https://www.bukefalos.se/threads/bra-van-ar-kat-aka-snuskpoesitraden.1265174/Va!!! Här känner jag att jag missat något![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
https://www.bukefalos.se/threads/bra-van-ar-kat-aka-snuskpoesitraden.1265174/Va!!! Här känner jag att jag missat något![]()
Hahaha! Guld ju
Jag lurkade lite på stallet-tiden pga hästintresse men var aldrig aktiv då jag inte hade så mycket att komma med, jag hade inte möjlighet att hålla på med hästar och fick sällan använda internet hemma.
Väl i gymnasiet hamnade jag här på buke men höll mest till på andra djur och ungdom där jag mest satt och flamsade. Steg gör steg hoppade jag in på äldre ungdom och till slut till tanterna på senior innan alla slogs ihop till allmänt.
Nu har jag suttit här i 24 år, mer än halva mitt liv. Buke är den där jag alltid återkommit till, jag har liksom alltid trivts här. Det är hög nivå och högt i tak och fullt av kloka människor med fina värderingar liksom. Har man bekymmer kan man alltid vända sig hit och vi hjälper och lyfter varandra, det är fintOch omgivningen är fullt medvetna om buke. Är det nånting vi inte kan reda ut så får jag höra "fråga buke"
Samtidigt är det väl en plattformsgrej också. Jag gillar inte riktigt andra former av diskussionsforum som facebook-grupper eller instagramkommentarer.
Och såklart, för mig som autist - missuppfattningar och lågt i tak. Jag har suttit i så många grupper och forum där det bara blivit tjafs. Ofta har det varit att det jag skrivit blivit missuppfattat eller så blir folk sura för att jag använt för få smileys typ. Jag kan försöka skriva något sakligt och folk gnäller på tonen liksom. Jag kan inte minnas att det någonsin hänt här på buke. Av någon jäkla anledning så tycks bukefalister begripa vad jag skriverOch om inte brukar det snabbt och lätt kunna redas ut. För mig bidrar det såklart mycket till varför jag trivs här.
Tråden på "Bukefalos" om eventuellt medlemsbortfall fick mig att börja tänka på varför jag, och andra, egentligen hänger här. Vad får du ut av att skriva på Buke? (Läs det som "läsa" eller "hänga" om du hellre vill det, det behöver inte vara ett aktivt skrivande.) Har det ändrats med tiden? Är det olika i olika perioder?
För mig är det nog egentligen så enkelt att hästar och hundar är mina största fritidsintressen. Efter en flytt för några år sedan har jag inte så många IRL-vänner som delar intressena, och det kan jag sakna. Här finns folk som brinner för och kan massor för om det. (Av den anledningen kan det ibland kännas lite knepigt att be om direkta råd här, det kan snabbt hetta till som det gör när många kunniga med olika infallsvinklar får tycka till. Samtidigt är gamla trådar många gånger en guldgruva.)
Sen skriver jag ju i andra trådar också. Där tycker jag att det åtminstone halvanonyma formatet är trevligt. Både FB och Insta har blivit mycket tråkigare de senaste åren; för säg en tio år sedan skrev jag mycket mer och var mycket öppnare där.
Sist men inte minst är det ärligt talat prokrastinering, särskilt nu när jag skriver uppsats. Blir det segt finns alltid en stunds hjärnförströelse på Buke. (Och så är jag, i ett metaperspektiv, allmänt intresserad av hur folk gör när de kommunicerar. Där tar Buke som studieobjekt verkligen aldrig slut.)
Så himla hemsktHör till dem som hittade till Stallet i tidernas och internets begynnelse som hästtokig tonåring. Vågade nog inte skriva något på flera år och när den osäkra tjejen ändå försökte sig på det var bukemafian obarmhärtig. Det känns helt sjukt när jag ser tillbaka på det men vissa "klassiska" nick på buke var en bidragande orsak till att tonåriga jag stod på höskullen med en snara runt halsen.![]()
Hittar inga ordHör till dem som hittade till Stallet i tidernas och internets begynnelse som hästtokig tonåring. Vågade nog inte skriva något på flera år och när den osäkra tjejen ändå försökte sig på det var bukemafian obarmhärtig. Det känns helt sjukt när jag ser tillbaka på det men vissa "klassiska" nick på buke var en bidragande orsak till att tonåriga jag stod på höskullen med en snara runt halsen.
Ändå varit kvar i alla år, med olika användarnamn och aldrig särskilt aktiv utan mest läst. Att det funnits och finns otrolig och ovanligt modern kunskap om häst och hund är definitivt en stor anledning. Men kanske ännu mer all kunskap om feminism, relationer, vetenskap och samhället som inspirerat och faktiskt är en stor bidragande anledning till att jag för många år sedan hamnade på universitetet, vilket inte alls var självklart utifrån min bakgrund.![]()