Vårföräldrar 2021

Jag joinar jag med! Vecka 8 nu. Andra barnet, bf 12/4.
Detta barn var inte planerat så det har varit lite tufft med alla känslor med om hur vi ska göra.
Jag vill absolut behålla men mannen tycker/tyckte abort. Men efter att ha ställt in mig på det så kände jag att jag absolut inte kunde göra det eftersom vi inte har några andra hinder alls för att ha ett barn till mer än att mannen "bara inte vill".
Så det känns som att bara för att det inte var planerat så kommer allt att gå galant, precis som med förra barnet.. haha, vi får väl se!
 
Jag joinar jag med! Vecka 8 nu. Andra barnet, bf 12/4.
Detta barn var inte planerat så det har varit lite tufft med alla känslor med om hur vi ska göra.
Jag vill absolut behålla men mannen tycker/tyckte abort. Men efter att ha ställt in mig på det så kände jag att jag absolut inte kunde göra det eftersom vi inte har några andra hinder alls för att ha ett barn till mer än att mannen "bara inte vill".
Så det känns som att bara för att det inte var planerat så kommer allt att gå galant, precis som med förra barnet.. haha, vi får väl se!
[/

Grattis! 🙂 skönt att ni kom fram till ett beslut. Hur gammalt är ert första barn?
 
Hoppas fler hittar hit snart.
Snart är vecka 12 över och den ”magiska gränsen”. Jag har ultraljud nästa tisdag och börjar få sån fruktansvärd ångest för detta. Har varit orolig för missfall hela tiden, i vecka 8 fick jag en liten blödning som visade sig vara ett sprucket blodkärl på livmodertappen. Fick då göra ett VUL och såg ett pickande hjärta dock blev jag bakåtflyttad en hel vecka. Sen dess har jag nojat så mkt över att fostret har slutat växa och att detta kommer att upptäckas vid nästa ultraljud. Inga fler blödningar sen dess och symtom har jag haft hela tiden vilket jag försöker lugna mig med. Men ju mer ultraljudet närmar sig desto nervösare blir jag samtidigt som jag vill få det överstökat.
 

Vår dotter fyller 3 nu i höst så hon kommer vara 3,5 när bebis kommer, känns väldigt skönt att ha såpass många år emellan eftersom hon redan nu är väldigt självgående :)
 
Idag ska jag på inskrivningsbesök, det första besöket jag gör öht i denna graviditet...
Vecka 11 nu. Kommer att göra kub test så hoppas gå tid för det redan idag så att vi har det att se fram emot sedan :)
 
Hur gick besöket? 🙂

Jag gick in i vecka 14 idag och igår var jag på ultraljud! Det gick jättebra och är så skönt att ha det avklarat 🙂 imorgon ska jag berätta för alla på jobbet (några inkl. chefen har vetat i några veckor)
 
vecka 12 idag! :) Har känt mig lite ogravid över helgen då magen inte varit svullen längre. Men det kom tillbaka med besked idag.. haha! är så nojig över att folk på jobbet ska misstänka något... har ju som sagt varit väldigt tydlig med att vi inte ska ha fler barn eftersom det var så som var tanken.
Vill inte berätta för någon förrän efter kub-testet som vi ska göra den 6/10... Känns som en evighet till dess! måste hela tiden tänka mig för vad jag har på mig för kläder osv. Jag är i vanliga fall smal så minsta lilla syns direkt nu...
Besöket förra veckan gick bra iaf. Fick tid för kub-testet den 6/10 och provtagning inför det den 25/9. Får då också svar på proverna vi tog vid första besöket.
Förra gången fick jag äta järntabletter från vecka 20, lär säkert bli så nu med... segt...
Fick också information om att det är ganska vanligt men behöver inte vara så men kan bli så att denna bebis också hamnar i säte som förra gjorde...då fick jag göra planerat kejsarsnitt så kanske blir så nu med men det är jag bara nöjd med eftersom det skrämmer mig lite med en vanlig förlossning efter att ha gjort ett snitt pga skaderisken osv.

Kul att du var på ultraljud, allt blir så mycket verkligare då. Jag har än så länge ingen aning om bebis lever eller inte men jag antar väl det... :)
 
Var på återbesök idag och fick svar på förra veckans prover. Allt såg bra ut förutom något låga järndepåer så det blir att knapra järntabletter från vecka 20, precis som i förra graviditeten...
Nya prover tagna inför kub den 6/10 samt fick tid för RUL den 17/11 och sedan nästa besök först den 30/12... Det är verkligen färre besök med barn två... rätt skönt ändå.


Idag har jag den där ogravida känslan igen. Förra graviditeten gick jag upp väldigt mycket ivikt och jag har för mig att ökningen började nästan direkt efter pluset. Den här gången har jag bara gått upp 1 kg hittills och känner mig i perioder inte alls gravid. En sådan olustig känsla...
 
Har också känt mig ogravid till och från särskilt nu när jag börjar må bra igen. Men börjar dock få mage så blir ändå påmind varje dag 😉 har köpt hem gravidjeans nu och de är så sköna. Kan inte ha mina vanliga jeans längre.
 
vecka 13 (12+0) idag, det firar jag lite, känns skönt! så nu är det bara kub-testet som ska avklaras om en vecka också :)
jag har köpt en gravidjacka än så länge bara (dock inte använt den än). Jag sålde ju av nästan allt eftersom vi inte skulle ha fler barn, så det är bara att börja om från början. En del saker/kläder har jag kvar men långt ifrån allt.. Speciellt kläder... Men ska till Ullared om 2,5 v så ska kolla vad de har också. Känner inte alls att jag behöver några andra byxor än, efter att magen inte är svullen längre så har jag nästan ingen mage alls nu... Men den lär väl komma tillbaka med besked sedan... :D:o
 
Igår var jag iväg och skulle göra kub-test. Men tydligen är jag inte så långt gången som senaste mens säger så fostret var för litet för att mätas igår så jag har fått en ny tid torsdag nästa vecka :(
Så segt att behöva vänta 9 dagar till och jättesegt att bli tillbaka flyttad 13 dagar!!! :(
Jag fick iallafall se bebis och hjärtat slog som det skulle och alla kroppsdelar fanns där :love:
 
Skönt att se att det fanns ett foster och hjärtslag! Jag blev också flyttad 10 dagar på ultraljudet så beräkning på sista mens stämde inte. Detta fick jag fick reda på redan i vecka 8 så kunde justera tiden på det ”ordinarie”ultraljudet efter det.
 
Förra gången med dottern blev jag bara flyttad 1 dag, så nu har jag tydligen ändrat mina cykler sedan dess utan att jag märkt det... Jag väntar med till efter nya kub på torsdag med att ändra tiden jag fått för rul:et osv.
 
Nu vågar jag till slut joina tråden :). Jag har idag varit på UL som visade en hälsosam knodd på 14+3 dagar. Det är vårt första barn som är beräknad 19/4. Varken jag eller sambon har någonsin haft någon barnlängtan, men vi har ändå landat i att vi är redo för detta. Det känns dock fortfarande väldigt overkligt, men vi har ju några månader på oss att inse vad som komma skall.

RUL inbokat 25/11 :)
 
Nu vågar jag till slut joina tråden :). Jag har idag varit på UL som visade en hälsosam knodd på 14+3 dagar. Det är vårt första barn som är beräknad 19/4. Varken jag eller sambon har någonsin haft någon barnlängtan, men vi har ändå landat i att vi är redo för detta. Det känns dock fortfarande väldigt overkligt, men vi har ju några månader på oss att inse vad som komma skall.

RUL inbokat 25/11 :)

grattis! 🥰
 
Kul att vi blir fler 🙂

vecka 18+3 idag. Nästa vecka har jag RUL 🙈

tyvärr har jag råkat ut får någon form av maginfluensa så ligger totalt däckad med magont och huvudvärk. Hoppas det är övergående...
 
Oj vad kul med fler :) Kanske dags för en liten samlingslista? Så vi har koll på alla 😂

Jag gick in i veckan 15 igår, känns konstigt att det bara är 5 veckor till RUL men samtidigt känns det som att tiden bara seeeeegar sig fram!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 174
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 396
Senast: Blyger
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 941
Senast: zassoo
·
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp