Vårföräldrar 2020

Jag är beräknad 18 mars så då är vi nära i tid.

Jag gjorde kub idag. Fick risk 1:700-nåt. Det resultatet genererade ett erbjudande om vidare utredning, dvs nipt. De hade ändrat gränserna för cirka ett år sedan så för ett år sedan hade mitt resultat inte inneburit en hög risk. Men det gör det som sagt nu. Jag tackade ja till att gå vidare och göra nipt. Så på söndag ska jag ta blodprov för det. Sen är det 10 dagars väntan på det resultatet. Ringer dem så är det ett ”dåligt resultat”, får man brev hem i lådan så är det ”bra resultat”.
Mycket jobbiga känslor. Men det är som det är och jag kan inte göra något åt det. Bara vänta och se.

Har du fått något svar på nipt?
 
Har du fått något svar på nipt?
Tack för att du frågar :heart
Fick svar idag och det visade på ett normalt resultat. Så lättad!
Idag gick jag in i vecka 16. Har plockat fram alla gamla gravidkläder, men behöver komplettera en del. Det blir ju rätt slitet, få plagg som används mycket ;)
 
Tänkte tipsa om att hm har lite rea, bland annat på gravidkläder.

Här rullar det på. Fortsätter äta mycket järntabletter och går på kontroll var 14:e dag. Ingen förbättring men inte heller någon försämring. Har nu också köpt blutsaft för att se om det kan hjälpa. Men fy bubblan vad det är äckligt!

Gravid i vecka 17. Rutinultraljudet är bokat till v 19+2. Vi hoppas få reda på kön då. Jag tror det blir en tredje flicka. La ut ultraljudsbilden från kub på en sån där ”nub theory” sida på Facebook och alla var helt övertygade om flicka. Den teorin verkar stämma för de flesta.
Hade så klart varit roligt om vi kunde få en pojke också men så klart är det viktigast med ett friskt barn! Blivande storasystrarna är taggade oavsett och vi med såklart :heart
 
Kul med rea.
Här rullar det på. Avslutade en kur med antibiotika förra veckan så jag tydligen hade urinvägsinfektion. Nu äter jag kalk och D-vitamintsblett.
Jag är nu i vecka 16(15+4) Och har fått tillbaka lite illamående🙁 men hoppas på att det ger sig.
 
Hoppar in här i tråden lite försiktigt så kanske det blir mer fart i tråden :p Ligger en bra bit "efter" er andra i tråden. Är beräknad till 29 maj, så skulle jag gå över blir det ju en sommarbebis istället. Var på inskrivning idag hos barnmorskan, samma som jag hade förra graviditeten. Får göra ett ultraljud hos barnmorskan nästa gång jag ska dit om 2-3 veckor så dit längtar jag så man får se att det faktiskt finns något där inne :o
 
Hoppar in här i tråden lite försiktigt så kanske det blir mer fart i tråden :p Ligger en bra bit "efter" er andra i tråden. Är beräknad till 29 maj, så skulle jag gå över blir det ju en sommarbebis istället. Var på inskrivning idag hos barnmorskan, samma som jag hade förra graviditeten. Får göra ett ultraljud hos barnmorskan nästa gång jag ska dit om 2-3 veckor så dit längtar jag så man får se att det faktiskt finns något där inne :o
Grattis! Vad roligt! Välkommen hit! Jag hoppas också på mer fart här :)
Antar att det är ditt andra barn du väntar? Hur gammal är det blivande storasyskonet ?

Jag går in i vecka 19 idag och idag kände jag flera buffar i magen under ett möte :heart
1 1/2 vecka kvar till rutinultraljudet.
 
Grattis! Vad roligt! Välkommen hit! Jag hoppas också på mer fart här :)
Antar att det är ditt andra barn du väntar? Hur gammal är det blivande storasyskonet ?

Jag går in i vecka 19 idag och idag kände jag flera buffar i magen under ett möte :heart
1 1/2 vecka kvar till rutinultraljudet.
Tack! Det stämmer att det blir vårt andra barn. Sonen är idag 1,5 år så det blir 2år och 1månads skillnad imellan barnen! Antar att vi har en tuff tid framför oss :angel:

Vad kul med rutinultraljud! :) Ska ni kolla kön?
 
Tack! Det stämmer att det blir vårt andra barn. Sonen är idag 1,5 år så det blir 2år och 1månads skillnad imellan barnen! Antar att vi har en tuff tid framför oss :angel:

Vad kul med rutinultraljud! :) Ska ni kolla kön?
Haha ja det har ni nog men det är ju en vanlig åldersskillnad så det ska säkert gå bra!

Yes vi ska kolla kön, om de kan se. Vi har två flickor och det hade varit så roligt med en pojke även om ett barn, ett välmående barn, är number one. Tror dock att det är en flicka, jag mår liknande som tidigare graviditeter tycker jag. För jag antar att det är det som skulle kunna skilja.
 
Haha ja det har ni nog men det är ju en vanlig åldersskillnad så det ska säkert gå bra!

Yes vi ska kolla kön, om de kan se. Vi har två flickor och det hade varit så roligt med en pojke även om ett barn, ett välmående barn, är number one. Tror dock att det är en flicka, jag mår liknande som tidigare graviditeter tycker jag. För jag antar att det är det som skulle kunna skilja.
Spännande, då hoppas vi att det går att se kön och om du har rätt känsla om en flicka :p Jag har ingen känsla alls om vad de kan vara och det hade jag inte sist heller förrän någon vecka innan rutinultraljudet. Får se om någon känsla växer fram senare denna gången också.
 
Grattis till graviditeten @Pengy!

Jag hakar på och hoppar in här jag med då :) Är beräknad 25:e maj och har varit på ett vul som visat levande foster. Jag är dock livrädd för MA fortfarande så jag har inte riktigt vågat glädjas fullt ut tråkigt nog. Egentligen känns det mest jobbigt hittills pga sömnproblem, illamående och hunger :p samtidigt som min 1,5-åring ska aktiveras på dagarna. Ser fram emot när de här första tre månaderna är över så att jag förhoppningsvis kan få må lite bättre! Jag hade hoppats på att jag skulle få lite revansch denna graviditet men det börjar ganska likartat får jag väl ändå säga... Förutom att jag faktiskt tror att det är en pojke denna gång :)
 
Grattis till graviditeten @Pengy!

Jag hakar på och hoppar in här jag med då :) Är beräknad 25:e maj och har varit på ett vul som visat levande foster. Jag är dock livrädd för MA fortfarande så jag har inte riktigt vågat glädjas fullt ut tråkigt nog. Egentligen känns det mest jobbigt hittills pga sömnproblem, illamående och hunger :p samtidigt som min 1,5-åring ska aktiveras på dagarna. Ser fram emot när de här första tre månaderna är över så att jag förhoppningsvis kan få må lite bättre! Jag hade hoppats på att jag skulle få lite revansch denna graviditet men det börjar ganska likartat får jag väl ändå säga... Förutom att jag faktiskt tror att det är en pojke denna gång :)

Åh vad kul att vi får hänga ihop i en vårtråd igen :) Grattis till dig också. Härligt att få sett att det finns ett levande foster men tråkigt att du verkar ha det lite tufft. Var inte vi beräknade väldigt nära varann i 2018 tråden också? Nästan lite komiskt om det bara skiljer ett par dagar nu också :p
 
Åh vad kul att vi får hänga ihop i en vårtråd igen :) Grattis till dig också. Härligt att få sett att det finns ett levande foster men tråkigt att du verkar ha det lite tufft. Var inte vi beräknade väldigt nära varann i 2018 tråden också? Nästan lite komiskt om det bara skiljer ett par dagar nu också :p

Jo jag tror det, jag har för mig att jag var beräknad typ 19/4 men är inte säker.. lillan kom ju 13: de. När var du beräknad? Har du fått må ok nu?
 
Jo jag tror det, jag har för mig att jag var beräknad typ 19/4 men är inte säker.. lillan kom ju 13: de. När var du beräknad? Har du fått må ok nu?
Jag var beräknad 17/4 men han kom ju 5 dagar senare den 22/4! Så då var vi ju väldigt nära varann :p
Jag mår helt okej, mår lite illa på eftermiddagarna men helt hanterbart. Sen känner jag mig ganska nere som jag gjorde även förra graviditeten. Så vi pratade på inskrivningen om att eventuellt gå och prata med någon om det. Barnmorskan var väldigt stöttande och sa att jag kunde få fler besök i det här stora ”hoppet” mellan v.11-12 till v.25 om jag kände behov av det. Jag avvaktar lite och ser hur jag mår vid nästa besök :up:
 
Finns ju ingen som helst logik i kroppen som gravid :p Kommer hem från jobbet och mår jätteilla, behöver gå till toan och spy. Känner mig 10 minuter senare väldigt hungrig så knör i mig en portion middag, två knäckebröd och en kanelbulle :angel:
 
Jag var beräknad 17/4 men han kom ju 5 dagar senare den 22/4! Så då var vi ju väldigt nära varann :p
Jag mår helt okej, mår lite illa på eftermiddagarna men helt hanterbart. Sen känner jag mig ganska nere som jag gjorde även förra graviditeten. Så vi pratade på inskrivningen om att eventuellt gå och prata med någon om det. Barnmorskan var väldigt stöttande och sa att jag kunde få fler besök i det här stora ”hoppet” mellan v.11-12 till v.25 om jag kände behov av det. Jag avvaktar lite och ser hur jag mår vid nästa besök :up:

Vad skönt med bra bemötande från bm. Jag hoppas på att få ngn annan än sist, men vet inte riktigt vem det blev... De hade tydligen lite kaotiskt och dåligt med tider.
 
Hoppar in här i tråden lite försiktigt så kanske det blir mer fart i tråden :p Ligger en bra bit "efter" er andra i tråden. Är beräknad till 29 maj, så skulle jag gå över blir det ju en sommarbebis istället. Var på inskrivning idag hos barnmorskan, samma som jag hade förra graviditeten. Får göra ett ultraljud hos barnmorskan nästa gång jag ska dit om 2-3 veckor så dit längtar jag så man får se att det faktiskt finns något där inne :o
Grattis till graviditeten @Pengy!

Jag hakar på och hoppar in här jag med då :) Är beräknad 25:e maj och har varit på ett vul som visat levande foster. Jag är dock livrädd för MA fortfarande så jag har inte riktigt vågat glädjas fullt ut tråkigt nog. Egentligen känns det mest jobbigt hittills pga sömnproblem, illamående och hunger :p samtidigt som min 1,5-åring ska aktiveras på dagarna. Ser fram emot när de här första tre månaderna är över så att jag förhoppningsvis kan få må lite bättre! Jag hade hoppats på att jag skulle få lite revansch denna graviditet men det börjar ganska likartat får jag väl ändå säga... Förutom att jag faktiskt tror att det är en pojke denna gång :)

Hoppar in från vårtråden 18 med ett stort grattis till er! 😍
 
Läste att Göteborg beslutat att efter årskiftet sätta igång förlossningen i v.41 istället för v.42 efter utgången på swipie-studien. Så det är ju positivt att veta att det blir max en vecka över tiden man behöver vänta! Nu hoppas jag såklart att denna förlossningen startar av sig själv precis som den förra men lite tryggare känns det allt att de beslutat att ändra rutinerna. Har ni hört något om hur det blir där ni bor?
 
Läste att Göteborg beslutat att efter årskiftet sätta igång förlossningen i v.41 istället för v.42 efter utgången på swipie-studien. Så det är ju positivt att veta att det blir max en vecka över tiden man behöver vänta! Nu hoppas jag såklart att denna förlossningen startar av sig själv precis som den förra men lite tryggare känns det allt att de beslutat att ändra rutinerna. Har ni hört något om hur det blir där ni bor?

Vad bra att de ändrar! Jag tillhör Sthlm men har inte hört/lyckats läsa mig till någon ändring.. Med tanke på studien hade man ju hoppats på att de skulle ändra i hela landet fortare än kvickt!
 
Jag tillhör Skåne men har inte hört något om deras riktlinjer. Mina tidigare två har jag gått tre dagar över tiden med så jag är rätt inställd på det igen ;)

Igår var vi på rul. Det visade en frisk flicka! Så skönt att få besked om både ett välmående barn och en flicka. Eftersom vi har två flickor sen innan så har det varit så mycket kommentarer om att vi nu vill ha en pojke. Och ja, det hade så klart varit kul med en pojke också men det blir precis lika roligt med en tjej till. Och det känns så skönt att kunna säga att det är en tjej innan alla dessa spekulationer om våra förhoppningar börjar.

I övrigt så mår jag så mycket bättre. Äter två järntabletter om dagen och det går bra med magen, tar de samtidigt istället för vid två tillfällen. Har också kompletterat med extra d-vitamin. All huvudvärk är borta och jag är mycket piggare. Så skönt och jag känner mig så tacksam!

Det har även löst sig med vikarie under min föräldraledighet, vilket känns super. Det var mitt förstahandsval som tackade ja, så jag är glad! Jag ska vara helt föräldraledig i ett halvår och sedan ska vi jobba 50% var är tanken. Hur ska ni vara föräldralediga?
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
387
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 765
Senast: gulakatten
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 105
Senast: Bulldoozer
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 305
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp