Vårföräldrar 2024

Haft en tuff helg. Gick in i vecka 36 i lördags. Jag var redan helt slut i fredags, så trött att jag grät. Blev inte bättre av att vi hade besök på lördagen, vilket inte var läge vid tanke på hur jag mådde, men när jag dessutom får den där skojiga kommentaren igen (av samma person!) om ”vi verkligen är säkra på att det bara är en i magen?”. Den här gången sa jag ifrån och det kändes bra.

Ett stort problem för mig är att jag inte kan andas så bra, vilket triggar ångest, vilket inte gör att jag andas bättre. Det ihop med en trött kropp som gör ont är inte så trevligt. Men på söndagen kändes allt bättre, skönt att bara vara hemma och pyssla, och kunna vila när jag vill.
 
Haft en tuff helg. Gick in i vecka 36 i lördags. Jag var redan helt slut i fredags, så trött att jag grät. Blev inte bättre av att vi hade besök på lördagen, vilket inte var läge vid tanke på hur jag mådde, men när jag dessutom får den där skojiga kommentaren igen (av samma person!) om ”vi verkligen är säkra på att det bara är en i magen?”. Den här gången sa jag ifrån och det kändes bra.

Ett stort problem för mig är att jag inte kan andas så bra, vilket triggar ångest, vilket inte gör att jag andas bättre. Det ihop med en trött kropp som gör ont är inte så trevligt. Men på söndagen kändes allt bättre, skönt att bara vara hemma och pyssla, och kunna vila när jag vill.
Snart är det över och du har din baby hos dig ❤️

Bra att du protesterar om någon är klumpig! Sist sa jag något i stil med att det inte är ok och definitivt inte får mig att må bättre om du kommenterar!
 
Haft en tuff helg. Gick in i vecka 36 i lördags. Jag var redan helt slut i fredags, så trött att jag grät. Blev inte bättre av att vi hade besök på lördagen, vilket inte var läge vid tanke på hur jag mådde, men när jag dessutom får den där skojiga kommentaren igen (av samma person!) om ”vi verkligen är säkra på att det bara är en i magen?”. Den här gången sa jag ifrån och det kändes bra.

Ett stort problem för mig är att jag inte kan andas så bra, vilket triggar ångest, vilket inte gör att jag andas bättre. Det ihop med en trött kropp som gör ont är inte så trevligt. Men på söndagen kändes allt bättre, skönt att bara vara hemma och pyssla, och kunna vila när jag vill.
Men det är väl själva fan att folk ska komma med så dumma kommentarer? Bra att du orkade säga ifrån, även om du verkligen inte ska behöva. Jag har så god lust att fråga dem som säger sånt vad för nytta deras kommentarer har? Liksom vad är syftet och poängen? Det är så urbota dumt bara.

Skönt att du hade en bättre söndag i alla fall ❤️.
 
Snart är det över och du har din baby hos dig ❤️

Bra att du protesterar om någon är klumpig! Sist sa jag något i stil med att det inte är ok och definitivt inte får mig att må bättre om du kommenterar!
Ja, jag längtar :heart Jag älskar att jg fann mig denna gången och inte bara blev tyst, då gör det dubbelt så ont efteråt.

Men det är väl själva fan att folk ska komma med så dumma kommentarer? Bra att du orkade säga ifrån, även om du verkligen inte ska behöva. Jag har så god lust att fråga dem som säger sånt vad för nytta deras kommentarer har? Liksom vad är syftet och poängen? Det är så urbota dumt bara.

Skönt att du hade en bättre söndag i alla fall ❤️.
Jag frågade direkt ”men vad menar du med det?” och fick till svar ”det är ju bara lite skoj” och då svarade jag att jag inte tycker att det är roligt och att min mage är precis lagom stor. Sen lämnade jag rummet. Tog nog skruv ändå.
 
Jag mår sådär. Har ökat min medicin och är därför som en drogad zombie hela dagarna och vill bara sova. Men det biter på det värsta illamåendet i alla fall. Utöver det har jag halsbränna, sammandragningar och foglossning. Känner mig väldigt less på att inte ha en fungerande, stark kropp. Så är väldigt pepp på att få min bebis och få återhämta mig!

Igår kväll mådde jag lite bättre en stund och då kunde jag ligga på soffan och titta på en serie. Bebisen sparkade och sparkade och jag kunde liksom ligga och bara njuta av att känna min bebis ❤️. Det var riktigt fint och jag kan bli lite ledsen att jag inte får ha fler såna stunder när jag är gravid: stunder när jag mår bra och faktiskt får njuta lite. Men det är som det är.

Hur mår du? 😊
 
Usch, låter tufft! Man är ju så trött överlag så det måste vara jobbigt att ha en medicin som segar ner en ytterligare.

Jag har haft ett par ”pigga” dagar nu när jag har sovit lite bättre och känt mig lite mer alert på dagen på jobbet. Där emot så är jag inte mycket att ha på kvällarna…

Sammandragningar, viss bäckensmärta och karpaltunnelsyndrom är väl mina största bekymmer. Saknar också en stark kropp! Är så otroligt långsam och tung…

Vaknade inatt och drack vatten, låg en stund i sängen och funderade på om jag skulle orka mig upp och gå och kissa. Precis som jag gjorde när vattnet gick med dottern, tänkte på likheterna! Men ingenting hände inatt i alla fall :)

23 dagar kvar, 91,8% avklarat!
 
Usch, låter tufft! Man är ju så trött överlag så det måste vara jobbigt att ha en medicin som segar ner en ytterligare.
Ja, det är jobbigt faktiskt. Alla säger bara ”jamen det är väl bättre än illamående” och det är det ju såklart. Men jag är DROGAD och bara sover hela dagarna. Fick jag välja skulle jag helst varken kräkas eller vara en zombie :p.
Sammandragningar, viss bäckensmärta och karpaltunnelsyndrom är väl mina största bekymmer. Saknar också en stark kropp! Är så otroligt långsam och tung…
Åh, kämpa på! Du har ju också en hel del krämpor. Jag är också tung och långsam och så jäkla flåsig. Tycker det är svårt att andas ofta, det känns som lungorna inte har nån plats alls.
23 dagar kvar, 91,8% avklarat!
Heja heja!!! Jag har klarat av 82% och nu är det 39 dagar kvar till första möjliga snittdatumet och 48 till det sista.
 
Åh, kämpa på! Du har ju också en hel del krämpor. Jag är också tung och långsam och så jäkla flåsig. Tycker det är svårt att andas ofta, det känns som lungorna inte har nån plats alls.
Jag tror att hon har droppat ner i bäckenet lite, för det har känts lättare att andas typ senaste veckan! Någon flax ska man ju ha :)
 
Lite halvtungt här och värst att inte orka leka ordentligt med 2åringen.
Vi bor på en kulle så bara ta sig upp med vagnen är en pärs och utan vagn orkar jag inte bära barnet. Han går sällan hemåt frivilligt, vi passerar fina lekparker på vägen och där måste han ju stanna och leka om han får gå själv.
 
@Crossline Snart är du klar! Blir detta er sista eller funderar ni på ytterligare barn i framtiden?

Jag har haft en riktig skitvecka. Fick flera symtom på havandeskapsförgiftning söndag-måndag (i kombination med att mitt illamående slog alla rekord och jag bara kräktes och kräktes och kräktes). Fick komma in till förlossningen för kontroll och som tur var så var allt bra. Bra med bebisen och bra med mig. Mycket sammandragningar dock, så pass att jag var rädd att det skulle dra igång redan där och då.

Nu är jag hemma och har hostan från helvetet vilken triggar kräkreflexen särskilt på nätterna. Jag är så satans less. Det är som att varje månad sen början av september har varit den tyngsta månaden i mitt liv. Känner mig så urlakad och utmattad och LESS.

Mellan 32 och 41 dagar kvar om han stannar tills planerat snitt. Kämpa kämpa 🙃.
 
Gjort klart barnrummet. Allt och lite till är införskaffat. Fick tag i en Tripp Trapp från Stokke till bra pris, även om vi inte behöver den nu kommer den vara bra att ha sen.
 
@Crossline Snart är du klar! Blir detta er sista eller funderar ni på ytterligare barn i framtiden?

Jag har haft en riktig skitvecka. Fick flera symtom på havandeskapsförgiftning söndag-måndag (i kombination med att mitt illamående slog alla rekord och jag bara kräktes och kräktes och kräktes). Fick komma in till förlossningen för kontroll och som tur var så var allt bra. Bra med bebisen och bra med mig. Mycket sammandragningar dock, så pass att jag var rädd att det skulle dra igång redan där och då.

Nu är jag hemma och har hostan från helvetet vilken triggar kräkreflexen särskilt på nätterna. Jag är så satans less. Det är som att varje månad sen början av september har varit den tyngsta månaden i mitt liv. Känner mig så urlakad och utmattad och LESS.

Mellan 32 och 41 dagar kvar om han stannar tills planerat snitt. Kämpa kämpa 🙃.
Jag vill ha en tredje :love: Trots allt. Kan inte tänka mig att det här är sista gången jag upplever en graviditet… vad är bortdomnade händer, ett blygdben som känns som att det glöder och en och annan spya mot en liten person som vara är vår. Men fråga mig igen inatt 02:43 vad jag tycker då :D

Usch vad du har det tufft hela tiden? Skönt att ändå ha typ spikade datum att räkna med till! Kämpa på :heart
 
@Crossline Ja, jag har en riktigt tuff graviditet. Går inte att beskriva på något annat vis. Men även om jag inte hade det hade jag inte velat ha en trea 🙈. Tre känns som ett projekt på en helt annan nivå än två :D.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 461
Senast: Eurydome
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 046
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
12 033
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
409
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp