig på andra pass! Men känner att jag behöver träna mer än vad jag gör och jag kan ju inte direkt köra cykel alla pass :p Så skulle ni våga gå på vanliga pass nu? Blir väll så ifall främst cirkelpass så det kanske blir 1-2 magövningar under passet så ifalll!
 
@Sedna förstår att du börjar se fram emot amningsslut då. Jag hade en period jag var rätt less men det har faktiskt gått över. Men har inte haft några problem heller.

Insåg förresten att jag idag lämnade henne helt ostressad för första gången idag tror jag. Har varit borta nån timme per vecka länge men det går ju att bli mer och mer säker på att det går bra för sambon att ha henne själv.

Ja det svänger lite. Ibland är jag less på att amma, men i vissa sammanhang är det så smidigt! Ser inte fram emot matkladdandet. Amning eller äta civiliserat med bestick tack. :p

Skönt om du kan börja lämna henne och vara lugn med det. Jag blir så stressad av att höra bebis missnöjd, men är jag inte närvarande och hör så har jag lätt att koppla av.
 
Den här rackarns förkylningen hänger sig kvar för både lillan och mig! Jag kan inte låta bli att oroa mig för hennes andning nu när slemmet blivit tjockt och jobbigt.. Vill verkligen att hon ska bli bra nu! Jag kan dock inte hitta någonstans att läsa att förkylningar ökar risken för psd så jag hoppas att det stämmer. Ibland blir jag så trött på att vara en nojig typ... men vår lilla tjej är ju mitt allt så det faller väl sig naturligt till en viss grad.
 
@anonymApril , jag vet ju inte men jag tror inte just det är någon fara. Känns som att det borde vara mer känt. Därmed inte sagt att jag inte kommer oroa mig också när min tjej blir förkyld första gången (tror du och jag är lite lika ;) ), men jag tror ändå man hört mer.
Men visst är din tjej över fyra månader? Och du har andningslarm? I så fall tror jag du kan vara ganska lugn.
Med det sagt så vet jag precis hur du känner och jag känner igen mig i oron alltför väl. Hoppas vi båda kan få känna oss lugnare snart 🤗

På den avdelningen ska vi till BVC idag på en extra-koll. Min tjej har ju som en grej för sig att "titta" neråt vänster när hon ligger ner. Alltså så att irisarna nästan inte syns. Ser skitäckligt ut. Så jag känner att jag vill att de kollar på det. Har filmat också udamm hon inte gör det där. Vet inte om det är tics eller normalt eller nåt allvarligt. Men jag får ångest av att se det.
 
Och just det! Inte för att det är nåt oväntat eller allvarligt, men jag har börjat tappa hår 😂 Det är hårstrån överallt! Trodde det skulle ske först när man slutade amma, men det verkar kommit tidigare för mig. Oj well, det växer ut igen :)
 
Här tappas det också hår :( Mitt i normala fall tjocka, långa hår är numera långt och tunnt. Det har bara rasat av senaste tiden.

Oskar fortsätter sin utforskning av världen.. Man hinner inte lägga ner ungen innan han ålar iväg. Inte en lugn stund medans han är vaken. Allt är ju så jäkla kul att pilla på.

Introducerade gröt för nån vecka sen.. Han älskar det, sitter som en liten fågelunge när gröten kommer fram och vill bara ha mer o mer :D ett riktigt litet matvrak. Skön kontrast till minsta tösen som ratar det mesta i matväg
 
Här tappas det också hår :( Mitt i normala fall tjocka, långa hår är numera långt och tunnt. Det har bara rasat av senaste tiden.

Oskar fortsätter sin utforskning av världen.. Man hinner inte lägga ner ungen innan han ålar iväg. Inte en lugn stund medans han är vaken. Allt är ju så jäkla kul att pilla på.

Introducerade gröt för nån vecka sen.. Han älskar det, sitter som en liten fågelunge när gröten kommer fram och vill bara ha mer o mer :D ett riktigt litet matvrak. Skön kontrast till minsta tösen som ratar det mesta i matväg

Usch ja, tråkigt! Även om det är ett litet pris att betala :) Ska nog köpa några såna där hårpiller när jag slutar amma.

Ja just det! Snart är det dags att barnsäkra här hemma ;)
 
Och just det! Inte för att det är nåt oväntat eller allvarligt, men jag har börjat tappa hår 😂 Det är hårstrån överallt! Trodde det skulle ske först när man slutade amma, men det verkar kommit tidigare för mig. Oj well, det växer ut igen :)
Bebis är 5 månader här och sen en tid tillbaka rasar håret även på mig. Fullt i sängen efter varje natt :wtf:.
 
Jag råkade klippa bebis i fingret när jag klippte naglarna. Fy fan! Stackars liten! 😥 Nu lär jag inte våga göra det igen på länge :(
Trodde saxen var sade, den är en sån för bebisar.
Usch, känner mig inte som årets förälder just nu..
 
@anonymApril , jag vet ju inte men jag tror inte just det är någon fara. Känns som att det borde vara mer känt. Därmed inte sagt att jag inte kommer oroa mig också när min tjej blir förkyld första gången (tror du och jag är lite lika ;) ), men jag tror ändå man hört mer.
Men visst är din tjej över fyra månader? Och du har andningslarm? I så fall tror jag du kan vara ganska lugn.
Med det sagt så vet jag precis hur du känner och jag känner igen mig i oron alltför väl. Hoppas vi båda kan få känna oss lugnare snart 🤗

På den avdelningen ska vi till BVC idag på en extra-koll. Min tjej har ju som en grej för sig att "titta" neråt vänster när hon ligger ner. Alltså så att irisarna nästan inte syns. Ser skitäckligt ut. Så jag känner att jag vill att de kollar på det. Har filmat också udamm hon inte gör det där. Vet inte om det är tics eller normalt eller nåt allvarligt. Men jag får ångest av att se det.

Hon är ca 5 månader nu, vi har inget andningslarm tyvärr så jag har inte den tryggheten. Däremot minskar ju risken för psd drastiskt snart så då kanske jag kan pusta ut helt vad beträffar andningen iaf :up:

Jobbigt det där med ögonen, smart att filma! Hoppas att de kan ge lite lugnande ord på bvc.
 
Hon är ca 5 månader nu, vi har inget andningslarm tyvärr så jag har inte den tryggheten. Däremot minskar ju risken för psd drastiskt snart så då kanske jag kan pusta ut helt vad beträffar andningen iaf :up:

Jobbigt det där med ögonen, smart att filma! Hoppas att de kan ge lite lugnande ord på bvc.

Aha! Då mindes jag fel. Men jag vill minnas att efter fyra månader är risken nästan lika med noll.
Det är ju många som inte rekommenderar andningslarm, men för mig har det gjort stor skillnad. Tänker sälja det vidare sen för en billig peng så kanske det kan hjälpa en annan nervös förälder att sova :)
Men jag tror i alla fall du kan vara rätt lugn. Min helt ovetenskapliga tanke är att risken kanske till och med är mindre när de är förkylda eftersom de kanske sover mindre djupt.

Hoppas hon kryar på sig snart!
 
@Linn-Nora man brukar börja tappa efter ca 3 mån. Jag tappar massor!

@anonymApril jag har aldrig hört nåt om att risken för psd skulle öka. Elvira var bara nån vecka gammal vid sin första förkylning. Mina har vaknat av att det är täppt att andas (vilket aldrig varit på ett farligt sätt men irriterande).
 
@Linn-Nora man brukar börja tappa efter ca 3 mån. Jag tappar massor!

@anonymApril jag har aldrig hört nåt om att risken för psd skulle öka. Elvira var bara nån vecka gammal vid sin första förkylning. Mina har vaknat av att det är täppt att andas (vilket aldrig varit på ett farligt sätt men irriterande).

Nej det är nog snarare som du säger, att de vaknar av irritationen. Jag ska försöka tänka det inatt om hon fortfarande har det jobbigt och jag blir orolig.
 
"Du har alltid ett leende över hur trött du än är" fick Elvira höra idag och det sammanfattar väl hennes personlighet rätt bra. Trist för musiktjejen att hon sovit sig igenom båda sångstunderna den här veckan bara. Fast vi sjöng hemma istället.

Ikväll har jag städat ur båda barnens garderober. Lagt undan hälften av allt i 62 och tagit fram 74 som ska tvättas upp. Vinterkläderna i den storleken ser gigantiska ut dock, får hoppas att hon hinner växa i dem. 5 mån imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 527
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 570
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 647
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp