Varför är tjock det värsta en kan vara?

Du och @Luff tycker alltså inte att det inlägget var rejält otrevligt?
Jo - det var precis vad det var. Många sådana inlägg har jag sett.
Ja, jag blir också lite fundersam. Det var inte längesedan som @Luff skrev att hon minsann alltid reagerar när nån är otrevlig - även om det råkar vara en man. Känner att jag fortfarande väntar på reaktionen :).
Jag reagerade på att det var otrevligt -JA.

@Enya
Jo, det är ju precis vad du gör när du okejar ett beteende på det viset du gjorde. Ju mer en slätar över, desto värre saker blir successivt vardagsmat och så höjs ribban för elakheter.

Nej, du behöver inte ondgöra dig över någon, alternativet finns att låta bli att kommentera alls.
Får jag och Enya tycka som vi vill eller måste du fostra oss.

Det känns minst sagt lite rich att du säger att Lorden fostrar folk.

Och jaha, så du reagerade på Oldies inlägg men utan att säga nåt? Eller har jag missat den posten där du säger att han är otrevlig?

Njet för jag gillade Enyas vilket jag tyckte sa det så bra.
Jag är ju inte här för att skriva vad du vill. Jag skriver vad jag vill skriva.

Njet för jag gillade Enyas vilket jag tyckte sa det så bra.
Jag tänkte mest på att du tidigare skrivit flera gånger att du alltid reagerar om nån är otrevlig, även om det är en man. Men lustigt nog så ser man det inte. Men men, det är helt okej att du inte skrev nåt, tyckte bara att det blev så uppenbart hur du resonerar bara :).

Haha, jag visste att den kommentaren skulle komma. Vi tar det här igen:

Jag ifrågasatte syftet i att okeja en taskig kommentar. Nyttan i det.

@Enya frågade om alternativet var att skriva om hur hemsk Oldie var. På detta svarade jag att alternativet också finns att låta bli att kommentera i en sådan situation.

Jag har inte fostrat Enya och definitivt inte dig, jag har ju inte ens svarat dig?

@Enya
Jo, det är ju precis vad du gör när du okejar ett beteende på det viset du gjorde. Ju mer en slätar över, desto värre saker blir successivt vardagsmat och så höjs ribban för elakheter.

Nej, du behöver inte ondgöra dig över någon, alternativet finns att låta bli att kommentera alls.
Vet du vad? Jag kommer att fortsätta svara på inlägg jag vill svara på. Jag var inte elak mot Niphredil på något vis. Förhoppningsvis förstår hon det.
Jag kommenterade inte på hans inlägg till henne och jag skrev inget om mullberrys inlägg mer än den sista meningen.

Jag okejar inget, jag flyttar inte några gränser.

Jag tänkte mest på att du tidigare skrivit flera gånger att du alltid reagerar om nån är otrevlig, även om det är en man. Men lustigt nog så ser man det inte. Men men, det är helt okej att du inte skrev nåt, tyckte bara att det blev så uppenbart hur du resonerar bara :).
Ja fast nu var det ju precis tvärtom mot vad du tyckte - jag reagerade för otrevligheten. Men enligt MIN mall. Inte din.

Haha, jag visste att den kommentaren skulle komma. Vi tar det här igen:

Jag ifrågasatte syftet i att okeja en taskig kommentar. Nyttan i det.

@Enya frågade om alternativet var att skriva om hur hemsk Oldie var. På detta svarade jag att alternativet också finns att låta bli att kommentera i en sådan situation.

Jag har inte fostrat Enya och definitivt inte dig, jag har ju inte ens svarat dig?

Så du riktade inte dig till mig men väntade på mitt svar. Märkligt. Haha.

Vet du vad? Jag kommer att fortsätta svara på inlägg jag vill svara på.

Jag okejar inget, jag flyttar inte några gränser.

Ja, gör det. Jag har fortfarande aldrig skrivit någonting för motsatsen.

Jo, det gör du. Du ser det kanske inte, eller så förstår du inte. Men indirekt gör du det.

Så du riktade inte dig till mig men väntade på mitt svar. Märkligt. Haha.

Ja, se där har vi en rimlig slutsats av det utbytet. :up:

Ja, gör det. Jag har fortfarande aldrig skrivit någonting för motsatsen.

Jo, det gör du. Du ser det kanske inte, eller så förstår du inte. Men indirekt gör du det.

Ja, se där har vi en rimlig slutsats av det utbytet. :up:
Jag väljer att inte tolka detta inlägget som att du tycker att jag på något vis är trög eller korkad eller dum i huvudet som "inte förstår". :)

Att folk blir feta tror jag inte går att hindra med kostlära eller liknande. Folk vet hur man ska äta, men det funkar inte riktigt så lätt i alla lägen.
Det där tror jag inte på faktiskt. Jag tror inte att folk är tillräckligt utbildade i vad de ska äta och framför allt inte vad maten de äter innehåller.

Själv blev jag förvånad häromdagen när jag tillsammans med en kompis pratade om proteiner och vi kom in på blodpudding. Blodpudding äter man för järnet, det är jag med på, och då ska man dricka apelsinjuice till för det hjälper att ta upp järnet. Mjölk är inte bra med blodpudding. Men jag hade ingen aning om att blodpudding innehåller ca 25% socker!! Så blodpudding tillsammans med apelsinjuice blir en redig sockerchock.
Nu äter jag inte ens blodpudding eftersom tanken på det äcklar mig, men jag hade ingen aning om exakt hur mycket socker det innehöll.

Dessutom har vi lärt oss att ägg är en bra källa till protein, men det stämmer ju inte alls. Ägg har 12,4% protein i sig. Det är sämre än pasta som ligger på 12,5% protein. ;) Fullkornskavregryn ligger på 13,3% protein. Tonfisk ligger på nästan 30% protein, gelatin på 86% protein. Sojabönor på 34%, kyckling på 31,5%.

Jag tycker att jag är relativt välutbildad när det kommer till mat och näring. Jag försöker äta så bra jag kan, även om jag också dras med för mycket fett. Men jag får en massa aha-upplevelser hela tiden när jag kollar upp vissa grejer. Och då är jag ändå intresserad eftersom jag dras med viss hälsoproblematik som jag försöker lösa med kosten och träning. Jämför jag mig med människor som inte har ett intresse och egentligen ingen koll, så vet de extremt lite!!

Jag tycker att det är alldeles för lite kostutbildning i svenska skolor.

ojoj så hätskt det blev då.. jag anar ... några vart i luven förr ...må hända jag inte skrivit mycket här men läst desto mer,(i ca 10-12 år)
jag har redan nu aningar vilka jag kan funka med å vilka som genast kommer reagera illa på det jag skriver...
försökte göra mig hörd en gång förut men blev illa anfallen av bukemaffian som genast avskrev mig som något underligt ufo....det är inte lätt att vara ny person att skriva här... men men .. jag ville ialf ha sagt det jag sa om fet mat osv... om ni missat scrolla då....

ojoj så hätskt det blev då.. jag anar ... några vart i luven förr ...må hända jag inte skrivit mycket här men läst desto mer,(i ca 10-12 år)
jag har redan nu aningar vilka jag kan funka med å vilka som genast kommer reagera illa på det jag skriver...
försökte göra mig hörd en gång förut men blev illa anfallen av bukemaffian som genast avskrev mig som något underligt ufo....det är inte lätt att vara ny person att skriva här... men men .. jag ville ialf ha sagt det jag sa om fet mat osv... om ni missat scrolla då....
Fast oavsett hur länge man varit aktiv på Buke får man nog räkna med att andra kommer argumentera emot om de inte håller med. Jag såg din långa post också men valde att kommentera den korta posten som jag tycke var märklig. Det står ju mig, och andra användare, fritt att göra så.

Det handlar ju inte så mycket om att "funka med" andra användare här inne som att diskutera olika ämnen och åsikter.

klart man måste få diskutera, men jag förederar det som spelar roll.. inte små larviga notiser....
Nu förstår jag inte alls vad du menar tyvärr. Om du inte vill diskutera behöver du inte :). Men andra kan ändå komma att kommentera dina inlägg, även om du anser dem vara ointressanta att följa upp.

jag är helt på det klara med det så allt är eg ok =)

den korta var ironi med en aning... satir.... för övrigt =)

Det där tror jag inte på faktiskt. Jag tror inte att folk är tillräckligt utbildade i vad de ska äta och framför allt inte vad maten de äter innehåller.

Själv blev jag förvånad häromdagen när jag tillsammans med en kompis pratade om proteiner och vi kom in på blodpudding. Blodpudding äter man för järnet, det är jag med på, och då ska man dricka apelsinjuice till för det hjälper att ta upp järnet. Mjölk är inte bra med blodpudding. Men jag hade ingen aning om att blodpudding innehåller ca 25% socker!! Så blodpudding tillsammans med apelsinjuice blir en redig sockerchock.
Nu äter jag inte ens blodpudding eftersom tanken på det äcklar mig, men jag hade ingen aning om exakt hur mycket socker det innehöll.

Dessutom har vi lärt oss att ägg är en bra källa till protein, men det stämmer ju inte alls. Ägg har 12,4% protein i sig. Det är sämre än pasta som ligger på 12,5% protein. ;) Fullkornskavregryn ligger på 13,3% protein. Tonfisk ligger på nästan 30% protein, gelatin på 86% protein. Sojabönor på 34%, kyckling på 31,5%.

Jag tycker att jag är relativt välutbildad när det kommer till mat och näring. Jag försöker äta så bra jag kan, även om jag också dras med för mycket fett. Men jag får en massa aha-upplevelser hela tiden när jag kollar upp vissa grejer. Och då är jag ändå intresserad eftersom jag dras med viss hälsoproblematik som jag försöker lösa med kosten och träning. Jämför jag mig med människor som inte har ett intresse och egentligen ingen koll, så vet de extremt lite!!

Jag tycker att det är alldeles för lite kostutbildning i svenska skolor.

Vatten, fullkornsmjöl av råg, vetemjöl, fett från nöt, blodpulver av nöt och gris, bambufiber, koksalt, bindväv från nöt, kryddor (Bl.a. kanel, lök, koriander), potatisfiber, svålprotein, arom, konserveringsmedel E250.

Den äter jag.

Att läsa pytteteext i affären och göra val är inte supersvårt. Sen kan man ju göra dumma val ändå. Det är nog det vanligaste.

Ja fast det är delvis ett omvänt problem eller kanske samma. Man bedöms utifrån hur man ser ut och av någon anledning knyter man ihop tjock med en massa personliga egenskaper, som att skalet hade något att göra med ens personlighet och intelligens.

När man är psykiskt sjuk ser man likadan ut som alla andra och det är svårt att få folk att förstå att man har en sjukdom som påverkar ens liv och ibland beteende. Det är absolut väldigt stigmatiserat att vara psykiskt sjuk, folk tror att man är antingen ointelligent, farlig eller bara ljuger och vill komma undan arbete.

Egentligen är ju problemet det samma, folk gillar att bedöma en person utifrån hur den ser ut av någon anledning har man fått för sig att man kan bedöma en persons intellektuella och personliga förmågor utifrån hur den ser ut. Sen kan vi lägga till att vi gillar att döma andra människor, det får oss antagligen på något sätt att känna oss starkare, bättre och viktigare än dem. Något får vi ju ut av det annars skulle vi inte göra det.

Jag håller med om mycket av det du skriver men är tveksam till det sistaa jag tror inte vi "dömer" andra människor för att känna oss bättre och starkare och viktigare. Jag tror mer att man bedömer andras utseende omedvetet eller medvetet lite som en överlevnadsgrej eller vad jag ska kalla det. T.ex att det bevövs en bedömning om en människa man möter är vänligt sinad eller ej så kanske utseendet spelar stor roll, inte så att man tänker att t.ex blont hår och utåtstående öron är farligt(för att ta ett exempel) utan att det lite mer omedvetet sker en bedömning.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
15 567
Senast: Qelina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
6 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka