Jag lever med hypotyreos och har gjort i 22 år och något som gör
mig trött är alla som skyller konstant ökande vikt eller oförmåga på att gå ner i vikt på diagnosticerad hypotyreos
Jaha, så vissa kroppar svarar inte på medicinering, de har muterat och har blivit omänskliga eftersom för
lite kcal in = övervikt och inte som för alla andra människor överskott på kcal = övervikt.
Misstänker man att man har en odiagnosticerad hypotyreos och värdena tyder på att det faktiskt är så och läkaren menar annorlunda så får man kanske
ifrågasätta läkaren, fråga varför denne inte anser att alla klassiska symptom i kombination med felande värden inte tyder på hypotyreos osv.
Ja det är jobbigt att ifrågasätta, ja det kräver energi och engagemang, men vad är viktigare än ens hälsa, ens välmående?
Och ja, på den tiden när jag fick min diagnos så var det inte enkelt alls att som 19-åring få prover tagna för sköldkörteln. Unga kvinnor "kan" inte ha fel på sköldkörteln hette det på den tiden så jodå jag fick kämpa, men på den tiden fanns det heller ingen direkt allmän kunskap eller medvetenhet om hypotyreos på samma vis som det gör nu så jag hade ingen aning om vad som var fel, bara
att något var fel.